minog Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Jeg eier en seksjon i et sameie med to seksjoner. Den andre sameieren kjøpte sin seksjon av en tidligere eier som hadde gjort skade på min seksjon. Det var gjort vedtak med tidligere eier om å reparere skaden før nåværende eier kjøpte. Nåværende eier lovet gull og grønne skoger om å reparere og renovere, men holdt ikke løftene. Han halte ut tiden og lurte meg lenge. Til slutt gikk jeg til advokat og fikk satt i gang arbeidet med å reparere skadene. Nåværende eier fant ut at håndverkeren som var avtalt med tidligere eier var for dyr og påstår at han hadde fått et anbud på halvparten av beløpet. Dette anbudet har jeg ikke sett og heller ikke fått til vurdering. Han har betalt etter sitt anbud og ikke den prisen det kostet. Jeg har nå sendt mitt restkrav til forliksrådet. Det jeg lurer på, er om jeg skal lage en oversikt over all den andre dritten han har gjort og legge frem for forliksrådet? som f.eks at han har sendt meg sjikanøse brev, har brutt vedtekter i sameiet (små og store) har leidd ut sin seksjon til kriminelle, har løyet om min godkjenning av utleie til leietakere, har dom for trygdesvindel. Bl.a. Han lyver med et glatt ansikt og besvarer enhver diskusjon med personangrep. Har noen erfaring og tips og råd? 0 Siter
red Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Dropp allt det andre, hold deg til denne saken så lenge det er snakk om et økonomisk tap i forbindelse med renovering av pøfårt skade. Du stiller ganske sterkt, greit nok at han har muligheten til å få jobben profesjonelt utført innen rimelig tid. Slik det høres ut, er denne rimelige tiden forlengst gått forbi, og du kan iverksette tilltak på egenhånd. Såfremt du har gjort normal undersøkelse på prisnivået, og ikke har benyttet onkel bob som for anledningen har tatt 1500 kroner timen for jobben, tror jeg ikke naboen din kommer veldig langt. Føler med deg foresten, er så utrolig hat å ha slike drittfolk til naboer. Det må ALLTID være en skalle som ødelegger for de andre. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Du kan lage en liste over ting han har gjort som er til ulempe for deg, eller resten av sameiet (om det er flere). Det vil tegne et bilde av ham om dere skal i retten. Men, i forliksrådet skal dere bare bli enige, ingen der mener noe om dere. At han har gjort hundre duste ting mot deg/dere er ikke relevant, så lenge han betaler for den ene tingen han knuste (f.eks). Det er den ene saken dere har der som er den relevante, ikke "alt annet". Når det er sagt, at han er en trygdesvindler f.eks vedkommer ingen, og skader ingen direkte - heller ikke retten, så sånne ting er ikke relevant i det hele tatt. At han leier ut til kriminelle er ikke relevant, han vil jo si han ikke visste om det - men; at han leier ut uten godkjenning, det er relevant. Lykke til uansett 0 Siter
Gjest anonym i kveld Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Du kan lage en liste over ting han har gjort som er til ulempe for deg, eller resten av sameiet (om det er flere). Det vil tegne et bilde av ham om dere skal i retten. Men, i forliksrådet skal dere bare bli enige, ingen der mener noe om dere. At han har gjort hundre duste ting mot deg/dere er ikke relevant, så lenge han betaler for den ene tingen han knuste (f.eks). Det er den ene saken dere har der som er den relevante, ikke "alt annet". Når det er sagt, at han er en trygdesvindler f.eks vedkommer ingen, og skader ingen direkte - heller ikke retten, så sånne ting er ikke relevant i det hele tatt. At han leier ut til kriminelle er ikke relevant, han vil jo si han ikke visste om det - men; at han leier ut uten godkjenning, det er relevant. Lykke til uansett "Men, i forliksrådet skal dere bare bli enige, ingen der mener noe om dere." Det er ikke min erfaring med Forliksrådet at det fungerer slik. Jeg hadde en mannlig eldre dommer i forliksrådet som var åpenbart partisk hele veien, latterliggjorde meg men viste stor respekt for den andre parten - og han regelrett fnyste av meg da jeg stotret fram at jeg trodde det var meningen man skulle finne fram til et forlig. Han lo også av meg da jeg sa hva Forbrukerrådet hadde gitt meg av råd (de mente jeg hadde en god sak). Jeg fikk sånn angst av den dommeren at jeg aldri, aldri vil dra et sånt sted igjen. