Gå til innhold

Kant med loven?

Gjest Trenger råd her.........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på rehabiliteringspenger i håp om å bli bedre. Helt ærlig såser det ikke bra ut. Jeg har lyst til å jobbe , Psykiateren min sier nei til jobb fordi han/hun mener at jeg ikke kan og klarer takle de utfordringene som man møter. Men jeg har lyst til å jobbe og føle meg nyttig for samfunnet.

Jeg lurer på hvis jeg begynner å jobbe , sier ifra trygdekontoret (sikkert ok for de) , og ikke lyktes hvor står jeg da? hvilken rettigheter har jeg dersom jeg ønsker å gå fra rehabilitering til jobb og jeg ikke lykkes med dette, hva sier loven og hva bør man gjøre.

En ting er jo ikke å si noe , prøve å jobbe går det så går det , går det ikke så går det jo ikke....

Noen tips

Videoannonse
Annonse
Gjest Vær ærlig!
Skrevet

Du må være ærlig iallefall og ikke drive med noe tull.

Trygdebegrageri bør du holde deg for god for, og du kan bli straffet hardt om det oppdages også.

Be om å få prøve deg i attføring.

Gjest et råd
Skrevet

Skal du over på attføring må man søke trygdekontoret. Søknad skrives av lege, psykolog eller psykiater. Mener psykiateren din at det ikke går, kan du bare glemme det.

Husk på at psykiateren din er i bedre stand til å vurderes slikt enn en pasient.

Dessuten vil en arbeidsgiver stille seg samme spørsmål som psykiateren din: Har h*n god nok helse til arbeid her ? Det skal faktisk ikke mer en en halv times jobbintervju før arbeidsgiver ser helsesvikt "tyter" ut av jobbsøker. De er ofte trenet til å finne slikt. Bare litt rare svar på noen spørsmål gir mistanke. Så gir de opp.

Bruk heller tiden din til å komme deg ovenpå igjen. Så kan du tenke jobb senere.

Skrevet

Skal du over på attføring må man søke trygdekontoret. Søknad skrives av lege, psykolog eller psykiater. Mener psykiateren din at det ikke går, kan du bare glemme det.

Husk på at psykiateren din er i bedre stand til å vurderes slikt enn en pasient.

Dessuten vil en arbeidsgiver stille seg samme spørsmål som psykiateren din: Har h*n god nok helse til arbeid her ? Det skal faktisk ikke mer en en halv times jobbintervju før arbeidsgiver ser helsesvikt "tyter" ut av jobbsøker. De er ofte trenet til å finne slikt. Bare litt rare svar på noen spørsmål gir mistanke. Så gir de opp.

Bruk heller tiden din til å komme deg ovenpå igjen. Så kan du tenke jobb senere.

ja det er sant ,jeg kommer ikke til å gjøre det jeg skrev , men det frister. Jeg har mye regninger osv....vil bare tjene mer penger enn det jeg får nå....for å komme meg ut av knipen.

Jeg kommer ikke til å prøve å gjøre det jeg skrev...

takk for råd

Skrevet

jeg må leve dennen sykdommen livet ut.......må prøve å finne på noe meningfylt...liker ikke å dasse hjemme hver eneste dag....trenger noe meningfylt å gjøre

Skrevet

jeg må leve dennen sykdommen livet ut.......må prøve å finne på noe meningfylt...liker ikke å dasse hjemme hver eneste dag....trenger noe meningfylt å gjøre

Gjest Saigon
Skrevet

ja det er sant ,jeg kommer ikke til å gjøre det jeg skrev , men det frister. Jeg har mye regninger osv....vil bare tjene mer penger enn det jeg får nå....for å komme meg ut av knipen.

Jeg kommer ikke til å prøve å gjøre det jeg skrev...

takk for råd

Ingen i norges trenger å sulte eller ikke ha tak over hodet eller varme i leiligheten. Hvis du ikke har nok penger til livsopphold har du krav på hjelp fra sosialen.

Gjest Fattigfrøken
Skrevet

Ingen i norges trenger å sulte eller ikke ha tak over hodet eller varme i leiligheten. Hvis du ikke har nok penger til livsopphold har du krav på hjelp fra sosialen.

Men har du prøvd å leve påfattigdomsgrensa sjøl?

Er vel gjerne sånn at en har en drøm om å kunne leve litt - ikke bare klare seg akkuratt?

En sulter ikke i hjel, nei, men om det er det samme som å ha følelse av å ha et LIV er en annen ting!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...