Gå til innhold

hvordan hadde dere reagert på å ikke få noen invitasjon?

Anbefalte innlegg

Gjest usikker student
Skrevet

Jeg har gått på en linje på studiet mitt, hvor jeg måtte trekke meg tre uker før studiet sluttet pga psykisk sykdom. Jeg møtte veggen, og følte at jeg måtte si dette til gruppa mi som en forklaring på hvorfor jeg ikke klarte å produsere noe skriftlig arbeid i det hele tatt.

Før jeg tok avgjørelsen om å sykemelde meg ble det snakket om av i skuklle ha en avslutningsfest den dagen vi var ferdig med gruppeeksamen. En fest som skulle foregå hos en i klassen.

Jeg hørte ikke noe nærmere om dette og tenkte at jeg ville høre mer om det når vi nærmet oss slutten.

Men jeg hørte aldri noe mer om det. Etter at jeg måtte trekke meg var det ingen som ringte meg, sendte sms, eller epost ang noe avslutningsfest.

Det jeg lurer litt på er om de tenkte at jeg da hadde sluttet på studiet?. Jeg ble sykemeldt og fikk permisjon så jeg kunne ta denne eksamenen neste år på samme tidspunkt.

Tenker de da at jeg ikke tilhørte dette året men heller sammen med neste års kull?

Burde jeg selv tatt initiativ til å høre om /når det var snakk om avslutningsfest?.

Jeg synes det er veldig sårt å tenke på at de andre har hatt avslutningfest uten at jeg har fått en eneste beskjed om når og hvor det skulle være.

hvordan ville dere reagert på dette?

Videoannonse
Annonse
Frøken eple
Skrevet

Jeg ville nok, som deg, blitt litt lei meg. Men jeg ville likevel tatt kontakt selv. Nå regner jeg med festen er over?

Gjest usikker student
Skrevet

Jeg ville nok, som deg, blitt litt lei meg. Men jeg ville likevel tatt kontakt selv. Nå regner jeg med festen er over?

ja den er i hvertfall over. Jeg tror nok ikke at jeg hadde orket å gå,derfor tok jeg ikke noe initiativ til å ringe selv. Men jeg syntes det var trist at ingen varslet meg om det, selv om de antakelig visste at jeg ikke var frisk. Det hadde betydd mye for meg om jeg hadde fått en invitasjon, selv om jeg ikke hadde orket å komme.

Gjest Swiffa
Skrevet

Jeg synst også det var litt dårlig gjordt. Når du har gått så langt i studiet og bare er en eksamen fra å fullføre, så er du selvfølgelig fortsatt med i det kullet.

Gjest synes jeg
Skrevet

Jeg tenker at en har eksamensfest etter at en har avlagt eksamen.

For deg blir det neste år.

Gjest Micekly
Skrevet

Om du er så utbrent at du ikke kan fullføre skolen, regnet de deg vel for for "syk" til å delta på en fest, og inviterte deg derfor ikke.

Gjest usikker student
Skrevet

Om du er så utbrent at du ikke kan fullføre skolen, regnet de deg vel for for "syk" til å delta på en fest, og inviterte deg derfor ikke.

Det er jo en stor forskjell på å skrive en 15 siders avhandling om et tungt teoretisk emne, som en dessuten skal forsvare fremfor en sensor, enn å delta på en avslutningsfest med studiekamerater.

Skrevet

De ville kanskje ikke be deg fordi de trodde du hadde nok med sykdommen din?

Har du vært gode venner med dem? Hvis du har det, har sett dem utover studiene osv, synes jeg det er merkelig ingen har tatt kontakt. Var jeg deg ville jeg prøvd å ta kontakt selv.

Uansett om du hadde sluttet eller ikke, synes jeg de burde bedt deg. Du har jo tross alt gått der hele året.

Skrevet

Hva med dem som stryker da?

Gjest usikker student
Skrevet

De ville kanskje ikke be deg fordi de trodde du hadde nok med sykdommen din?

Har du vært gode venner med dem? Hvis du har det, har sett dem utover studiene osv, synes jeg det er merkelig ingen har tatt kontakt. Var jeg deg ville jeg prøvd å ta kontakt selv.

