Gå til innhold

Jeg trenger en sekretær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå finner jeg ikke igjen meg sjøl snart.

Videoannonse
Annonse
Gjest Skrable
Skrevet

Huff da :)

Drukner du i papirer og rot du også?

Skrevet

Huff da :)

Drukner du i papirer og rot du også?

Jeg drukner ikke, men jeg finner ikke igjen ting.

Kanskje jeg har fått et snev av clausthaler?

Gjest Skrable
Skrevet

Jeg drukner ikke, men jeg finner ikke igjen ting.

Kanskje jeg har fått et snev av clausthaler?

Tjaaa..har dette kommet plutselig, eller har det vært sånn kronisk lenge nå?

Skrevet

Tjaaa..har dette kommet plutselig, eller har det vært sånn kronisk lenge nå?

Nå fant jeg igjen noe jeg lette etter i går og ga opp å finne. Kanskje jeg skal vente til i morgen med å lete etter det jeg skal ha i dag?

Ellers lønner det seg å lete på det siste stedet først.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Tja...

har du sjekket kjøleskapet?

Eller kanskje du er ute i hagen? Ta en titt i vinduet..

;-)

tøyser super-rotehuet

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Nå fant jeg igjen noe jeg lette etter i går og ga opp å finne. Kanskje jeg skal vente til i morgen med å lete etter det jeg skal ha i dag?

Åja, du leter etter en TING.

Vel, da er det enklere. Bare RYDD. Rydd alt- overalt og det UTEN å lete etter noe. Så når hele huset er blåst- så finner du tingen- helt tydelig plassert rett foran øynene på deg..

;-)

(hender meg rett som det er)

Skrevet

Åja, du leter etter en TING.

Vel, da er det enklere. Bare RYDD. Rydd alt- overalt og det UTEN å lete etter noe. Så når hele huset er blåst- så finner du tingen- helt tydelig plassert rett foran øynene på deg..

;-)

(hender meg rett som det er)

Jeg pleier å operere med fjern- nær og håndlager. Alt går først til fjernlager, det som ikke er hentet derfra på to år, går i søpla, og nærlager flyttes til fjernlager.

Alt nytt går på nærlager, alt som brukes hver dag går på håndlager. Håndlager flyttes til nærlager hver uke.

Dermed blir jeg kvitt mye rot.

Gjest Skrable
Skrevet

Ja, det lønner seg å spole tilbake sånn både tankemessig og fysisk.

Når jeg tenker på en ting da jeg står på kjøkkenet og glemmer det når jeg er i sta, går jeg tilbake til kjøkkenet og kommer på det igjen.

Funker nesten alltid!

Skrevet

Ja, det lønner seg å spole tilbake sånn både tankemessig og fysisk.

Når jeg tenker på en ting da jeg står på kjøkkenet og glemmer det når jeg er i sta, går jeg tilbake til kjøkkenet og kommer på det igjen.

Funker nesten alltid!

Jeg lager "huskebilder" absurde bilder. Hvis jeg f eks skal huske å poste et brev, ringe til Per, levere en eske og sjekke oljen, så forestiller jeg meg en ape med telefon i hånda sitende i en eske med et brev i munnen og olje rennende nedover trynet.

Gjest Skrable
Skrevet

Jeg lager "huskebilder" absurde bilder. Hvis jeg f eks skal huske å poste et brev, ringe til Per, levere en eske og sjekke oljen, så forestiller jeg meg en ape med telefon i hånda sitende i en eske med et brev i munnen og olje rennende nedover trynet.

Ja du er nå litt rar du da, så det skulle ikke forundre meg ;)

En bra husketeknikk, er å huske ting ved hjelp av tall.

Om du har åtte ting å huske, feks: tenne lys, mobilen, pengboka, bilnøklene, lufte hunden, dusje, kjøpe gave og huske brillene, da tar du tallene 1-7.

Du tenker (og ser for deg) tallet 1 med et brennende lys i toppen, tallet 2 med mobiltaster og antenne på, tallet tre bygd av klingende og blanke mynter osv. Tallet åtte kan du stappe et par øyne i, så det ser ut som briller.

Om du tenker noen sekunder på og ser for deg hver ting, så fungerer denne teknikken godt. Men om du har bruk for det i disse mobiltider, det er en annen sak (antar alle plotter inn huskelista på mobilen!).

Men litt morsom hjernetrim kan det duge som.

Skrevet

Jeg pleier å operere med fjern- nær og håndlager. Alt går først til fjernlager, det som ikke er hentet derfra på to år, går i søpla, og nærlager flyttes til fjernlager.

Alt nytt går på nærlager, alt som brukes hver dag går på håndlager. Håndlager flyttes til nærlager hver uke.

Dermed blir jeg kvitt mye rot.

Hm, med den metoden kan jeg ihvertfall kaste 99% av det jeg har på loftet. Kun julepynten igjen.

Skrevet

Hm, med den metoden kan jeg ihvertfall kaste 99% av det jeg har på loftet. Kun julepynten igjen.

*fnis*

Skrevet

Jeg har kasta halvparten av alt jeg eier to granger. Tredje gang på vei. Snart er det ikke noe igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...