Gå til innhold

Skriveleif

Gjest gidder ikke ha signatur idag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var da synd at hun ble skremt bort...

Jeg kommenterer sjelden skrivefeil, spesielt hvis det er gjennomgående i innlegget, for da skjønner man gjerne at personen har dyseleksi eller ikke norsk skrivbakgrunn. Men vet man at personen pleier å skrive riktig, synes jeg det er greit, eller hvis h*n skriver OK i resten av innlegget og det tydelig bare er en litt morsom slurvefeil. :-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Katt-ja

8

• NeaNoor

7

• Sofline

6

• Lillemus

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

For ikke å snakke om folk som sier insjinativ og legimitasjon. ;)

Eller dekdektiv...

Skrevet

Det var da synd at hun ble skremt bort...

Jeg kommenterer sjelden skrivefeil, spesielt hvis det er gjennomgående i innlegget, for da skjønner man gjerne at personen har dyseleksi eller ikke norsk skrivbakgrunn. Men vet man at personen pleier å skrive riktig, synes jeg det er greit, eller hvis h*n skriver OK i resten av innlegget og det tydelig bare er en litt morsom slurvefeil. :-)

Enig med deg,- jeg kommenterer sjelden skrivefeil hvis ikke det er et godt kjent nick. Unntaket er hvis skrivefeilen gjør at det blir et vittig ordspill,- da er det jo vanskelig ikke å kommentere det :) Men da er det jo en morsom kommentar, og ikke sur kritikk ;-)

Skrevet

Eller bag_u_ett!

Hva med Pomm Fri og Berné (saus)...?

Skrevet

Grøss... Og nemelig. Mange som skriver det her og mange som sier det.

Og det er vel bland annet slike innlegg som kan få dyslektiker til å holde seg laaaaangt ifra forumet , til tross for at det ikke er et innlegg riktet direkte til en spesiell person , så er det jo veldig fordømmende? Ikke sant ?

Skrevet

Og angtrekå? (uttale, selvsagt, ikke skrift)

Skrevet

Pomm fri overlever jeg, men bærnèsaus får jeg vondt i mellomgulvet av! Vet ikke helt hvorfor det ene er verre enn det andre.

Skrevet

Apropos dysleksi og stamming... Dysleksi kan jo ikke være det letteste ordet å lese/skrive,- og "stamme" må vel være et mareritt å si for en som stammer? Skulle tro at det var noen sadister som hadde funnet på de ordene ;-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Og angtrekå? (uttale, selvsagt, ikke skrift)

Må bare innrømme at jeg ikke har peiling på hvordan disse skal uttales riktig! Selv om jeg har hatt fransk på skolen og all ting. :)

Er det angtrekått som er riktig, da eller? Og hva med pommfri og bernes? *dum*

Skrevet

Pomm fri overlever jeg, men bærnèsaus får jeg vondt i mellomgulvet av! Vet ikke helt hvorfor det ene er verre enn det andre.

Hehe...du har accenten feil vei... Siden vi først er i gang med pirking ;-) è er en æ, é er en lys e... :)

Skrevet

Og det er vel bland annet slike innlegg som kan få dyslektiker til å holde seg laaaaangt ifra forumet , til tross for at det ikke er et innlegg riktet direkte til en spesiell person , så er det jo veldig fordømmende? Ikke sant ?

Jeg gjentar: Om et innlegg her er fullt av feil og det kommer tydelig frem at forfatteren har dysleksi/ikke kan ordentlig norsk, kunne det ikke falt meg inn å kommentere skrivefeilene.

Skrevet

Må bare innrømme at jeg ikke har peiling på hvordan disse skal uttales riktig! Selv om jeg har hatt fransk på skolen og all ting. :)

Er det angtrekått som er riktig, da eller? Og hva med pommfri og bernes? *dum*

entrecôte uttales med t, ja, pommes frites også med t. Og bearnaise med s. Om jeg skulle ta feil (men det håper og tror jeg ikke, det er lange siden fransk-timene, men...) skal jeg be om unnskyldning :) Høyt og tydelig.

Skrevet

Jeg gjentar: Om et innlegg her er fullt av feil og det kommer tydelig frem at forfatteren har dysleksi/ikke kan ordentlig norsk, kunne det ikke falt meg inn å kommentere skrivefeilene.

Og jeg gjentar : om et inlegg er fuldt av fordommer, så slår det lika hardt till tross for at det ikke er direkte ment til en person med vanskeligheter...

Skrevet

For ikke å snakke om folk som sier insjinativ og legimitasjon. ;)

eller sertfikat....

Jeg irriterer meg sjelden over skrivefeil, skriver ofte litt fort slik at jeg stadig skriver noe morsomt, men irriterer meg mye mer over manglende avsnitt i lange innlegg.

Skrevet

Og jeg gjentar : om et inlegg er fuldt av fordommer, så slår det lika hardt till tross for at det ikke er direkte ment til en person med vanskeligheter...

Fordommer? Herre min jesus, altså.

Gjest drit i det
Skrevet

be henne heve seg over det og tenk heller på hvilke triste skjebner som sitter å kommenterer. Som har tid til å bry seg med andres skrivefeil!

Gjest Princess Peach
Skrevet

eller sertfikat....

Jeg irriterer meg sjelden over skrivefeil, skriver ofte litt fort slik at jeg stadig skriver noe morsomt, men irriterer meg mye mer over manglende avsnitt i lange innlegg.

Lange innlegg uten avsnitt gidder jeg ikke å lese engang.

Gjest Princess Peach
Skrevet

entrecôte uttales med t, ja, pommes frites også med t. Og bearnaise med s. Om jeg skulle ta feil (men det håper og tror jeg ikke, det er lange siden fransk-timene, men...) skal jeg be om unnskyldning :) Høyt og tydelig.

Ok, da sier jeg sikkert ikke feil likevel, da. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...