Kin1365380231 Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 Tenkte jeg skulle be om råd fra alle dere kloke hodene her - hvis det er noen på nett midt i juli da...? Vi skal kjøpe nytt videokamera. Men så er vi i tvil: harddisk, mini-DV eller DVD-plater? Hva er bra og hva er dårlig? Og hvorfor? Vi tenkte å bruke mellom fem og åtte tusen. Vi veksler mellom et dyrt miniDV-kamera og et billig harddiskbasert. Noen råd? 0 Siter
Sofline Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 Da ville jeg kjøpt det dyre mini-DVD-kameraet. Men hadde jeg hatt råd, hadde jeg invistert i et skikkelig hardiskkamera. Men det er vel ikke ubegrenset plass på disse. Hva gjør man når det ikke er mer plass? Ellers anbefaler jeg Cannon. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 Ikke sats på mini-DVD! Husk på at mye av råmaterialet gjerne er ubrukelige opptak man ikke føler særlig for å beholde, og da må man gjerne redigere uansett og legge på DVD på nytt. Ikke er vel tida på hver DVD noe å skryte av heller? Nå vet jeg ikke kapasitet på de harddiskbaserte kameraene, men nærmer de seg 60 minutter (som er vanlig lengde på mini-DV) hadde jeg helt klart gått for det. Noe kortere tid på råmateriale hadde ikke jeg giddet plundre med i alle fall. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.