Gå til innhold

Skriveleif

Gjest gidder ikke ha signatur idag...

Anbefalte innlegg

piluttanlei
Skrevet

Og jeg gjentar : om et inlegg er fuldt av fordommer, så slår det lika hardt till tross for at det ikke er direkte ment til en person med vanskeligheter...

Jeg er svensk da, og får en del kommentarer av og til , men å kalle det fordommer er vel å dra det litt langt. Må jo si at dom fleste kommentarer jeg får er sakt med glimt i øya. Det har vel litt med å gjøre hvordan man tar imot det ? Siden er jeg jo enig i at det har blitt litt hardt og fientlig klima her inne til tider.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Katt-ja

8

• NeaNoor

7

• Sofline

6

• Lillemus

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hehe...du har accenten feil vei... Siden vi først er i gang med pirking ;-) è er en æ, é er en lys e... :)

Hehe! Fransk rettskrivning skal jeg ikke skryte på meg, jeg henger meg stort sett opp i uttale!

Pirk i vei, jeg er ikke hårsår i så måte!

Skrevet

entrecôte uttales med t, ja, pommes frites også med t. Og bearnaise med s. Om jeg skulle ta feil (men det håper og tror jeg ikke, det er lange siden fransk-timene, men...) skal jeg be om unnskyldning :) Høyt og tydelig.

Siden uttale er mitt felt, så bekrefter jeg det du sier der :-)

*arrogant nå*

Skrevet

Enig med deg! Jeg hadde signaturen "skriveleif" under her fordi jeg retta min egen feil (ikke andres feil).

Bare for å nevne det, om det var meg du reagerte på.

Det kunne virke som det var en annen som var spydig og rettet en annens feil.

Det er ikke lov å bruke flere signaturer i samme tråd her. :-)

Skrevet

Siden uttale er mitt felt, så bekrefter jeg det du sier der :-)

*arrogant nå*

Ahh. Takk. Godt å høre ;-)

Skrevet

Det er nok en uheldig, og mest sannsynlig utilsiktet konsekvens, ja. Har man problemer med å skrive, så skal man selvfølgelig ikke mobbes for det. MEN - en norsk person som f.eks konsekvent skriver "henne" i stedet for "hun", gjør det aller mest sannsynlig fordi vedkommende har en misforstått oppfatning om at det er "pent" e.l. å gjøre det.

Og/å feil, på sin side, er nok for det meste snakk om slurv. Og hvis det er den eneste konsekvente feilen man gjør, så kan man neppe skylde på dysleksi e.l. Og jeg synes oppriktig at voksne folk, som ikke lider av skrivevansker av noe slag, må ta seg selv såpass i nakken at de klarer å skille "og" og "å". F.eks.

"...................................."

Gjest Shira12
Skrevet

Ja, og da vet vel de fleste om det også? Da kan de vel bare drite i å kommentere det, og heller hjelpe ham litt.

Det synes jeg også, men noen må jo bare fremheve at de kan det...

Skrevet

Det er ikke lov å bruke flere signaturer i samme tråd her. :-)

Jeg tror h*n mener i en annen tråd. :-)

Skrevet

Lange innlegg uten avsnitt gidder jeg ikke å lese engang.

Det gjør ikke jeg heller.

Gjest Hææææ?What???
Skrevet

Å ja... Det er en feil som får raketter til å gå av i hodet mitt iallfall. ;)

Eller kanskje _iallefall_ ? ;)

Skrevet

Jeg tror h*n mener i en annen tråd. :-)

Jeg skjønte det, men fikk inntrykk av at vedkommende hadde skrevet et innlegg i en tråd, og svart seg selv med et annet nick, for å påpeke skrivefeilen. Og da blir det jo mer enn ett nick i en og samme tråd. U C? ;-)

Skrevet

Eller kanskje _iallefall_ ? ;)

Iallefall er feil. Det er enten i alle fall, eller iallfall.

Skrevet

Jeg skjønte det, men fikk inntrykk av at vedkommende hadde skrevet et innlegg i en tråd, og svart seg selv med et annet nick, for å påpeke skrivefeilen. Og da blir det jo mer enn ett nick i en og samme tråd. U C? ;-)

OK, ja det kan jo godt hende... :-)

Gjest Hææææ?What???
Skrevet

Iallefall er feil. Det er enten i alle fall, eller iallfall.

Jaggu har du rett, men iallfall høres hyperkomisk ut :-)

Mange skriver uansett iallefall, så da så! :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jaggu har du rett, men iallfall høres hyperkomisk ut :-)

Mange skriver uansett iallefall, så da så! :)

Mange skriver nyskjerrig og intresant også, uten at det blir noe mer korrekt av den grunn.

Skrevet

Og siden dette var deg, Lillemus og ikke noen "ukjente" drister jeg meg til å more meg over at du skrev "skriverfeil" :)

*Hehe* Betviles ikke. :o)

Skrevet

Av og til er det vanskelig å ikke kommentere skrivefeil. ;) *fnis*

*Gir Prinsessa en tupp i ræva* ;o)

Gjest Princess Peach
Skrevet

*Gir Prinsessa en tupp i ræva* ;o)

Hoho! :D

Gjest PandaMiranda
Skrevet

be henne heve seg over det og tenk heller på hvilke triste skjebner som sitter å kommenterer. Som har tid til å bry seg med andres skrivefeil!

Enig med deg. Det er helt meningsløst å begynne å rette på folks skrivemåte. Vi er forskjellige - noe har med dialekt å gjøre, noe med ulike skriveferdigheter og noe med dysleksi.

Hvordan man skriver er sekundært så lenge man forstår innholdet. Etter min mening er et slikt forum som dette for å kommunisere om saker og ting - det er IKKE en norsktime!

Da er det mer på sin plass å rette på f.x journalister, hvis de skriver feil. Er nå min mening!

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...