piluttanlei Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Og jeg gjentar : om et inlegg er fuldt av fordommer, så slår det lika hardt till tross for at det ikke er direkte ment til en person med vanskeligheter... Jeg er svensk da, og får en del kommentarer av og til , men å kalle det fordommer er vel å dra det litt langt. Må jo si at dom fleste kommentarer jeg får er sakt med glimt i øya. Det har vel litt med å gjøre hvordan man tar imot det ? Siden er jeg jo enig i at det har blitt litt hardt og fientlig klima her inne til tider. 0 Siter
Yia Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Hehe...du har accenten feil vei... Siden vi først er i gang med pirking ;-) è er en æ, é er en lys e... Hehe! Fransk rettskrivning skal jeg ikke skryte på meg, jeg henger meg stort sett opp i uttale! Pirk i vei, jeg er ikke hårsår i så måte! 0 Siter
Yia Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 entrecôte uttales med t, ja, pommes frites også med t. Og bearnaise med s. Om jeg skulle ta feil (men det håper og tror jeg ikke, det er lange siden fransk-timene, men...) skal jeg be om unnskyldning Høyt og tydelig. Siden uttale er mitt felt, så bekrefter jeg det du sier der :-) *arrogant nå* 0 Siter
Gemini Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Enig med deg! Jeg hadde signaturen "skriveleif" under her fordi jeg retta min egen feil (ikke andres feil). Bare for å nevne det, om det var meg du reagerte på. Det kunne virke som det var en annen som var spydig og rettet en annens feil. Det er ikke lov å bruke flere signaturer i samme tråd her. :-) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Siden uttale er mitt felt, så bekrefter jeg det du sier der :-) *arrogant nå* Ahh. Takk. Godt å høre ;-) 0 Siter
Prozak Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Det er nok en uheldig, og mest sannsynlig utilsiktet konsekvens, ja. Har man problemer med å skrive, så skal man selvfølgelig ikke mobbes for det. MEN - en norsk person som f.eks konsekvent skriver "henne" i stedet for "hun", gjør det aller mest sannsynlig fordi vedkommende har en misforstått oppfatning om at det er "pent" e.l. å gjøre det. Og/å feil, på sin side, er nok for det meste snakk om slurv. Og hvis det er den eneste konsekvente feilen man gjør, så kan man neppe skylde på dysleksi e.l. Og jeg synes oppriktig at voksne folk, som ikke lider av skrivevansker av noe slag, må ta seg selv såpass i nakken at de klarer å skille "og" og "å". F.eks. "...................................." 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Ja, og da vet vel de fleste om det også? Da kan de vel bare drite i å kommentere det, og heller hjelpe ham litt. Det synes jeg også, men noen må jo bare fremheve at de kan det... 0 Siter
Sofline Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Det er ikke lov å bruke flere signaturer i samme tråd her. :-) Jeg tror h*n mener i en annen tråd. :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Lange innlegg uten avsnitt gidder jeg ikke å lese engang. Det gjør ikke jeg heller. 0 Siter
Gjest Hææææ?What??? Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Å ja... Det er en feil som får raketter til å gå av i hodet mitt iallfall. Eller kanskje _iallefall_ ? 0 Siter
NeaNoor Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Eller kanskje _iallefall_ ? Man kan skrive iallfall. http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=alle+fall&ordbok=bokmaal&s=n&alfabet=n&renset=j 0 Siter
Gemini Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Jeg tror h*n mener i en annen tråd. :-) Jeg skjønte det, men fikk inntrykk av at vedkommende hadde skrevet et innlegg i en tråd, og svart seg selv med et annet nick, for å påpeke skrivefeilen. Og da blir det jo mer enn ett nick i en og samme tråd. U C? ;-) 0 Siter
Gemini Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Eller kanskje _iallefall_ ? Iallefall er feil. Det er enten i alle fall, eller iallfall. 0 Siter
Sofline Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Jeg skjønte det, men fikk inntrykk av at vedkommende hadde skrevet et innlegg i en tråd, og svart seg selv med et annet nick, for å påpeke skrivefeilen. Og da blir det jo mer enn ett nick i en og samme tråd. U C? ;-) OK, ja det kan jo godt hende... :-) 0 Siter
Gjest Hææææ?What??? Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Iallefall er feil. Det er enten i alle fall, eller iallfall. Jaggu har du rett, men iallfall høres hyperkomisk ut :-) Mange skriver uansett iallefall, så da så! 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Jaggu har du rett, men iallfall høres hyperkomisk ut :-) Mange skriver uansett iallefall, så da så! Mange skriver nyskjerrig og intresant også, uten at det blir noe mer korrekt av den grunn. 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Og siden dette var deg, Lillemus og ikke noen "ukjente" drister jeg meg til å more meg over at du skrev "skriverfeil" *Hehe* Betviles ikke. ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Av og til er det vanskelig å ikke kommentere skrivefeil. *fnis* *Gir Prinsessa en tupp i ræva* ;o) 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 *Gir Prinsessa en tupp i ræva* ;o) Hoho! 0 Siter
Gjest PandaMiranda Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 be henne heve seg over det og tenk heller på hvilke triste skjebner som sitter å kommenterer. Som har tid til å bry seg med andres skrivefeil! Enig med deg. Det er helt meningsløst å begynne å rette på folks skrivemåte. Vi er forskjellige - noe har med dialekt å gjøre, noe med ulike skriveferdigheter og noe med dysleksi. Hvordan man skriver er sekundært så lenge man forstår innholdet. Etter min mening er et slikt forum som dette for å kommunisere om saker og ting - det er IKKE en norsktime! Da er det mer på sin plass å rette på f.x journalister, hvis de skriver feil. Er nå min mening! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.