Gjest Hjeeelp!? Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 Jeg har visst sovet noen uker, for jeg har glemt to meldekort! Er det ingen automatikk i at jeg får en mail eller noe som påminning? Er pengene tapt for alltid? 0 Siter
lonelyP Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Å nei du, hva tar du aetat for. Her må du bare få sendt inn med en gang, du får ikke penger før de er registrert. Ring aetat og spør hva som skjer nå. 0 Siter
Gjest Hjeeelp!? Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Å nei du, hva tar du aetat for. Her må du bare få sendt inn med en gang, du får ikke penger før de er registrert. Ring aetat og spør hva som skjer nå. Jeg ringte og forklarte meg, og hun var temmelig kvass må jeg si. Jeg må komme ned og forklare meg og skrive under en erklæring på hvorfor jeg ikke har send, og så skulle de "se på det". Utrolig nedverdigende, var hun. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Jeg ringte og forklarte meg, og hun var temmelig kvass må jeg si. Jeg må komme ned og forklare meg og skrive under en erklæring på hvorfor jeg ikke har send, og så skulle de "se på det". Utrolig nedverdigende, var hun. Nedverdigende eller ei,du skal være sjeleglad at de sier seg villige til å se på det i det hele tatt. Det har de nemlig ingen plikt til. 0 Siter
Gjest johoda Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Nedverdigende eller ei,du skal være sjeleglad at de sier seg villige til å se på det i det hele tatt. Det har de nemlig ingen plikt til. Det har de da vel plikt til! Det er da jobben deres å hjelpe folk i systemet. Og de har da ingen grunn til å være nedlatende, det er jo ikke sine egne penger de bruker. De har også opplysningsplikt, så de gjør ikke akkurat jobben sin! 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Det har de da vel plikt til! Det er da jobben deres å hjelpe folk i systemet. Og de har da ingen grunn til å være nedlatende, det er jo ikke sine egne penger de bruker. De har også opplysningsplikt, så de gjør ikke akkurat jobben sin! Fjaseri. Sender man ikke inn kortene slik de skal, taper man retten til dagpenger. At de så velger å se på saken allikevel er noe de bør ha ros for, med mindre man er helt skrullete. 0 Siter
Gjest Hjeeelp!? Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Fjaseri. Sender man ikke inn kortene slik de skal, taper man retten til dagpenger. At de så velger å se på saken allikevel er noe de bør ha ros for, med mindre man er helt skrullete. Jeg er ikke arbeidsledig, jeg er på attføring som siste forsøk før uføretrygd. Jeg har vært syk, en i nærmeste familie har blitt alvorlig kreftsyk og barnet mitt har vært til utallige undersøkelser hos spesialister. Dette er bare noe av det som har skjedd, en hel rekke uheldige omstendigheter på en gang. Det er kanskje ikke deres ansvar at alle sender inn til riktig tid, men det gir dem faktisk ingen rett til å behandle meg som hun gjorde igår. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Jeg er ikke arbeidsledig, jeg er på attføring som siste forsøk før uføretrygd. Jeg har vært syk, en i nærmeste familie har blitt alvorlig kreftsyk og barnet mitt har vært til utallige undersøkelser hos spesialister. Dette er bare noe av det som har skjedd, en hel rekke uheldige omstendigheter på en gang. Det er kanskje ikke deres ansvar at alle sender inn til riktig tid, men det gir dem faktisk ingen rett til å behandle meg som hun gjorde igår. Du har enten ikke vært særlig mye bort det offentlige, eller du må ha vært uvanlig heldig ned de du har truffet før. Klysete, arrogante og nesevise folk er snarere regelen enn unntaket på mange slike steder, og er selvsagt ikke oe man kan fly runt å bry seg om eller la gå innpå seg. 0 Siter
Gjest Hjeeelp!? Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Du har enten ikke vært særlig mye bort det offentlige, eller du må ha vært uvanlig heldig ned de du har truffet før. Klysete, arrogante og nesevise folk er snarere regelen enn unntaket på mange slike steder, og er selvsagt ikke oe man kan fly runt å bry seg om eller la gå innpå seg. Joda, jeg har min erfaring med det offentlige og nesevise folk. Men jeg blir faktisk såret hver gang. Spontane følelser er det vanskelig å gjøre noe med, skjønner du. 0 Siter
Gjest Roser er røde Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Joda, jeg har min erfaring med det offentlige og nesevise folk. Men jeg blir faktisk såret hver gang. Spontane følelser er det vanskelig å gjøre noe med, skjønner du. Basic. For deg er dette en opplevelse som betyr mye og som opprører deg. For henne er du bare en av maaange. En sopp i kurven. 0 Siter
lonelyP Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Jeg ringte og forklarte meg, og hun var temmelig kvass må jeg si. Jeg må komme ned og forklare meg og skrive under en erklæring på hvorfor jeg ikke har send, og så skulle de "se på det". Utrolig nedverdigende, var hun. Ja, aetat-folket kunne trengt en time eller to på smilekurs. Det blir litt for ofte tatt for gitt at man er en skurk der man kommer og ber om hjelp. Så lenge du vet at du ikke snusker, så får det være det samme hva hun damen måtte mene.Lykke til da, og husk at det er ingenting nedverdigende med å søke jobb. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.