Gjest et ting av gangen Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Hvordan spiser du? Jeg spiser en ting av gangen, f eks til middagen spiser jeg først grønnsakene, så kjøttet/fisken og så poteten/risen. Jeg har hørt at det er slik franskmennene spiser maten sin. Kan det stemme? Spiser du alt blandet(en bit av hver ting) eller spiser du på en annen måte? 0 Siter
Osiris Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Jeg spiser litt blandet. Nevøen spiser likedan som du gjør, men ingen andre i familien. Jeg visste ikke at franskemenn spiste sånn. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Har aldri truffet en franskmann som har spist på den måten, så det tror jeg må være en myte 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Jeg har også hørt at franskmenn spiser sånn. En jeg vet om var utvekslingsstudent i Frankrike og bodde hos en fransk familie. De så på ham som om han skulle være gal da han hadde tenkt å forsyne seg med potet, kjøtt og grønnsaker på en gang Jeg spiser forøvrig litt av vært. Men jeg har alltid en liten kjøttbit gjemt igjen til sist 0 Siter
Søssa Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Jeg spiser blandet, og jeg skjærer opp maten undervegs. Har sett at endel skjærer opp all maten først og så spiser, det gjør altså ikke jeg. 0 Siter
Soria Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Før gjemte jeg det beste til slutt, men nå spiser jeg det forskjellige sammen. 0 Siter
fresja Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Jeg spiser blandet, og jeg har heller aldri lagt merke til at andre spiser kjøtt, grønnsaker, sos, potet f.eks. hver for seg. Da min datter var liten hadde hun nok perioer da hun ikke ville ha maten blandet. 0 Siter
Gjest spiser maten Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Hørtes en smule psykotisk ut å spise en ting av gangen. Helt tilfeldig hva jeg spiser, litt her litt der og litt blandet. Tenker da ikke over at jeg skal sortere heller, hjelpe meg. 0 Siter
Snacky1365380698 Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Må ærlig si at det har jeg aldri tenkt over! Men nå blir jeg sikkert sykelig opptatt av det fremover...håper jeg blander - det hørtes best ut 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Gjerne litt av alt på gaffelen på en gang slik at smakene smelter sammen. Poden min spiser sånn som deg stort sett. Snuppa litt forskjellig. 0 Siter
Snorkfrøken Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Helt motsatt av deg! Må han en bit av alt i munnen i en passende mengde. Om jeg feilvurderer når jeg lager posjonen kan det bli liggende en bit potet f.eks igjen. Jeg spiser ikke kun poteten. Mannen min er så oppgitt over hvor teit jeg er at han har sluttet å kommentere det ;o) 0 Siter
DarkPink Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Jeg bruker å mose ting sammen som da jeg var barn =) Kutte alt opp på forhånd og blande det sammen. Hvis det er mat som ikke egner seg til det, så tar jeg en bit her og en bit der, men ikke så ille som snorkfrøken, at det blir liggende mat igjen hvis jeg feilberegner =p Synes det blir kjedelig å spise en ting av gangen, går lei av smaken da. 0 Siter
DarkPink Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Jeg har også hørt at franskmenn spiser sånn. En jeg vet om var utvekslingsstudent i Frankrike og bodde hos en fransk familie. De så på ham som om han skulle være gal da han hadde tenkt å forsyne seg med potet, kjøtt og grønnsaker på en gang Jeg spiser forøvrig litt av vært. Men jeg har alltid en liten kjøttbit gjemt igjen til sist *flire* 0 Siter
kaffepiken Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Hm, dette har jeg ikke tenkt over før.. Jeg moser i hvertfall ikke maten sammen! Jeg spiser litt av hver ting hele tiden. Det høres stusslig ut å måtte spise opp all risen før man kan begynne på kjøttet. Det er jo alle de forskjellige smakene til sammen som gjør at maten er god. 0 Siter
Gjest et ting av gangen Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Må ærlig si at det har jeg aldri tenkt over! Men nå blir jeg sikkert sykelig opptatt av det fremover...håper jeg blander - det hørtes best ut Lol :-) 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Jeg spiser blandet, men passer på at jeg spiser jevnt fordelt. Og så må jeg spare litt på det beste, slik at det blir den siste biten. 0 Siter
piluttanlei Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Jeg vil ha litt av hvert på gaffelen når jeg spiser. Men det er veldig viktig hvordan maten ligger på tallerkenen, jeg må ha kjøttet nede, alltså mot meg, poter/ris oppe til venstre, grønsaker oppe til høyre og sås oppe i mitten så det dekker litt av potetene og grønnsakene. og dette er veldig viktig, en hel middag kan bli ødelagd av felplassert mat... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.