Gå til innhold

Hjelp til å finne tegn på tastatur...

Anbefalte innlegg

Gjest Grønnskolling
Skrevet

Hei!

Er det noen her vet hvordan man skriver et tegn på tastaturet som ser ut som to v-er som står under hverandre (med spissene mot hverandre!), samt en strek på tvers? Tegnet kan minne litt om en slags stjerne. Dette er fryktelig dårlig forklart - jeg vet! Saken er at jeg trenger dette symbolet til en innlogging på nettet - men aner ikke hvordan jeg skal få skrevet det. Har forsøkt å lete etter symbolet i "sett inn" i Word, men der er det ikke å se.

Skrevet

Du er helt sikker på dette tegnet? Uten at jeg er noen datanerd så kan jeg i alle fall trygt si at jeg aldri har sett et slikt og jeg tviler på at man i noen innlogging må bruke et tegn som er så til de grader uvanlig.

Gjest Grønnskolling
Skrevet

Finner du tegnet på denne siden?

http://www.lookuptables.com/

Hei!

Takk for svar! :-) Tegnet var nok dessverre ikke å finne her heller - jeg tror nok jeg bare får gi opp først som sist.

Gjest Grønnskolling
Skrevet

Du er helt sikker på dette tegnet? Uten at jeg er noen datanerd så kan jeg i alle fall trygt si at jeg aldri har sett et slikt og jeg tviler på at man i noen innlogging må bruke et tegn som er så til de grader uvanlig.

Hei!

Takk for svar! :-) Du har rett i at det virker snodig at et såpass uvanlig tegn skal benyttes i en innlogging. Saken er at dette tegnet er i personnummeret mitt (jeg har søkt på en svensk høyskole - og skal gi beskjed om at jeg takker ja til plassen!), og ettersom svenske og norske personnummer er helt forskjellige har høyskolen skrevet dette symbolet i personnummeret mitt (mitt norske personnummer har for mange siffer til at det kan brukes i innloggingen på nettet!). Jeg får rett og slett sende en bekreftelse i posten isteden.

Skrevet

Hei!

Takk for svar! :-) Du har rett i at det virker snodig at et såpass uvanlig tegn skal benyttes i en innlogging. Saken er at dette tegnet er i personnummeret mitt (jeg har søkt på en svensk høyskole - og skal gi beskjed om at jeg takker ja til plassen!), og ettersom svenske og norske personnummer er helt forskjellige har høyskolen skrevet dette symbolet i personnummeret mitt (mitt norske personnummer har for mange siffer til at det kan brukes i innloggingen på nettet!). Jeg får rett og slett sende en bekreftelse i posten isteden.

E ikkje * gangetegnet? som på min bærbare er rett ved sidan av æ, på andre er det i lag med tala oppe i hjørnet.

Skrevet

Hei!

Ah. Da er det kanskje et eller annet særsvenskt tegn.

Skrevet

*

Som biaa også skriver, gangetegnet. Hos meg blir det slik jeg oppfatter beskrivelsen din.

Gjest Grønnskolling
Skrevet

*

Som biaa også skriver, gangetegnet. Hos meg blir det slik jeg oppfatter beskrivelsen din.

Hei!

Tusen takk for svar! :-) Tegnet jeg i utgangspunktet var ute etter stemmer nok ikke riktig med det vanlige gangetegnet rent utseendemessig - men jeg forsøkte dette likevel - og utrolig nok så lyktes det! Hjertelig takk! Hva skulle man gjort uten DOL! :-)

Gjest Grønnskolling
Skrevet

E ikkje * gangetegnet? som på min bærbare er rett ved sidan av æ, på andre er det i lag med tala oppe i hjørnet.

Hei!

Takk for svar! :-) Selv om det ikke var gangetegnet jeg i utgangspunktet var på jakt etter - så viste det seg at det gikk helt ypperlig å bruke dette tegnet ved innlogging (det er mulig at det kan ha vært en skrivefeil i brevet jeg mottok fra den svenske høyskolen - det var i alle fall et veldig snodig symbol de hadde oppført der!). Så nå er problemet løst - og det takket være deg! :-) Hjertelig takk!

Gjest Calóni
Skrevet

Hei!

Tusen takk for svar! :-) Tegnet jeg i utgangspunktet var ute etter stemmer nok ikke riktig med det vanlige gangetegnet rent utseendemessig - men jeg forsøkte dette likevel - og utrolig nok så lyktes det! Hjertelig takk! Hva skulle man gjort uten DOL! :-)

De gangene jeg skriver mitt fulle navn i "utenlandske sammenhenger", så får jeg ofte forunderlige tegn/bokstaver som forslag for å erstatte den særnorske bokstaven jeg har i navnet mitt. En ø blir ikke nødvendigvis en o eller oe, det blir gjerne et helt merkelig symbol.

Men fint at det ordnet seg med den stjerna. Dersom jeg skal få behov for det samme, så skal jeg nok forsøke om det fungerer med "normal" erstatning for norske bokstaver :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...