Uansett om du hadde sluttet eller ikke, synes jeg de burde bedt deg. Du har jo tross alt gått der hele året.

ja jeg lurer litt på om de kanskje tenkte at jeg hadde nok med sykdommmen min. Men jeg synes uansett at det er en dårlig unnskyldning for å ikke invitere noen. Om det var en i min klasse som hadde blitt syk og måtte trekke seg, så hadde jeg tenkt at det var naturlig å invitere vedkommende, selv om personen sannsynligvis ikke orket å komme. Det handler også om å vise omtanke.

Jeg har ikke hatt noen "hjertevenner" på studiet, men jeg har vært på talefot med de fleste og hatt noe SMS-kontakt.

Skrevet

ja jeg lurer litt på om de kanskje tenkte at jeg hadde nok med sykdommmen min. Men jeg synes uansett at det er en dårlig unnskyldning for å ikke invitere noen. Om det var en i min klasse som hadde blitt syk og måtte trekke seg, så hadde jeg tenkt at det var naturlig å invitere vedkommende, selv om personen sannsynligvis ikke orket å komme. Det handler også om å vise omtanke.

Jeg har ikke hatt noen "hjertevenner" på studiet, men jeg har vært på talefot med de fleste og hatt noe SMS-kontakt.

Jeg synes også de kunne invitert deg.

Gjest synes jeg
Skrevet

Hva med dem som stryker da?

De som stryker har i hvert fall gått opp til eksamen.

Gjest usikker student
Skrevet

kan forstå argumentet ditt.

Men da må det også gjelde for hun i klassen min som fikk utsatt innlevering på semesteroppgaven til August.

innen sensuren foreligger så har hun formelt sett ikke bestått studieåret selv om hun er ferdig med gruppeeksamen. Da burde hun heller ikke være med på avslutningsfesten siden ikke alle komponentene hennes er ferdige.

Skrevet

De som stryker har i hvert fall gått opp til eksamen.

Men ikke akkurat noe å feire.

Gjest synes jeg
Skrevet

Men ikke akkurat noe å feire.

Det er sant, men det vet en vel ikke kvelden etter eksamen?

Men når det er sagt, om en virkelig ønsker det, er det alltid mulig å være forurettet.

Frøken eple
Skrevet

ja den er i hvertfall over. Jeg tror nok ikke at jeg hadde orket å gå,derfor tok jeg ikke noe initiativ til å ringe selv. Men jeg syntes det var trist at ingen varslet meg om det, selv om de antakelig visste at jeg ikke var frisk. Det hadde betydd mye for meg om jeg hadde fått en invitasjon, selv om jeg ikke hadde orket å komme.

Jeg skjønner at du er lei deg, men det kan jo hende at de lot hver siden du er syk.

Tror ikke du skal tenke det verste... :o)

Skrevet

Jeg syns det var rart/dårlig gjort å ikke invitere deg. Kan jo selvfølgelig være som noen under her sier, at de tenkte at du hadde nok med ditt, men likevel... Jeg ville blitt skuffa.

Jeg avslutta mine studier (av egen fri vilje, ingen sykdom) ca tre uker før eksamen (jada, veldig lurt:D), men ble likevel med på eksamensfesten.

Skrevet

Jeg har vaert i samme situasjon selv, og det er definitivt ditt egent ansvar og ta initiativ til kontakt selv.

Du er jo ikke med i deres kull lenegr, du er i det under.

Hvordna var kommunikasjonen dere mellom? Hadde du gode venner i kullet, eller kun studikamerater? Fortalte du noe om hvorfor du plutselig ble 'borte' eller ventet du at noen skulle spoerre og ta opp igjen kontakten?

Naar noen plutselig blir borte, er det vanlig og gi tid og rom til og komme seg paa bena igjne, ihvertfall om du ikke kjenner dem saa godt.

Gjest care bears
Skrevet

kan forstå argumentet ditt.

Men da må det også gjelde for hun i klassen min som fikk utsatt innlevering på semesteroppgaven til August.

innen sensuren foreligger så har hun formelt sett ikke bestått studieåret selv om hun er ferdig med gruppeeksamen. Da burde hun heller ikke være med på avslutningsfesten siden ikke alle komponentene hennes er ferdige.

veldig flisespikkeri,

det spiler da vel ingen rolle hvem andre som ble invitert? Virekr litt barnslig....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...