Gjest ja det var det da Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Hei, Har lyst til å lage noe kjempe godt. Kunne noen legge ut en eksotisk og ikke minst en kjempe god oppskrift. Som jeg kan lage på bursdagen til min better half;)..og en oppskrift på dessert som man sent glemmer. Takk til alle som svarer:) 0 Siter
NeaNoor Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?t=207497 Dette til dessert. Server gjerne is til. Naaaaam! 0 Siter
Gjest ja det var det da Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?t=207497 Dette til dessert. Server gjerne is til. Naaaaam! Takk skal du ha. Ser kjempe godt ut. Noen andre:) 0 Siter
Gjest Klissklin :( Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?t=207497 Dette til dessert. Server gjerne is til. Naaaaam! Det der så ut som noe oversøtt 0 Siter
NeaNoor Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Det der så ut som noe oversøtt Hver sin smak. 0 Siter
Gjest ja det var det da Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Hver sin smak. Som det heter..smaken er som baken..nemlig todelt;) NeaNoor: Har du noen gang prøvd den fristelen selv? 0 Siter
Gjest Klissklin :( Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Hver sin smak. Ja, det er sant det, men jeg har spist for mye sånt i mitt liv. 0 Siter
sheba Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 750 g kyllingfilet 4 ss ekstra virgin olivenolje 4 fd hvitløk 1 ts tørket mynte 1 ts tørket oregano 1 ts salt 1 ts nykvernet pepper 2 ss friskpresset sitronsaft 1 bt frisk mynte 1 stk rødløk 1 stk gul paprika Gresk salat: 4 stk mellomstor klasetomat 1 stk slangeagurk 1 stk rødløk 1 stk grønn paprika 10 stk sort oliven 150 g gresk fetaost 1 ss tørket oregano Dressing: 1,50 dl kaldpresset olivenolje 0,50 dl vineddik Tzatsiki: 5 dl gresk yoghurt ev. like deler 1% kesam og 8% kesam 0,50 stk slangeagurk 3 fd hvitløk 0,25 ts salt 1 ss ekstra virgin olivenolje 2 ss hvitvinseddik 1 krm fruktose ev. sukker 2 ss finhakket frisk mynte Grillede kyllingspidd med gresk salat og tzatsiki Bland sammen halve av olivenoljen, finhakket hvitløk, tørket mynte, oregano, salt og pepper og legg kyllingfileter delt i store terninger i marinaden i ca 30 min. Visp resten av oljen med sitronsaft. Træ marinert kylling, friske store mynteblad, rødløk i båter og paprika i biter vekselvis på spiddene. Grill i stekeovn eller grillpanne i ca ca 10 min, vend på spiddene og pensle med sitronolje underveis. Gresk salat Del grønnsakene i biter og hell over dressing. Tzatsiki: La yoghurten renne godt av seg i et kaffefileter i 1-2 timer.(Væsken kan brukes i brøddeig). Kesam trenger ikke renne av seg. Skrell agurken, riv den grovt, dryss på litt salt og la den ligge og renne av seg i et dørslag i 20-30 min, klem/press væsken ut av agurken. Bland agurk i yoghurten. Smak til med finhakket hvitløk, ev litt mer salt, olivenolje, fruktose og mynte. La gjerne tzatsiki stå i kjøleskapet 1 døgn for å la smakene modnes. Nam:) 0 Siter
