Gå til innhold

Har kvaliteten på minnebrikker noe å si for kvaliteten på bilder?

Anbefalte innlegg

Gjest fotograf wannabe
Skrevet

Digitalt speilreflekskamera med Compact Flash brikke. Vil kvlaiteten på minnebrikken påvirke kvaliteten på bildene?

Bør man kjøpe en dyr brikke?

Er TwinMOS et ok merke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange har gode erfaringer med Twinmos, og andre ikke.

Det er gjort en del tester på dette, og de 2 merkene som er kommet best ut (lavest feilprosent), er SanDisk og Lexar.

Er du ikke ute etter å ta bilder i serier, så er de "vanlige blå" fra SanDisk et veldig godt alternativ for deg.

Reven1365380455
Skrevet

Nei, heldigvis har ikke minnebrikken noe å si for bildekvaliteten. Det kan være forskjeller i reliavilitet, men dette vet jeg lite om. Hvis du skal investere i en stor og dyr brikke ville jeg valgt et anerkjent merke, f.eks. sandisk.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Har hatt flere TwinMOS-brikker, og de har fungert bra. Har en 1 GB brikke som ikke fungerer i kameraet mitt lenger (brikken er 9 mnd gammel), men den fungerer fint i f.eks PDA'en. Gudene vet hvorfor.

Skrevet

Har hatt flere TwinMOS-brikker, og de har fungert bra. Har en 1 GB brikke som ikke fungerer i kameraet mitt lenger (brikken er 9 mnd gammel), men den fungerer fint i f.eks PDA'en. Gudene vet hvorfor.

Jeg mener jeg har lest noe om at minnebrikker kan slutte å funke hvis de blir formatert i pc-en, at brikken kun kan formateres i kameraet for å funke.

Verdt et forsøk, eller får du ikke kommet inn på menyen for å formatere den engang?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg mener jeg har lest noe om at minnebrikker kan slutte å funke hvis de blir formatert i pc-en, at brikken kun kan formateres i kameraet for å funke.

Verdt et forsøk, eller får du ikke kommet inn på menyen for å formatere den engang?

Jeg formaterte det først i kameraet etter gjentatte ganger å ha fått beskjed om at det var feil på minnebrikken når jeg slo på kameraet. Filene på kameraet lot seg ikke lese, og ved overføring til PC (via kortleser) var bildefilene jeg hadde tatt sist også ødelagt. Da jeg formaterte i kameraet forsvant ikke feilmeldinga.

Jeg formaterte så kortet i PCen, og feilmeldinga forsvant. Bilder ble tilsynelatende tatt, men ved visning både i kamera og på PC kom det melding om ødelagte filer.

Så nå har jeg lagt omtrent 500 MB med musikk og noen bildefiler på kortet og satt det inn i PDAen, og så langt fungerer alt som det skal. Andre kort fungerer fint i kameraet, så det er i alle fall ikke der feilen ligger. Så ikke vet jeg, rart i alle fall at det er bare i kameraet det er feil på kortet.

Skrevet

Jeg formaterte det først i kameraet etter gjentatte ganger å ha fått beskjed om at det var feil på minnebrikken når jeg slo på kameraet. Filene på kameraet lot seg ikke lese, og ved overføring til PC (via kortleser) var bildefilene jeg hadde tatt sist også ødelagt. Da jeg formaterte i kameraet forsvant ikke feilmeldinga.

Jeg formaterte så kortet i PCen, og feilmeldinga forsvant. Bilder ble tilsynelatende tatt, men ved visning både i kamera og på PC kom det melding om ødelagte filer.

Så nå har jeg lagt omtrent 500 MB med musikk og noen bildefiler på kortet og satt det inn i PDAen, og så langt fungerer alt som det skal. Andre kort fungerer fint i kameraet, så det er i alle fall ikke der feilen ligger. Så ikke vet jeg, rart i alle fall at det er bare i kameraet det er feil på kortet.

Har du forsøkt å reklamere på det?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Har du forsøkt å reklamere på det?

Jada, garantien gjelder 1 år og 3 mnd til, så jeg får nå se hva jeg gjør hvis det begynner å streike i PDA'en også.

c",)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...