Gå til innhold

Kan jeg kaste gamle medisiner i søpla?

Anbefalte innlegg

Gjest solbo
Skrevet

eller er jeg nødt å levere det til et apotek? hadde egentlig ikke tid til å dra til apoteket da jeg holder på å flytte og skal være ute i morgen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Didleido
Skrevet

Skyll dem ned i do, det gjør jeg.

Forurensning eller ikke, mye av tablettene som du spiser kommer også i dass til slutt.

Skrevet

Det bør absolutt leveres på et apotek ja, så ikke barn eller dyr finner det, og tror det er godis og spiser det.

Skrevet

Forurensning eller ikke, mye av tablettene som du spiser kommer også i dass til slutt.

Det gjør man ikke hvis man er litt miljøbevisst.

Gjest Didleido
Skrevet

Det gjør man ikke hvis man er litt miljøbevisst.

Da spiser man ikke medisiner heller! ;)

Skrevet

Alt havner jo ikke i do når man spiser det da... Dessuten skal man ikke spise det allikevel, er det ingen grunn til å belaste naturen med det.

Gjest Didleido
Skrevet

Alt havner jo ikke i do når man spiser det da... Dessuten skal man ikke spise det allikevel, er det ingen grunn til å belaste naturen med det.

Leste at de siste års eksplosive lykkepillespising førte til stor forurensning, ettersom alt havnet i dass til syvende og sist.

Det er kansje den mest forurensende delen som føres ut av kroppen?

Skrevet

Leste at de siste års eksplosive lykkepillespising førte til stor forurensning, ettersom alt havnet i dass til syvende og sist.

Det er kansje den mest forurensende delen som føres ut av kroppen?

Hvis den mest forrurensende delen føres ut av kroppen, er den jo i hvertfall også i pilla fra før.

Jeg har hørt at fisk som bor nær kloakkutløp blir kjønnsforvirret pga. mye p-pillespising.

Skrevet

Tankeløst råd. Noen medisiner er virkelig naturfarlige...

De skal leveres til apoteket.

Gjest Didleido
Skrevet

Tankeløst råd. Noen medisiner er virkelig naturfarlige...

De skal leveres til apoteket.

Kan hende det er tankeløst, men jeg kjenner ingen som leverer medisinene på apoteket.

Dessuten bare skrøt jeg på meg det at jeg skylla dem i do, for jeg spiser nesten aldri medisiner. Derfor ikke hør på meg. (o:

Skrevet

Kan hende det er tankeløst, men jeg kjenner ingen som leverer medisinene på apoteket.

Dessuten bare skrøt jeg på meg det at jeg skylla dem i do, for jeg spiser nesten aldri medisiner. Derfor ikke hør på meg. (o:

Jeg har levert gamle medisiner på apoteket flere ganger.

Gjest Didleido
Skrevet

Jeg har levert gamle medisiner på apoteket flere ganger.

Da er du en som jeg ikke kjenner. ;)

Gjest Mirandolina
Skrevet

Kast dem i do,veldig effektivt :)

Da er du kvitt dem!

Skrevet

Kast dem i do,veldig effektivt :)

Da er du kvitt dem!

Huff, hvorfor gir dere slike råd? Vet dere NOE om medisiners potensielle virkning på miljøet?

Hva om trådstarteren har en kilo med ubrukte prevensjonsmidler. Sett at hun bor rett ved siden av en yngleplass for villaks. Hun kan egenhendig ødelegge hele bestanden hvis hun bare kaster medisinene i do.

Skulle ønske folk kunne se konsekvensene av sine handlinger..

Skrevet

Det er faktisk veldig vanlig at ansvarlige mennesker leverer ubrukte medisiner på apotek

Skrevet

Man kan være miljøbevisst og allikevel ha behov for medisiner da. Hva tror du om folk som har behov for medisin?

Gjest Didleido
Skrevet

Man kan være miljøbevisst og allikevel ha behov for medisiner da. Hva tror du om folk som har behov for medisin?

Selvfølgelig! Min kommentar var bare en spøk. :)

Mange lever ikke over uten livsviktige medisiner.

Skrevet

Mamma og jeg leverte bæreposer med medisin på apoteket for noen år siden. Det var sånne som lå igjen etter min far og mine besteforeldre.

Er det bare litt medisiner du har, kan du vel ta de med på flyttelasset, og så leverer du dem senere når det passer.

Noen som vet hvor apoteket gjør av dem, forresten?

Gjest Mirandolina
Skrevet

Huff, hvorfor gir dere slike råd? Vet dere NOE om medisiners potensielle virkning på miljøet?

Hva om trådstarteren har en kilo med ubrukte prevensjonsmidler. Sett at hun bor rett ved siden av en yngleplass for villaks. Hun kan egenhendig ødelegge hele bestanden hvis hun bare kaster medisinene i do.

Skulle ønske folk kunne se konsekvensene av sine handlinger..

Ehe..seriøst?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...