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 "Men, i forliksrådet skal dere bare bli enige, ingen der mener noe om dere." Det er ikke min erfaring med Forliksrådet at det fungerer slik. Jeg hadde en mannlig eldre dommer i forliksrådet som var åpenbart partisk hele veien, latterliggjorde meg men viste stor respekt for den andre parten - og han regelrett fnyste av meg da jeg stotret fram at jeg trodde det var meningen man skulle finne fram til et forlig. Han lo også av meg da jeg sa hva Forbrukerrådet hadde gitt meg av råd (de mente jeg hadde en god sak). Jeg fikk sånn angst av den dommeren at jeg aldri, aldri vil dra et sånt sted igjen. Men det sier seg jo selv at det ikke er sånn det skal fungere... 0 Siter
minog Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Skrevet 20. juli 2006 "Men, i forliksrådet skal dere bare bli enige, ingen der mener noe om dere." Det er ikke min erfaring med Forliksrådet at det fungerer slik. Jeg hadde en mannlig eldre dommer i forliksrådet som var åpenbart partisk hele veien, latterliggjorde meg men viste stor respekt for den andre parten - og han regelrett fnyste av meg da jeg stotret fram at jeg trodde det var meningen man skulle finne fram til et forlig. Han lo også av meg da jeg sa hva Forbrukerrådet hadde gitt meg av råd (de mente jeg hadde en god sak). Jeg fikk sånn angst av den dommeren at jeg aldri, aldri vil dra et sånt sted igjen. Det er partiske og inkompetente dommere jeg er redd for. Jeg er ikke ung og sjarmerende, men sint og usjarmerende og blir satt ut av påstander som er helt på tryne. Han beskylder meg for å drive personforfølgelse. Han påstår at jeg er gal. Drittsekken er ung, glatt som en ål, unngår å svare på spørsmål og lyver glatt med uskyldig mine. Jeg gruer. Men kommer til å sette opp en oversikt over det han har forbrutt seg i sameiet - og en oversikt over hans personlige meritter - for å ha noe å svare med i tilfelle de lar han slippe til med sine utgytelser 0 Siter
minog Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Skrevet 20. juli 2006 Dropp allt det andre, hold deg til denne saken så lenge det er snakk om et økonomisk tap i forbindelse med renovering av pøfårt skade. Du stiller ganske sterkt, greit nok at han har muligheten til å få jobben profesjonelt utført innen rimelig tid. Slik det høres ut, er denne rimelige tiden forlengst gått forbi, og du kan iverksette tilltak på egenhånd. Såfremt du har gjort normal undersøkelse på prisnivået, og ikke har benyttet onkel bob som for anledningen har tatt 1500 kroner timen for jobben, tror jeg ikke naboen din kommer veldig langt. Føler med deg foresten, er så utrolig hat å ha slike drittfolk til naboer. Det må ALLTID være en skalle som ødelegger for de andre. Takk for tipset. Jeg skal være nøye med datoer: Når ble det bestemt, når ble det innhentet anbud, når brøt han sine løfter, når ble det vedtatt advarsel mot han i sameiet, når begynte arbeidet med renovering. Han hadde tid nok. Dessuten hadde han leidd ut og flytta til utlandet før arbeidet kunne begynne - hvilket fikk meg til å innse at han bare halte ut tiden og ikke hadde til hensikt å oppfylle noe som helst. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.