Gå til innhold

Muslimer i Norge!

Anbefalte innlegg

Gjest ikke ulikt nordmenn
Skrevet

Du bor ikke på de stedene der de får føle det. De som får føle det flytter, og da blir det enda færre som vet noe om det. Til slutt er det et helt lukket samfunn av 100% homogen art midt i samfunnet, men langt på siden av det med tykke murer som ingeting slipper inn eller ut av. De snakker snart ikke norsk heller.

Det er vel stort sett sånn nordmenn i Spania gjør også ...

Norsk mat, norske aviser, norsk TV....

Videoannonse
Annonse
  • Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

16

• red

6

• jaime

5

• Prozak

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

For å snike meg inn igjen og blande meg, så tror jeg keinstein har masse peiling på dette (i motsetning til meg, jeg bare babler usakelig i vei om ting som faller meg inn,hehe).

Jeg lurer litt på om keinstein kansje er Frp-politiker eller noe i den gata, stemmer det keinstein? :)

Nope. FrP her i bygda er en gjeng snille og pene, men intetsigende hengeromper.

Skrevet

Det er stort sett revmatikere de jeg vet om som reiser dit og er der. Jeg kunne tenke meg selv å slippe unna vinter og smerter. Hadde jeg hatt mer penger. Jeg reiser i hvert fall ikke dit for å unngå politiet, leve på sosialen, ale opp unger og drive bisniss med ekteskap og skattesnyteri.

Skrevet

Syns hele verden burde vært et eneste stort land jeg,uten noen grenser....

Men tar nok noen hundre år før vi kommer dithen,da er det sikkert kun en rase igjen,og det er vel det beste også,siden folk ikke klarer å tolerere hverandre.

Problemer vil eksistere så lenge halvparten av mennskeheten kun er opptatt av å mele sin egen kake på bekostning av andre, og skaffe seg makt for å misbruke den til sin egen tilfredsstillelse. Adolf drepte 30 mill for å få en framtredende plass til seg selv i historien.

Gjest Mirandolina
Skrevet

Problemer vil eksistere så lenge halvparten av mennskeheten kun er opptatt av å mele sin egen kake på bekostning av andre, og skaffe seg makt for å misbruke den til sin egen tilfredsstillelse. Adolf drepte 30 mill for å få en framtredende plass til seg selv i historien.

Enig!

Men vi må jo få slutt på dette,jeg tror når kjærligheten øker,minsker hatet og mørke..til slutt vil det forsvinne,da finnes bare lys :)

petter smart
Skrevet

Den store forskjellen er at nordmenn i Spania betaler for seg selv (evt betaler staten). De lever altså ikke på spanjolene. Ikke krever de at spanjolene skal tilpasse seg norsk kultur heller. Og ikke anser de spanjolene som vantro som fortjener skjebner verre enn døden.

Så det er VELDIG ulikt.

Skrevet

"Frp er veldig flinke til å snakke for "mannen i gata" og sette fokuset på det som oppfattes som den allmenne fornuft og rettferdighetssans"

Det er det de forsøker å fremstå som. Sannheten er at de er utrolig flinke til å svaie i vinden, og både Jensen og Hagen har alltid vært flinke til å "lese" hvilken politikk som vil skape sympati hos flest lettkjøpte velgere på kort sikt.

"......................................"

Jeg gjentar:

Synes de fortjener en sjanse til å prøve seg, og se om politikken bare er teori, eller om den holder vann i praksis.

Fungerer det ikke, så får de jo stå til rette for det, og bite i seg alle de fine teoriene.

Så lenge de ikke blir utfordret i praksis, så er det desto lettere å være et "prate-parti"

Skulle det derimot vise seg at de får det til, - så halleluja!

Skrevet

Jeg gjentar:

Synes de fortjener en sjanse til å prøve seg, og se om politikken bare er teori, eller om den holder vann i praksis.

Fungerer det ikke, så får de jo stå til rette for det, og bite i seg alle de fine teoriene.

Så lenge de ikke blir utfordret i praksis, så er det desto lettere å være et "prate-parti"

Skulle det derimot vise seg at de får det til, - så halleluja!

"Synes de fortjener en sjanse til å prøve seg, og se om politikken bare er teori, eller om den holder vann i praksis."

Nei, de "fortjener" ikke en sjanse. Hvis de andre borgerlige partiene vil samarbeide med dem, så er de så store at de er et naturlig regjeringsparti. Men de "fortjener" ikke noe mer enn andre. Mener jeg.

Men det er ganske mange andre ting enn innvandring o.l. som ville blitt forstyrret av et parti som FrP i regjering, som overhodet ikke har begrep om eller interesse for f.eks kultur. I norge kan f.eks et fåtall mennesker, musikere og/eller andre kunstnere som ikke høster kommersielle gevinster, leve noenlunne greit på grunn av statlige støtteordninger. Dette er en meget liten utgift for staten i det store og det hele, men veldig viktig for kunst og kulturnasjonen. Hvis FrP fikk bestemme, ville dette opphøre med en gang. Og da får vi det slik som i mange andre land: De kunstnere, komponistene etc. som faktisk kan drive med faget sitt, er de som kommer fra rike familier.

"......................................."

Skrevet

"Synes de fortjener en sjanse til å prøve seg, og se om politikken bare er teori, eller om den holder vann i praksis."

Nei, de "fortjener" ikke en sjanse. Hvis de andre borgerlige partiene vil samarbeide med dem, så er de så store at de er et naturlig regjeringsparti. Men de "fortjener" ikke noe mer enn andre. Mener jeg.

Men det er ganske mange andre ting enn innvandring o.l. som ville blitt forstyrret av et parti som FrP i regjering, som overhodet ikke har begrep om eller interesse for f.eks kultur. I norge kan f.eks et fåtall mennesker, musikere og/eller andre kunstnere som ikke høster kommersielle gevinster, leve noenlunne greit på grunn av statlige støtteordninger. Dette er en meget liten utgift for staten i det store og det hele, men veldig viktig for kunst og kulturnasjonen. Hvis FrP fikk bestemme, ville dette opphøre med en gang. Og da får vi det slik som i mange andre land: De kunstnere, komponistene etc. som faktisk kan drive med faget sitt, er de som kommer fra rike familier.

"......................................."

Det vil alltid være "tapere" i politikken, uansett hvilket parti som sitter ved makten!

Forskjellen er bare HVEM som taper, fordi partiene tydeligvis har forskjellige prioriteringer.

Det er jo derfor vi har demokrati. Så vi som velgere kan stemme på et parti som støtter saker som vi synes er viktige.

Og i mine øyne synes jeg Frp fortjener en mulighet.

- Hvis du misforstod hva jeg mente med "fortjener"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...