Gå til innhold

Anbefalte innlegg

bivirkning på p-piller

Hei, jeg har brukt p-pillemerket trionetta de siste 6-7 årene. I alle disse årene har jeg vært plaget av sopp infeksjoner i underlivet (ca 1 gang i måneden). Da jeg hadde 1 års opphold med p-iller, så hadde jeg nesten aldri sopp. Kan det ha en sammenheng? Er Trinotta spesielt sterke e.l som gjør at det er lett å få soppinfeskjon? Finnes det muligens et annet merke av p-piller som er å anbefale for de som lett får sopp? Jeg har lest litt om p-piller på nett, og fannt ut at det finnes 3 forskjellige typer p-piller: Monofase-piller (samme mengde hormon i alle pillene), trefase-piller (prøver å etterligne de naturlige hormonsvigningene, og har forskjelle styrke på de enkelte pillene) og antiandrogene piller. I og med at Trionetta er en trefasepille (tror jeg) Kan det da være at i den perioden jeg tar de sterkeste hormonpillene, at det da er lettere å få soppinfeksjon? Og kan det da være lurt av meg å bytte til et p-pillemerke som er av typen monofase-piller? Hilsen uviten P-pille-bruker

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239021-bivirkning-p%C3%A5-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dissidi

Det er en sammenheng mellom bruk av p-piller og hyppighet av sopputbrudd, og det kan være lurt å bruke vivag(melkesyre) etter hver menstruasjon for eksempel, det kan hjelpe.

Jeg tror trionetta er regnet for å være en litt tung p-pille som mange får en del bivirkninger av. En annen type er yasmin foreksempel. Kanskje du skulle prøve noe annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...