Gjest ganske så bekymret Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 ..er at jeg føler at der noe i endetarmen, sånn svakt. Selv etter avføring kan jeg føle det. Også kan jeg føle litt vondt. Nei vondt blir feil å si. Dere vet åssen følelse man har når man tar på et sted der man har blåmerke. Sånn føler jeg det svakt når jeg setter meg ned, ikke alltid. Følelsen er ved rumpesprekken. Er det hemmorider? Har heller ikke vondt når jeg er på do, og heller ikke blod. Hva er det da? Jeg har bestilt time hos legen, det er ikke før i august. Så derfor lurte jeg på om noen her kanskje kunne fortelle meg hva det kan være. Alle svar mottas med takk 0 Siter
nattsvermeren1365380995 Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 hei! tror ikke du trenger å være bekymret. det kan være en irritasjon, bare.prøv å ikke tørk så hardt. har hatt samme problem(tror jeg),til meg var det en irritasjon. kanskje du på apoteket kan få en reseptfri salve el stikkpiller,som kan bedre dette.(lenge siden jeg hadde dette,så jeg husker ikke hva jeg brukte,men på apoteket vet de nok..)lykke til! 0 Siter
hidi Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 Ja, ganske sikkert hemmoroider! Ikke farlig, men kan være ubehagelige og senere smertefulle. Kommer an på utviklingen. Kjøp medisiner på apoteket 0 Siter
nattsvermeren1365380995 Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 glemte å si at jeg har hørt-fra folk som har hatt hemorider-at det gjør fryktelig vondt og at de har blødninger-så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for det. men hemorider er heller ikke farlig. det behandles med stikkpiller. i værste fall, hvis de er veldig store fryses de vekk. men det høres ikke ut som du har dette. håper du får sove godt:) 0 Siter
Gjest gastroeksperten Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 Kan du ha fått en rift ved endetarmen?., Slike sår kan være veldig smertefulle og svi som f...Det behandles ofte med nitroglycerinsalve. Ellers kan det hende at du har fått en hemoroide som enten må opereres ut eller behandles med salve. Endetarmen kan ha løsnet og er på vei ut. Sannsynligvis har du bare fått en rift eller irritasjon i endetarmen. 0 Siter
Gjest ganske så bekymret Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 hei! tror ikke du trenger å være bekymret. det kan være en irritasjon, bare.prøv å ikke tørk så hardt. har hatt samme problem(tror jeg),til meg var det en irritasjon. kanskje du på apoteket kan få en reseptfri salve el stikkpiller,som kan bedre dette.(lenge siden jeg hadde dette,så jeg husker ikke hva jeg brukte,men på apoteket vet de nok..)lykke til! Har hatt slik følelse i ca. 3 uker nå. 0 Siter
Gjest ganske så bekymret Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 Ja, ganske sikkert hemmoroider! Ikke farlig, men kan være ubehagelige og senere smertefulle. Kommer an på utviklingen. Kjøp medisiner på apoteket Hvordan kan du si at det er det? Kjenner du til det? 0 Siter
nattsvermeren1365380995 Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 Har hatt slik følelse i ca. 3 uker nå. mener at du ikke trenger å bekymre deg. hør på apoteket,de har greie på slikt og kan anbefale reseptfrie salver eller evt stikkpille.jeg tror mest på at det bare er en irritasjon.hos meg var det ganske hovent og vondt,men det var ikke hemorider-kun en irritasjon:) 0 Siter
Gjest ganske så bekymret Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 mener at du ikke trenger å bekymre deg. hør på apoteket,de har greie på slikt og kan anbefale reseptfrie salver eller evt stikkpille.jeg tror mest på at det bare er en irritasjon.hos meg var det ganske hovent og vondt,men det var ikke hemorider-kun en irritasjon:) Men følte du også at det var noe i endetarmen. Går sikkert deg på nervene løs, men er bekymret. Håper du gidder å svare meg igjen. Takk:) 0 Siter
nattsvermeren1365380995 Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 Men følte du også at det var noe i endetarmen. Går sikkert deg på nervene løs, men er bekymret. Håper du gidder å svare meg igjen. Takk:) ja,hos meg var det en slags "tapp" som kom ut etter avføring,og som kunne dyttes inn igjen.og jeg var SIKKER på at dette var hemoroide. men det var ikke det. denne "tappen" er der hos alle,men den blir større og gjør vondt ved irritasjon. bare hyggelig å kunne hjelpe:) 0 Siter
