Gjest Mirandolina Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Så lenge jeg forstår poenget,er skrivefeil ikke noe problem for meg...skriver sikkert mye feil jeg også Er nok verre for dem som sliter med skrivefeil,folk bør jo ha toleranse for det... Finnes nok av andre ting å "henge seg opp i",om man absolutt vil det. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Jeg er en av dem som legger merke til, henger meg opp i, og til en viss grad irriterer meg over skrivefeil. Dersom et innlegg inneholder mye feil, ser jeg meg blind på dårlig grammatikk, setningsoppbygging og stavefeil og klarer ikke helt å konsentrere meg om innholdet i teksten. Men KOMMENTERE feilene, det gjør jeg ikke. Jeg vet jo ikke årsaken til at enkelte skriver dårlig, og syns det ville være frekt og unødvendig å sitte med rød penn på et forum som dette. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 For ikke å snakke om folk som sier insjinativ og legimitasjon. Eller de som "må nødt" til et eller annet. Den feilen der blir jeg sprø av, husker at Thorbjørn Jagland lirte den av seg omtrent hver gang han åpnet kjeften en stund. *grøss* :-) 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Eller de som "må nødt" til et eller annet. Den feilen der blir jeg sprø av, husker at Thorbjørn Jagland lirte den av seg omtrent hver gang han åpnet kjeften en stund. *grøss* :-) Ja, enig. *grøss* Eller de som skal "spørre et spørsmål". 0 Siter
Osiris Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Eller de som "må nødt" til et eller annet. Den feilen der blir jeg sprø av, husker at Thorbjørn Jagland lirte den av seg omtrent hver gang han åpnet kjeften en stund. *grøss* :-) I Trøndelag er "må nødt" helt vanlig, så det reagerer jeg ikke på. Men jeg tror ikke at jeg bruker det i skriftspråket, men jeg er langt i fra sikker. . 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Hoho! Ser du - sånt gjør jeg bare mot dem her inne som jeg vet tåler det. ) 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Ser du - sånt gjør jeg bare mot dem her inne som jeg vet tåler det. ) Jeg også. 0 Siter
Gjest ertha Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Jeg syns det stort sett er kun feil orddelinger som blir påpekt. Ikke feilstavinger. Deling av ord som ikke skal deles syns jeg ser for jævlig ut. Reglene er litt for enkle til at man skal gjøre feil. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Ja, enig. *grøss* Eller de som skal "spørre et spørsmål". Usj ja, definitivt egnet til å gi en frysninger! :-) 0 Siter
petter smart Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Du er ikke den første som klager på dette, men jeg ser ikke helt problemet. Hvor er alle disse sure innleggene som kommenterer skrivefeil. Det er svært få som kommenterer rene skrivefeil (som en dyslektiker gjør). Det er derimot en del som kommenterer mangel på avsnitt, mangel på punktum, svært rotete og forvirrende språk (jeg har lest enkelte innlegg flere ganger uten å forstå hva innskriver faktisk mener), og det mener jeg er helt greit. Dette skyldes ikke dysleksi, og det gjør det vanskelig for folk å lese. Og da får innskriver færre svar. En del kommenterer også orddelingsfeil, feil bruk av å/og og feil bruk av sk/skj/kj (det blir noe komisk når folk på sexforumet skriver at de har et problem med kjeden). Selv kommentere jeg aldri skrivefeil (som de i siste avsnitt), men kan kommentere mangel på avsnitt o.l. Uansett bør din venninne være såpass tykkhudet at hun tåler litt. Det er mange rare mennesker her inne og noen liker å slenge dritt. Evt kan hun fortelle at hun har dysleksi og be om forståelse. Andre her inne har gjort det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.