Gjest gidder ikke ha signatur idag... Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Jeg svarte egentlig på et inlegg under her, om stavefeil og skrivemåter. Jeg syns jo at det er blitt et veldig hårdt og fordømende miljø her nå for tiden. Så jeg klistrer bare inn det jeg skrev. Vil gjerne høre hva folk flest syns ? **Er det ikke greit å ha litt toleranse med folk da? Selv har jeg bare bodd i norge i 7 år og driter oppriktig i hva folk syns om min norskstaving og grammatikk. Men jeg har en godt voksen venninde som i hele sitt liv har slitt hardt med ordblinnhet, og gått på forskjellige kurser for å få hjelp. Det har gjort mye positivt for henne , men hun har jo fortsatt veldig vanskelig for å få det helt riktig. Og etter at jeg lokket henne inn her på dol for å møte alle ''koselige'' mennesker, så fikk hun fort påskrivet hvor dårlig hun var. Så nå tørr hun ikke å være aktiv i noe forum på internet.Hun fikk flere kommentarer på hvordan hun skrev en hun fikk svar på det hun spurte om. Jeg syns bare at det er Så jææævl... dårlig gjort av folk å fortrykke andre. Og hvem har egentlig rett til det ?? ** 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Jeg er helt enig med deg, så derfor kommenterer jeg skriverfeil kun til de som jeg "kjenner" her inne og som jeg vet ikke tar seg nær av det. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Jeg er en av dem som irriterer meg over skrivefeil generelt. Men jeg ser an innlegget og forfatteren før jeg kommenterer skrivefeilene, og det sitter -langt- inne å kritisere noen for skrivefeil (selv om det klør i fingrene). Vet at mange er utrolig hårsåre på å bli rettet på, derfor lar jeg heller være. Unntaket er hvis jeg kjenner til forfatteren og vet at vedkommende egentlig KAN skrive riktig, da retter jeg opp hvis h*n konsekvent skriver et ord feil. Det kan jo hende vedkommende lærer noe nytt. 0 Siter
Gjest Extremtenig Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Enig med deg! Jeg hadde signaturen "skriveleif" under her fordi jeg retta min egen feil (ikke andres feil). Bare for å nevne det, om det var meg du reagerte på. Det kunne virke som det var en annen som var spydig og rettet en annens feil. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Jeg er helt enig med deg, så derfor kommenterer jeg skriverfeil kun til de som jeg "kjenner" her inne og som jeg vet ikke tar seg nær av det. Av og til er det vanskelig å ikke kommentere skrivefeil. *fnis* 0 Siter
NeaNoor Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Selvsagt er det trist å bare få kommentert skrivefeil om man lider av dysleksi e.l. Men om et innlegg helt uten de store skrivefeilene har "Glass bord" eller "Hvor finne leie bil?" i overskriften, bør man tåle at det blir kommentert. 0 Siter
Gjest gidder ikke ha signatur idag... Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Enig med deg! Jeg hadde signaturen "skriveleif" under her fordi jeg retta min egen feil (ikke andres feil). Bare for å nevne det, om det var meg du reagerte på. Det kunne virke som det var en annen som var spydig og rettet en annens feil. :-) nei , det var ikke deg jeg reagerte på , men det finns mange med rødpenne her inne ;-) 0 Siter
piluttanlei Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Av og til er det vanskelig å ikke kommentere skrivefeil. *fnis* Det har kanskje litt med alder og modenhet å gjøre ... Spørsmålet er vel , gjør dere det samme med folk dere snakker med , hvis det blir noe feil i grammatikken ??? eller er det kanskje veldig morsomt med folk som stammer også ? 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Det har kanskje litt med alder og modenhet å gjøre ... Spørsmålet er vel , gjør dere det samme med folk dere snakker med , hvis det blir noe feil i grammatikken ??? eller er det kanskje veldig morsomt med folk som stammer også ? Det var bare en spøk til Lillemus, fordi hun liker ikke at vi skriver "å ikke". Jeg retter ikke på folk jeg snakker med, nei. 0 Siter
