Gå til innhold

Noen som har greie på Pinnacle (filmredigering) her?

Anbefalte innlegg

Gjest moviemaker
Skrevet

Bare lurer på hva slags datamaskin jeg bør ha (hurtighet, kapasitet osv) dersom jeg vil redigere filmer med Pinnacle. Jeg har en ekstern harddisk som er stor nok til å lagre filmer på. Men jeg må kjøpe ny PC nå pga kapasiteten tydeligvis er for liten på den gamle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første råd er å ikke bruke pinnacle ;)

Altså, til enkel redigering holder det med det meste. Det du bør ha er så høy prosessorkraft og ram (minne) som overhode mulig.

Så egentlig er svaret 'så mye du har råd til'.

Jeg kan feks redigere relativt greit på min litt eldre centrino laptop og litt eldre versjon av premiere, men det går treigt, og real time rendring av effekter etc kan jeg glemme.

Skrevet

Du trenger 1 GB minne.

Ellers bør du ta så rask prosessor som du har råd til, helst P4 eller dual layer.

Kompileringen (rendering) tar lang tid, og det er prosessoren som gjør jobben. 74 minutter film i 720 punkt DVD format tar 1t30m med en Athlon 64 bits 3 ghz. Disk og skjermkort er ikke viktig.

Skrevet

Altså, til enkel redigering holder det med det meste. Det du bør ha er så høy prosessorkraft og ram (minne) som overhode mulig.

Jeg kan feks redigere relativt greit på min litt eldre centrino laptop og litt eldre versjon av premiere, men det går treigt, og real time rendring av effekter etc kan jeg glemme.

Men jeg svarte egentlig kanskje ikke så bra.

PC til videoredigering:

lydkort- ikke interesant (merker ikke forskjell på onboard og ekstern lenger før du kommer opp i proffklasse)

RAM: 1 gig

HD: Kjapp og stor disk, egen dedikert til å ha filmklippene, og en til å ha programvaren på

skjermkort: whatever, men ha tv utgang

Prosessor: den råeste dual core du har råd til, fortrinsvis Athlon.

Gjest moviemaker
Skrevet

Hvorfor skulle jeg ikke bruke Pinnacle? Jeg liker det programmet godt jeg, det har mange funksjoner som er bra. Og nå kjenner jeg bruken av det så godt at jeg i utgangspunktet har lite lyst til å skifte program. Har ikke så mye penger heller (etter at jeg kjøper meg ny pc ihvertfall)...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...