Frøken Pryd Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 I går kveld i 23-tiden ble leiligheten min plutselig mørklagt. Men ingen sikringer hadde gått i mitt sikrningsskap, så jeg titta ut i gangen. Det var lys i gangen, men like mørkt hos naboen, og vi gikk ned i kjelleren for å titte på hovedsikrningsskapet. Der fant vi ett par brytere som var nede, og vi prøvde å ta dem opp - strømmen kom på igjen, men forsvant like brått. Vi prøvde noen ganger, med å bare ta en av gangen, men det samme skjedde. Vi konkluderte med at det sikkert var en jordingsfeil eller annen feil i det elektriske, og ble enig om at jeg skulle prøve å finne ut av det/få tak i elektrikker (siden jeg er nyinnvalgt i styret ble det min oppgave). Siden jeg ikke har så mye peil ringte jeg Hafslund(selvom jeg regna med at dette ikke var deres område siden ikke hele bygger var mørklagt). Jeg fikk snakket med en hyggelig dame der som sa at det mest sannsynlig var jordingsfeil el.l. og fikk telefonnummer til hafslund innstallasjon som kunne hjelpe med dette. Evt. kunne jeg ringe en annen elektrikker sa hun. Vel - jeg ringte, og fikk en telefonsvarer om at han var ute på oppdrag, og at jeg kunne legge igjen beskjed. Siden klokka nærma seg midnatt, og jeg var trøtt fant jeg ut at jeg heller skulle vente til morgenen, i stedet for å slippe å bli vekt midt på natta(vet jo aldri når han ville vært tilbake). Jeg snakka også med styreleder, og vi ble enig om at jeg skulle ta dette når jeg sto opp i dag. Vel, i det jeg var på vei inn i drømmeland blikna lysene mine på ett øyeblikk, så jeg regna med at det var noen andre som testa ut det vi hadde gjort tidligere. Men plutselig var alt tilbake, og den forsvant ikke igjen. Jeg titta i kikkehullet og så kjæresten til ei som bor i blokka løpe opp trappene, regner med det var han som hadde holdt på i kjelleren. I dag når jeg våkna gikk jeg ned i kjelleren bare for å sjekke, og alt var som det skulle der - ingen brytere nede. Så nå er spørsmålet - skal jeg ringe elektrikker likevel? Alt funker jo nå - men det er jo litt kjedelig hvis det likevel er noe feil på det elektriske. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå - noen som har noen gode råd? 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 Ring på til dem du vet det var som fiksa det og spør hva de gjorde. Si at du hadde tenkt å ringe elektriker, men ville forsikre deg om at de visste hva de holdt på med. Godt mulig det var noe i deres leilighet som utløste strømkuttet. 0 Siter
Sofline Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 Jeg ville gjort som Lillemus sier. Du kan jo også ringe elektriker og høre om h*n synes det er verdt å se på. Det kan jo hende de som ordenet det i dag hadde brukt for mye strøm som overbelastet systemet. 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 Jeg ville gjort som Lillemus sier. Du kan jo også ringe elektriker og høre om h*n synes det er verdt å se på. Det kan jo hende de som ordenet det i dag hadde brukt for mye strøm som overbelastet systemet. Vi hadde en gang en brødrister som gjorde at jordfeilbryteren slo seg inn. Og en gang kom det vann inn i stikkontakten til vaskemaskina (skjøteledning) så den kortsluttet og sikringene gikk. Kan jo ha vært noe sånt som skjedde der også. 0 Siter
Sofline Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 Vi hadde en gang en brødrister som gjorde at jordfeilbryteren slo seg inn. Og en gang kom det vann inn i stikkontakten til vaskemaskina (skjøteledning) så den kortsluttet og sikringene gikk. Kan jo ha vært noe sånt som skjedde der også. Det kan godt hende. Ikke at jeg har så mye peiling på el altså... 0 Siter
Frøken Pryd Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Skrevet 18. juli 2006 Ring på til dem du vet det var som fiksa det og spør hva de gjorde. Si at du hadde tenkt å ringe elektriker, men ville forsikre deg om at de visste hva de holdt på med. Godt mulig det var noe i deres leilighet som utløste strømkuttet. Ja, nå har jeg diskutert med styreleder og hun fortalte at de som "fikset" det hadde holdt på nede i kjelleren tidligere på dagen, så det kan jo hende de har gjort et eller annet, som de har funnet ut av selv. Vi prøver å få kontakt med dem, men de skulle altså ut og reise i dag(bare innenlands da), så vi har ikke oppnådd kontakt ennå (iallefall skulle styreleder ringe meg når hun hadde snakket med dem og hun har ikke ringt). Får bare vente å se hva de sier før vi gjør noe mer. Er jo uansett greit å få vite hva de har gjort, som førte til at alt fungerte igjen - tilfelle elektrikker spør om det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.