Gjest ganske så bekymret Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 ja,hos meg var det en slags "tapp" som kom ut etter avføring,og som kunne dyttes inn igjen.og jeg var SIKKER på at dette var hemoroide. men det var ikke det. denne "tappen" er der hos alle,men den blir større og gjør vondt ved irritasjon. bare hyggelig å kunne hjelpe:) Takk igjen:) Men hos meg er det ingen ting som kommer ut..eller kanskje det? Skal se det neste gang jeg er på do:) 0 Siter
Gjest ganske så bekymret Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 ja,hos meg var det en slags "tapp" som kom ut etter avføring,og som kunne dyttes inn igjen.og jeg var SIKKER på at dette var hemoroide. men det var ikke det. denne "tappen" er der hos alle,men den blir større og gjør vondt ved irritasjon. bare hyggelig å kunne hjelpe:) En annen ting jeg lurer på...kjente du at du måtte på do etter avføring (kjente noe ved endetarmen)? 0 Siter
nattsvermeren1365380995 Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 En annen ting jeg lurer på...kjente du at du måtte på do etter avføring (kjente noe ved endetarmen)? nei,ikke at jeg "måtte på do",men jeg kjente denne tappen bare. det kan sikkert føles litt forskjellig. 0 Siter
Gjest ganske så bekymret Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 nei,ikke at jeg "måtte på do",men jeg kjente denne tappen bare. det kan sikkert føles litt forskjellig. Håper inderlig det ikke er hemmorider. Men det får jeg nok vite når jeg drar til lege neste måned. God natt og takk for hjelpen:) 0 Siter
nattsvermeren1365380995 Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 Håper inderlig det ikke er hemmorider. Men det får jeg nok vite når jeg drar til lege neste måned. God natt og takk for hjelpen:) god natt, ikke tenk så mye på det,det går nok bra.og hemmoroider behanles enkelt og greit med stikkpiller,hvis det skulle vise seg å være det.ikke noen stor sak. sov godt,da 0 Siter
hidi Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 Hvordan kan du si at det er det? Kjenner du til det? ja, det kan du skrive opp! 0 Siter
nattsvermeren1365380995 Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 Kan du ha fått en rift ved endetarmen?., Slike sår kan være veldig smertefulle og svi som f...Det behandles ofte med nitroglycerinsalve. Ellers kan det hende at du har fått en hemoroide som enten må opereres ut eller behandles med salve. Endetarmen kan ha løsnet og er på vei ut. Sannsynligvis har du bare fått en rift eller irritasjon i endetarmen. unnskyld,hva er dette med at endetarmen kan ha løsnet?slikt har jeg aldri hørt om,og det høres i allefall skremmende ut.hvordan arter det seg? 0 Siter
Gjest gastroeksperte n Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 unnskyld,hva er dette med at endetarmen kan ha løsnet?slikt har jeg aldri hørt om,og det høres i allefall skremmende ut.hvordan arter det seg? det kan hende at musklene rundt endetarmen har blitt slappere, kan skje etter en fødsel eller langvarig forstoppelse. Da presser endetarmen seg forbi anus. i ekstreme tilfeller glir den 10 cm utenfor anus, når en presser. ofte kan en kjenne smerter i det endetarmen er i ferd med å gli over lukkemuskelen. Du kan lese mer om det på hjemmesidene til ullevål sykehus. 0 Siter
nattsvermeren1365380995 Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 det kan hende at musklene rundt endetarmen har blitt slappere, kan skje etter en fødsel eller langvarig forstoppelse. Da presser endetarmen seg forbi anus. i ekstreme tilfeller glir den 10 cm utenfor anus, når en presser. ofte kan en kjenne smerter i det endetarmen er i ferd med å gli over lukkemuskelen. Du kan lese mer om det på hjemmesidene til ullevål sykehus. takk for opplysningen:) det er egentlig bra at en ikke vet om alle sykdommer...det der hørtes nå skremmende ut,da.. ha en finfin dag! 0 Siter
flowy Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Det kan være en perianal abscess eller en fistel. Søk på google. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.