Gjest lurer jeg Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Hei, Hvis du kjøper årskort i dyreparken er det da personlig eller kan flere bruke det samme kortet f.eks to søskenbarn e.t.c? 0 Siter
Katt-ja Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Vet ikke sikkert,- men jeg ville absolutt tro at det er personlig... Hvis ikke, tror jeg at jeg kjøper 20 årskort, og lever av å leie dem ut til folk ;-) 0 Siter
Gjest studentmamma Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Det er selvfølgelig personlig. 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Jeg vil så absolutt tro at et årskort er persnolig. Man kan ikke kjøpe et månedskort på sporveien og la hele familien bruke det heller. 0 Siter
Gemini Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Jeg vil så absolutt tro at et årskort er persnolig. Man kan ikke kjøpe et månedskort på sporveien og la hele familien bruke det heller. Det finnes upersonlige/fleksible månedskort jo I alle fall i Oslo: "Fleksibelt månedskort Dette er kortet for deg som reiser ofte, men som ønsker å være fleksibel i forhold til startdato. Kortet er gyldig en måned fra det tidspunktet du stempler kortet. Et eksempel: Om kortet stemples 4.mars kl. 13.00, er det gyldig til 4.april kl. 13.00. Hvis du stempler stempler den 31. i måneden, er kortet gyldig til samme klokkeslett den siste dag i påfølgende måned. Kortet er upersonlig og kan fritt brukes av andre i gyldighetsperioden, men kun av en person om gangen." Dyreparkens årskort har jeg ingen formening om er personlige eller ei. 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Det finnes upersonlige/fleksible månedskort jo I alle fall i Oslo: "Fleksibelt månedskort Dette er kortet for deg som reiser ofte, men som ønsker å være fleksibel i forhold til startdato. Kortet er gyldig en måned fra det tidspunktet du stempler kortet. Et eksempel: Om kortet stemples 4.mars kl. 13.00, er det gyldig til 4.april kl. 13.00. Hvis du stempler stempler den 31. i måneden, er kortet gyldig til samme klokkeslett den siste dag i påfølgende måned. Kortet er upersonlig og kan fritt brukes av andre i gyldighetsperioden, men kun av en person om gangen." Dyreparkens årskort har jeg ingen formening om er personlige eller ei. Jøsses. Sånt har vi ikke i Trondheim i alle fall. Her er de så sære at vi har bare 2-3 varianter. Enten 1-siste i mnd, 1-15 og/eller 16-siste. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Jeg vil så absolutt tro at et årskort er persnolig. Man kan ikke kjøpe et månedskort på sporveien og la hele familien bruke det heller. Man kan faktisk kjøpe upersonlige månedskort på sporveiene ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Man kan faktisk kjøpe upersonlige månedskort på sporveiene ) Jeg så det i Geminis svar, man kan ikke det i Trondheim skjønner du. ) 0 Siter
Prozak Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Jøsses. Sånt har vi ikke i Trondheim i alle fall. Her er de så sære at vi har bare 2-3 varianter. Enten 1-siste i mnd, 1-15 og/eller 16-siste. Trondheim er en sær by :-) Jeg har utviklet programvare for NSB, som er/var planlagt brukt i hele landet. _Bortsett_ fra i Trondeim, hvor de ikke kunne bruke PDA-løsningen i det hele tatt, på grunn av et vanvittig komplisert billettsystem. Og så har de jo i årevis vært så hyggelige i rutebilselskapet, at man får disse idiotiske tilgodelappene i stedet for penger tilbake. Vil tro de tjente en del ekstra på at mange 2-kroners tilgodelapper ble kastet :-) "......................................." 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Trondheim er en sær by :-) Jeg har utviklet programvare for NSB, som er/var planlagt brukt i hele landet. _Bortsett_ fra i Trondeim, hvor de ikke kunne bruke PDA-løsningen i det hele tatt, på grunn av et vanvittig komplisert billettsystem. Og så har de jo i årevis vært så hyggelige i rutebilselskapet, at man får disse idiotiske tilgodelappene i stedet for penger tilbake. Vil tro de tjente en del ekstra på at mange 2-kroners tilgodelapper ble kastet :-) "......................................." Døh - det er mange år siden det håpløse billettsystemet på bussene ble lagt om igjen til at man får penger tilbake og ikke tilgodelapper! Men jeg er helt enig i at det var et elendig system da. Litt morsomt var det dog at en del trodde disse lappene var gangbar valuta og prøvde å betale med dem andre steder. ) 0 Siter
Prozak Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Døh - det er mange år siden det håpløse billettsystemet på bussene ble lagt om igjen til at man får penger tilbake og ikke tilgodelapper! Men jeg er helt enig i at det var et elendig system da. Litt morsomt var det dog at en del trodde disse lappene var gangbar valuta og prøvde å betale med dem andre steder. ) Vel, det er mange år siden jeg har bodd der oppe :-) "Litt morsomt var det dog at en del trodde disse lappene var gangbar valuta og prøvde å betale med dem andre steder. )" Vanlige folks idioti kan selvfølgelig ikke rutebilselskapet klandres for :-) "......................................" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.