Gå til innhold

Søvnløs

Anbefalte innlegg

Gjest søvnløse netter
Skrevet

Jeg sover ca 2 timer i løpet av natten.

Kropen er sliten men hodet jobber på høygir.

( tenker på alt mulig, jobb, økonomi,syke foreldre,unger,mann,alt jeg skulle gjort.......)

å har jeg tatt 5 allergitabletter i håp om å bli trøtt.Men de ser ikke ut til å hjelpe.

Noen forslag?

Videoannonse
Annonse
nattsvermeren1365380995
Skrevet

høres ut som du bekymrer deg for mye.ting blir ikke bedre av at du bekymrer deg om tingene.har du hatt det lenge slik at du bekymrer deg?

nattsvermeren1365380995
Skrevet

har et boktips til deg,som gir god hjelp til å slutte å bekymre seg for ting det ikke er nødvendig å bekymre seg om.ingvard wilhelmsen:livet er et usikkert prosjekt.løp og kjøp-eller lån.

nytter det å bekymre seg? ønsker du å ta sorgene på forskudd?reflekter over dette.

er problemet reelt,her og nå eller ligger det i fremtiden ,som en mulighet eller trussel?

ingen tjener på at du bekymrer deg om noe som KAN SKJE i framtiden.prøv å ta det som det kommer. vet at det er enklere sagt enn gjort-derfor:kjøp boken-jobb med deg selv-og du skal se at du får det bedre.lykke til!

Skrevet

Jeg pleier bli trøtt av å lese, uansett om det er en god bok eller ikke.

nattsvermeren1365380995
Skrevet

ja,men det hørtes ut som du bekymret deg mye,og ikke får sove når du blir liggende å tenke på bekymringene.

unnskyld hvis jeg misforsto.ville bare komme med et godt råd,ettersom jeg selv leser boken,og har blitt godt hjulpen av dette.

Skrevet

ja,men det hørtes ut som du bekymret deg mye,og ikke får sove når du blir liggende å tenke på bekymringene.

unnskyld hvis jeg misforsto.ville bare komme med et godt råd,ettersom jeg selv leser boken,og har blitt godt hjulpen av dette.

Ikke til meg vel?

nattsvermeren1365380995
Skrevet

Ikke til meg vel?

jo,men som sagt misforsto jeg sikkert søvnproblemet ditt,og trodde du bekymret deg for mye... beklager

nattsvermeren1365380995
Skrevet

unnskyld!NÅ oppdaget jeg glippen:) jeg trodde hele tiden at jeg skrev til trådstarter....sorry:)

Skrevet

unnskyld!NÅ oppdaget jeg glippen:) jeg trodde hele tiden at jeg skrev til trådstarter....sorry:)

Helt i orden! :-)

nattsvermeren1365380995
Skrevet

Helt i orden! :-)

sov godt,da;)

Skrevet

synd du tar problemer med deg på soverommet.... har du forsøkt visualiseringsterapi??

sitt gjerne oppe en stund og tenk igjennom alt som er vanskelig, ta deg tid til en kveldstur der du legger alt fra deg til neste morgen:-) putt alle problemer i en sekk og snør den godt igjen! (ingenting du kan gjøre med problemer alikevel på natten) legg deg i sengen og la soverommet bli en plass du innreder for avslapping og ingenting annet:-)

Får du fortsatt ikke sove, finn en bok du liker og for all del ikke stress deg selv med tanker som: " jeg måå sove"! :-)

dette hjelper iallfall meg, bare et tips:-)

Skrevet

Luft ut rommet slik at det er skikkelig kaldt, og har du ikke lystette gardiner/persienner så heng opp noen pledd slik at rommet blir kaldt og mørkt. Tenkt ferdig problemene dine før du legger deg, og kom gjerne frem med en midlertidig løsning som du kan tenke videre på neste dag. Ta en god varm dusj (ikke håret, det kan bli plagsomt å sove på hvis det er vått) og legg deg opp i sengen. Når tanker dukker opp i hode så konsentrer deg om pusten. Tenkt *pust inn, pust ut*. Dette er kjedelig, men du blir søvnig etter en stund. Ikke la noen tanker komme inn i mellom. Hvis du mååå ha inn en ekstra tanke (jeg bruker gjerne å tenke på flere ting samtidig) så tenk på at du slapper totalt av i alle musklene. Fra tærne og helt opp til hode...

Fungerer ikke dette så ville jeg vurdert å spørre legen etter imovane.

Frøken eple
Skrevet

Ikke ta flere legemidler for å bli trøtt :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...