Gå til innhold

Praksisplass

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke lett nei...
Skrevet

Hei,

Jeg har fått tilbud om praksisplass gjennom aetat. Ulempen med det er at jeg må finne et plass selv. Har nesten gått to år uten at jeg har klart å finne meg et jobb.

Hvordan skal jeg gå fram for å finne praksisplass?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags praksis er det snakk om da? Hvilken type jobb?

Gjest Ikke lett nei...
Skrevet

Hva slags praksis er det snakk om da? Hvilken type jobb?

Lønnsmedarbeider..

Problemet mitt er hvor jeg skal spørre?

Skrevet

Du ringer til aktuelle steder og forteller hva du kan og hva du ev kan bidra med og så spør du om det er mulighet for å få en praksisplass der.

Gjest Ikke lett nei...
Skrevet

Du ringer til aktuelle steder og forteller hva du kan og hva du ev kan bidra med og så spør du om det er mulighet for å få en praksisplass der.

Er det ikke bedre om jeg møter opp.

Har ringt flere steder, men de har desverre aldri plass...det er regnskapsfirmaer jeg har ringt.

Vet dere om andre steder der dem trenger lønnsmedarbeidere?

Skrevet

Lønnsmedarbeider..

Problemet mitt er hvor jeg skal spørre?

Da ville jeg ringt et stort arbeidssted, hva med feks nærmeste sykehus? Eller en annen stor bedrift.

Gjest Ikke lett nei...
Skrevet

Da ville jeg ringt et stort arbeidssted, hva med feks nærmeste sykehus? Eller en annen stor bedrift.

Ja sykehus kan jeg ringe å spørre. Men hvem skal jeg snakke med der? Daglige lederen eller lederen i lønnsavdelingen?

Noen andre ideer?

Takk:)

Skrevet

Ja sykehus kan jeg ringe å spørre. Men hvem skal jeg snakke med der? Daglige lederen eller lederen i lønnsavdelingen?

Noen andre ideer?

Takk:)

Jeg tror jeg ville ringt personalsjefen og spurt. Det er hun/han som har best oversikt over ledige plasser, og har dessuten nær forbindelse til lønnsavdelingen (lønn og personalavd er oftest slått sammen).

Skrevet

Har ringt flere steder, men de har desverre aldri plass...det er regnskapsfirmaer jeg har ringt.

Jeg har gått på kurs i vinter og alle fikk beskjed om å ringe først. Deretter så hadde man en samtale og så skrev man kontrakt på praksisplass.

Jeg ringte mange steder før jeg fikk en samtale og de fleste svarte at de ikke hadde plass til meg. Egentlig er det merkelig at man skal ha problemer med å få praksisplass når man gjør en jobb gratis for arbeidsgiver.

Den dagen praksisen gikk ut og jeg spurte om det var mulighet for å jobbe der som vikar var det plutselig ikke plass til meg lenger :o)

Skrevet

De fleste større firmaer bruker vel det. I tillegg til det offentlige. Ring kommunen og fylkeskommunen og spør hvilke steder du kan henvende deg.

Gjest Ikke lett nei...
Skrevet

Jeg har gått på kurs i vinter og alle fikk beskjed om å ringe først. Deretter så hadde man en samtale og så skrev man kontrakt på praksisplass.

Jeg ringte mange steder før jeg fikk en samtale og de fleste svarte at de ikke hadde plass til meg. Egentlig er det merkelig at man skal ha problemer med å få praksisplass når man gjør en jobb gratis for arbeidsgiver.

Den dagen praksisen gikk ut og jeg spurte om det var mulighet for å jobbe der som vikar var det plutselig ikke plass til meg lenger :o)

Skal man avtale om å møte når man ringer første gangen?

Gjest Ikke lett nei...
Skrevet

De fleste større firmaer bruker vel det. I tillegg til det offentlige. Ring kommunen og fylkeskommunen og spør hvilke steder du kan henvende deg.

Hjelper de med slikt?

Skrevet

Hjelper de med slikt?

Kommunen vet vel hvilke avdelinger innenfor kommunen som bruker lønnsmedarbeidere. :-)

Gjest ja det var det da
Skrevet

Hehe..jeg trodde du mente at de kunne foreslå andre steder..my mistake;)

Skrevet

Skal man avtale om å møte når man ringer første gangen?

Ja, man avtaler et møte hvis arbeidsgiveren kanskje er villig til å gi praksisplass. Da er det også lurt å ta med attester osv. Det blir som et jobbeinterju. Du må presse på da og fortelle hvor god du er ;o)

Skrevet

Stat og kommune er ikke så villige til å la folk få praksisplasser. I hvert fall ikke i Oslo.

Skrevet

Stat og kommune er ikke så villige til å la folk få praksisplasser. I hvert fall ikke i Oslo.

Det er uansett verdt et forsøk. Broren min har plass i kommunen. Jeg tror det er forskjell fra kommune til kommune. Kommunen vi er fra satser på det området akkurat nå.

Skrevet

Det er uansett verdt et forsøk. Broren min har plass i kommunen. Jeg tror det er forskjell fra kommune til kommune. Kommunen vi er fra satser på det området akkurat nå.

Klart det er. Jeg fikk praksisplass i Staten så det er ikke helt umulig. Men jeg ringte mange steder og de var overhode ikke interessert i å snakke med meg engang enda de manglet folk og jeg hadde helt relevant utdannelse og jobberfaring.

Skrevet

Klart det er. Jeg fikk praksisplass i Staten så det er ikke helt umulig. Men jeg ringte mange steder og de var overhode ikke interessert i å snakke med meg engang enda de manglet folk og jeg hadde helt relevant utdannelse og jobberfaring.

Det der høres typisk offentlig ut ja. Men broren min fikk tilbudt jobb fra kommunen da, så det går an det også. :-)

Skrevet

Det der høres typisk offentlig ut ja. Men broren min fikk tilbudt jobb fra kommunen da, så det går an det også. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...