Gjest ja det var det da Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 750 g kyllingfilet 4 ss ekstra virgin olivenolje 4 fd hvitløk 1 ts tørket mynte 1 ts tørket oregano 1 ts salt 1 ts nykvernet pepper 2 ss friskpresset sitronsaft 1 bt frisk mynte 1 stk rødløk 1 stk gul paprika Gresk salat: 4 stk mellomstor klasetomat 1 stk slangeagurk 1 stk rødløk 1 stk grønn paprika 10 stk sort oliven 150 g gresk fetaost 1 ss tørket oregano Dressing: 1,50 dl kaldpresset olivenolje 0,50 dl vineddik Tzatsiki: 5 dl gresk yoghurt ev. like deler 1% kesam og 8% kesam 0,50 stk slangeagurk 3 fd hvitløk 0,25 ts salt 1 ss ekstra virgin olivenolje 2 ss hvitvinseddik 1 krm fruktose ev. sukker 2 ss finhakket frisk mynte Grillede kyllingspidd med gresk salat og tzatsiki Bland sammen halve av olivenoljen, finhakket hvitløk, tørket mynte, oregano, salt og pepper og legg kyllingfileter delt i store terninger i marinaden i ca 30 min. Visp resten av oljen med sitronsaft. Træ marinert kylling, friske store mynteblad, rødløk i båter og paprika i biter vekselvis på spiddene. Grill i stekeovn eller grillpanne i ca ca 10 min, vend på spiddene og pensle med sitronolje underveis. Gresk salat Del grønnsakene i biter og hell over dressing. Tzatsiki: La yoghurten renne godt av seg i et kaffefileter i 1-2 timer.(Væsken kan brukes i brøddeig). Kesam trenger ikke renne av seg. Skrell agurken, riv den grovt, dryss på litt salt og la den ligge og renne av seg i et dørslag i 20-30 min, klem/press væsken ut av agurken. Bland agurk i yoghurten. Smak til med finhakket hvitløk, ev litt mer salt, olivenolje, fruktose og mynte. La gjerne tzatsiki stå i kjøleskapet 1 døgn for å la smakene modnes. Nam:) Takk:) 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 750 g kyllingfilet 4 ss ekstra virgin olivenolje 4 fd hvitløk 1 ts tørket mynte 1 ts tørket oregano 1 ts salt 1 ts nykvernet pepper 2 ss friskpresset sitronsaft 1 bt frisk mynte 1 stk rødløk 1 stk gul paprika Gresk salat: 4 stk mellomstor klasetomat 1 stk slangeagurk 1 stk rødløk 1 stk grønn paprika 10 stk sort oliven 150 g gresk fetaost 1 ss tørket oregano Dressing: 1,50 dl kaldpresset olivenolje 0,50 dl vineddik Tzatsiki: 5 dl gresk yoghurt ev. like deler 1% kesam og 8% kesam 0,50 stk slangeagurk 3 fd hvitløk 0,25 ts salt 1 ss ekstra virgin olivenolje 2 ss hvitvinseddik 1 krm fruktose ev. sukker 2 ss finhakket frisk mynte Grillede kyllingspidd med gresk salat og tzatsiki Bland sammen halve av olivenoljen, finhakket hvitløk, tørket mynte, oregano, salt og pepper og legg kyllingfileter delt i store terninger i marinaden i ca 30 min. Visp resten av oljen med sitronsaft. Træ marinert kylling, friske store mynteblad, rødløk i båter og paprika i biter vekselvis på spiddene. Grill i stekeovn eller grillpanne i ca ca 10 min, vend på spiddene og pensle med sitronolje underveis. Gresk salat Del grønnsakene i biter og hell over dressing. Tzatsiki: La yoghurten renne godt av seg i et kaffefileter i 1-2 timer.(Væsken kan brukes i brøddeig). Kesam trenger ikke renne av seg. Skrell agurken, riv den grovt, dryss på litt salt og la den ligge og renne av seg i et dørslag i 20-30 min, klem/press væsken ut av agurken. Bland agurk i yoghurten. Smak til med finhakket hvitløk, ev litt mer salt, olivenolje, fruktose og mynte. La gjerne tzatsiki stå i kjøleskapet 1 døgn for å la smakene modnes. Nam:) Er det greit at jeg stikker innom på middag eller? *smile pent* 0 Siter
NeaNoor Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Som det heter..smaken er som baken..nemlig todelt;) NeaNoor: Har du noen gang prøvd den fristelen selv? Ja, spist den mange ganger, og synes det er nyyydelig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.