NeaNoor Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Det har kanskje litt med alder og modenhet å gjøre ... Spørsmålet er vel , gjør dere det samme med folk dere snakker med , hvis det blir noe feil i grammatikken ??? eller er det kanskje veldig morsomt med folk som stammer også ? En som stammer? Selvsagt ikke. Om jeg retter på noen som sier noe feil, kommer an på hvor godt jeg kjenner vedkommende. En venn av meg sa han fikk hjerneteppe under eksamen. Jeg lot selvsagt ikke være å kommentere det. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Jeg er en av dem som irriterer meg over skrivefeil generelt. Men jeg ser an innlegget og forfatteren før jeg kommenterer skrivefeilene, og det sitter -langt- inne å kritisere noen for skrivefeil (selv om det klør i fingrene). Vet at mange er utrolig hårsåre på å bli rettet på, derfor lar jeg heller være. Unntaket er hvis jeg kjenner til forfatteren og vet at vedkommende egentlig KAN skrive riktig, da retter jeg opp hvis h*n konsekvent skriver et ord feil. Det kan jo hende vedkommende lærer noe nytt. Jeg er enig med deg! Jeg blir ikke fornærmet om du, eller noen kjente her inne retter på meg. Jeg har endel skrivefeil, det er slike som gjerne går igjen og igjen, som "å" og "og". Men jeg skjønner godt de som blir lei seg når de har dysleksi, og noen svarer de skarpt at de skriver feil, men ikke svarer på spm deres. Men de som kommenterer det på en pen måte, kan de tåle, da kan de bare svare at de har dysleksi. Det jeg vil fram til er vel at man bør bruke normal høflighet ) Og så kan man fleipe med de kjente ;-) 0 Siter
lex Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Selvsagt er det trist å bare få kommentert skrivefeil om man lider av dysleksi e.l. Men om et innlegg helt uten de store skrivefeilene har "Glass bord" eller "Hvor finne leie bil?" i overskriften, bør man tåle at det blir kommentert. Helt enig!!! 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Jeg er enig med deg! Jeg blir ikke fornærmet om du, eller noen kjente her inne retter på meg. Jeg har endel skrivefeil, det er slike som gjerne går igjen og igjen, som "å" og "og". Men jeg skjønner godt de som blir lei seg når de har dysleksi, og noen svarer de skarpt at de skriver feil, men ikke svarer på spm deres. Men de som kommenterer det på en pen måte, kan de tåle, da kan de bare svare at de har dysleksi. Det jeg vil fram til er vel at man bør bruke normal høflighet ) Og så kan man fleipe med de kjente ;-) Ja, enig! Det verste jeg ser (bortsett fra skrivefeil i seg selv, da) er når noen spør om noe, så får de kanskje ett svar som dreier seg om det de spurte om, mens resten av tråden er en diskusjon om skrivefeilene i innlegget. Da skjønner jeg at folk kanskje ikke tør å skrive mer her inne. Når man ser at vedkommende har et dårlig språk, så bør det ringe en bjelle om at noen kanskje har dysleksi, og heller la være å påpeke alle feilene. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 En som stammer? Selvsagt ikke. Om jeg retter på noen som sier noe feil, kommer an på hvor godt jeg kjenner vedkommende. En venn av meg sa han fikk hjerneteppe under eksamen. Jeg lot selvsagt ikke være å kommentere det. Å ja... Det er en feil som får raketter til å gå av i hodet mitt iallfall. 0 Siter
NeaNoor Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Å ja... Det er en feil som får raketter til å gå av i hodet mitt iallfall. Ja, jeg får fnatt av mindre. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Ja, enig! Det verste jeg ser (bortsett fra skrivefeil i seg selv, da) er når noen spør om noe, så får de kanskje ett svar som dreier seg om det de spurte om, mens resten av tråden er en diskusjon om skrivefeilene i innlegget. Da skjønner jeg at folk kanskje ikke tør å skrive mer her inne. Når man ser at vedkommende har et dårlig språk, så bør det ringe en bjelle om at noen kanskje har dysleksi, og heller la være å påpeke alle feilene. Nettopp! En god venn av meg har kraftig dysleksi, og han blir fort utrygg når han spille f.eks kunnskapspill hvor han må skrive eller lese, om han ikke er bland gode venner. Dette er nettopp fordi noen alltid må terpe på at han gjør feil, og glemmer hva de egentlig drev på med... 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Ja, jeg får fnatt av mindre. For ikke å snakke om folk som sier insjinativ og legimitasjon. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Nettopp! En god venn av meg har kraftig dysleksi, og han blir fort utrygg når han spille f.eks kunnskapspill hvor han må skrive eller lese, om han ikke er bland gode venner. Dette er nettopp fordi noen alltid må terpe på at han gjør feil, og glemmer hva de egentlig drev på med... Ja, og da vet vel de fleste om det også? Da kan de vel bare drite i å kommentere det, og heller hjelpe ham litt. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Jeg er helt enig med deg, så derfor kommenterer jeg skriverfeil kun til de som jeg "kjenner" her inne og som jeg vet ikke tar seg nær av det. Og siden dette var deg, Lillemus og ikke noen "ukjente" drister jeg meg til å more meg over at du skrev "skriverfeil" 0 Siter
NeaNoor Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 For ikke å snakke om folk som sier insjinativ og legimitasjon. Grøss... Og nemelig. Mange som skriver det her og mange som sier det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.