Gjest Trist elefant Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Er det bare meg som blir dårlig av å gå på sirkus? Jeg ser ikke underholdningsverdien i det, ser bare dyr som kues og plages og ser triste ut i øynene. Derfor er det mange år siden siste sirkusbesøk. Jeg håper alle boikotter svineriet. Dyr bør være i det fri der de hører hjemme, ikke i fengsel. 0 Siter
Yia Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Ikke bare deg, finner det ikke morsomt i det hele tatt. 0 Siter
Lucretia Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 boikott boikott. ikke vært på sirkus siden jeg var så liten at jeg knapt husker det. Ingen ønsker om å dra nå heller. Men skulle gjerne gått på sirkus, om det dukket opp et uten dyr. 0 Siter
carma Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Jeg har aldri vært på sirkus, og kommer aldri til å dra. Sirkus med dyr burde vært forbudt. 0 Siter
Gjest Animal Planet Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Jeg er enig, tror jeg, men lurte på om noen har lest noe forskning eller uttalelser fra fagpersoner (veterinærer e.l.) som tar avstand fra sirkus, sett i et dyrevernperspektiv? 0 Siter
Soria Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Enig med deg. Jeg har heller ikke vært på sirkus på mange år. 0 Siter
Gjest Nier Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Hei! Jeg tenker det handler om hvilket dyr det er snakk om, treningsmetoder og hvordan dyra har det når de ikke er i sirkusringen. Hund, elefant og hest er tre veldig forskjellige dyr. De lever under helt forskjellige vilkår i vill tilstand, og har forskjellige behov. Alle tre er flokkdyr, derfor lar de seg trene og temme. Ingen ikke-flokk dyr lar seg trene på samme måte. Alle som eier katt vet det. Hund er et flokkdyr som lett tilpasser seg en menneskeflokk, hesten ikke i samme grad. Hester knytter seg til hester i større grad, og ikke i like sterk grad til mennesker. Hester har behov for plass, uteliv og flokktilværelse med andre hester i mye større grad enn hunder. Elefanter kan jeg ikke stort om, så det kan jeg ikke uttale meg om. Jeg tror hester og hunder kan synes det er helt fint å være på sirkus, hvis de lever et ok liv ellers. For begge betyr dette å bli trent på en positiv måte, både hester og hunder er relativt enkle å få til å elske å jobbe, hvertfall hunder. Men også hester, når det gjøres på hestens vilkår. Tror hester kan synes det er like ok å være i sirkus enn å være på en trist rideskole og gå rundt og rundt og rundt. Men dyra må ha det ok når de ikke er i sirkusringen. Det betyr for hesten at den må ha litt plass å gå på, og få fri noen måneder i året, samt få gå sammen med andre hester. Hunden må få bo sammen med flokkmedlemmer, enten det er andre hunder, eller helst mennesker.... Elefanter er jeg mer skeptisk til, men kan ikke uttale meg om det da jeg kan NADA om elfanter, men ser ikke helt for meg at man klarer å gi elefanten gode vilkår. Heldigvis er det ikke lov til å ha f.eks. tigre på sirkus i Norge, og det er bra, for som sagt, de er ikke flokkdyr, så de blir i mye større grad tvunget til å gjøre ting. De er ikke innstilt på samarbeid med mennesket, smarte dyret ). Jeg så tigre på sirkus i Russland, og DET var et trist syn. Hilsen 0 Siter
birdie Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Hei! Jeg tenker det handler om hvilket dyr det er snakk om, treningsmetoder og hvordan dyra har det når de ikke er i sirkusringen. Hund, elefant og hest er tre veldig forskjellige dyr. De lever under helt forskjellige vilkår i vill tilstand, og har forskjellige behov. Alle tre er flokkdyr, derfor lar de seg trene og temme. Ingen ikke-flokk dyr lar seg trene på samme måte. Alle som eier katt vet det. Hund er et flokkdyr som lett tilpasser seg en menneskeflokk, hesten ikke i samme grad. Hester knytter seg til hester i større grad, og ikke i like sterk grad til mennesker. Hester har behov for plass, uteliv og flokktilværelse med andre hester i mye større grad enn hunder. Elefanter kan jeg ikke stort om, så det kan jeg ikke uttale meg om. Jeg tror hester og hunder kan synes det er helt fint å være på sirkus, hvis de lever et ok liv ellers. For begge betyr dette å bli trent på en positiv måte, både hester og hunder er relativt enkle å få til å elske å jobbe, hvertfall hunder. Men også hester, når det gjøres på hestens vilkår. Tror hester kan synes det er like ok å være i sirkus enn å være på en trist rideskole og gå rundt og rundt og rundt. Men dyra må ha det ok når de ikke er i sirkusringen. Det betyr for hesten at den må ha litt plass å gå på, og få fri noen måneder i året, samt få gå sammen med andre hester. Hunden må få bo sammen med flokkmedlemmer, enten det er andre hunder, eller helst mennesker.... Elefanter er jeg mer skeptisk til, men kan ikke uttale meg om det da jeg kan NADA om elfanter, men ser ikke helt for meg at man klarer å gi elefanten gode vilkår. Heldigvis er det ikke lov til å ha f.eks. tigre på sirkus i Norge, og det er bra, for som sagt, de er ikke flokkdyr, så de blir i mye større grad tvunget til å gjøre ting. De er ikke innstilt på samarbeid med mennesket, smarte dyret ). Jeg så tigre på sirkus i Russland, og DET var et trist syn. Hilsen Takk for innsiktsfullt bidrag! 0 Siter
dolores83 Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Helt enig med deg! Det kunne ikke ramle meg inn å støtte den bransjen der. Jeg havna faktisk i en nesten-krangel med samboer'n fordi jeg ikke vil at barna våre, som vi forsåvidt ikke har fått ennå(!), skal tas med på sirkus med dyr som en del av "underholdningen." 0 Siter
Gjest frejafresj Skrevet 23. juli 2006 Skrevet 23. juli 2006 Syns synd på dem jeg også. De kunne nå hvertfall fått litt sukkerspinn og popcorn! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.