Gjest Trist elefant Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Dere som ikke liker sirkus, liker dere dyreparker? er det ok liksom, ettersom de ikke trener dyr til triks der? Når en geopard loffer rastløs og fortvilet rundt i ring på 4x3 meter hele dagen, da synes jeg det er like ille. Noen dyr kan nok trives i dyreparker, mens andre burde aldri vært der. 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 En geopard? ;o) En gepard eller leopard... ;o) Jeg er enig, det er trist å se. Var i en dyrepark i Hamburg (?) for mange år siden og husker enda godt en elefant som sto og rugget og rugget frem og tilbake, den hadde ingenting å gjøre eller noen steder å gå stakkar. 0 Siter
Gjest Trist elefant Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 En geopard? ;o) En gepard eller leopard... ;o) Jeg er enig, det er trist å se. Var i en dyrepark i Hamburg (?) for mange år siden og husker enda godt en elefant som sto og rugget og rugget frem og tilbake, den hadde ingenting å gjøre eller noen steder å gå stakkar. En geopard, en sånn en http://www.zvrk.co.yu/Mskola/biologija/zivot_rekord/Geopard.jpg Uff, det er kjempetrist at dyrene skal lide sånn, hjertet mitt blør av sånne historier. ( Det skulle vært ulovlig å holde dem fanget i små innhegninger. Skjønner ikke at noen har samvittighet til å gjøre det. 0 Siter
carma Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Det er vel (heldigvis!) ingen dyreparker her til lands som lar store kattedyr gå i så små bur som du sier her. Store dyreparker som etterstreber å skape et naturlig miljø for dyrene syns jeg er en god ting. Slike parker kan gi god kunnskap om dyr til barn og voksne, som kanskje lærer å respektere dyrene på en annen måte enn om de kun kan sees på tv. Endel dyreparker er også basert på foreldreløse dyr som kun er biprodukter av krypskyttere og som ellers ville ha dødd i naturen. Å åpne parkene for publikum og gi god informasjon tror jeg kan oppmuntre mange til å bidra i dyrevernssaker. Så nei - jeg har ingenting imot dyreparker av dette slaget :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 En geopard, en sånn en http://www.zvrk.co.yu/Mskola/biologija/zivot_rekord/Geopard.jpg Uff, det er kjempetrist at dyrene skal lide sånn, hjertet mitt blør av sånne historier. ( Det skulle vært ulovlig å holde dem fanget i små innhegninger. Skjønner ikke at noen har samvittighet til å gjøre det. Finnes det altså noe som heter geopard!? Må være en krysning av leopard og gepard det vel? 0 Siter
Gjest Trist elefant Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Det er vel (heldigvis!) ingen dyreparker her til lands som lar store kattedyr gå i så små bur som du sier her. Store dyreparker som etterstreber å skape et naturlig miljø for dyrene syns jeg er en god ting. Slike parker kan gi god kunnskap om dyr til barn og voksne, som kanskje lærer å respektere dyrene på en annen måte enn om de kun kan sees på tv. Endel dyreparker er også basert på foreldreløse dyr som kun er biprodukter av krypskyttere og som ellers ville ha dødd i naturen. Å åpne parkene for publikum og gi god informasjon tror jeg kan oppmuntre mange til å bidra i dyrevernssaker. Så nei - jeg har ingenting imot dyreparker av dette slaget :-) Det var ikke parker av det slaget du nevnte jeg tenkte på, heller ikke dyrereservater der dyrene har masse plass å boltre seg på. Men i Danmark så jeg en geopard som var innesperra i et så lite bur som beskrevet øverst. Dyret var kjemperastløs og så dypt deprimert ut. Hadde ingen steder å gjøre av seg, og gikk apatisk rundt i ring. Et trist syn jeg aldri glemmer. 0 Siter
Soria Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 En dyrepark som er ganske ok er polar zoo i Bardu kommune i troms. Der har dyrene store områder å bevege seg på tilpasset arten så vidt jeg vet. Den blir jo da ikke så publikkumsvennlig i og med at en ikke er garantert å se dyrene. Størst sjanse for å se dem er om en er der når de forer dyrene. 0 Siter
Gjest Trist elefant Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Finnes det altså noe som heter geopard!? Må være en krysning av leopard og gepard det vel? Ser det diskuteres her http://www.foto.no/cgi-bin/bilder/vis_bilde.cgi?id=119804&brukerid=3126 0 Siter
Gjest Trist elefant Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Ser det diskuteres her http://www.foto.no/cgi-bin/bilder/vis_bilde.cgi?id=119804&brukerid=3126 Da heter det vel egentlig Gepard da! 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Ser det diskuteres her http://www.foto.no/cgi-bin/bilder/vis_bilde.cgi?id=119804&brukerid=3126 Det er en gepard, det sies i alle fall det i opptil flere av trådene der. Jeg tror fremdeles ikke det finnes noe som heter geopard. Like lite som en bokserie på tre kalles en triologi. Eller like lite som et identitetskort kalles legimitasjon. 0 Siter
Gjest Nier Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Dyrehager er dumt, dyreparker mye bedre. 0 Siter
Gjest Trist elefant Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Ser det diskuteres her http://www.foto.no/cgi-bin/bilder/vis_bilde.cgi?id=119804&brukerid=3126 Vi postet visst samtidig og konstaterte at navnet er gepard! 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Dyrehager er dumt, dyreparker mye bedre. Hva er forskjellen på en dyrehage og en dyrepark? Jeg har aldri hørt en definert forskjell på de to begrepene, men det betyr jo ikke at det ikke er det. ) 0 Siter
Gjest Trist elefant Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Hva er forskjellen på en dyrehage og en dyrepark? Jeg har aldri hørt en definert forskjell på de to begrepene, men det betyr jo ikke at det ikke er det. ) Hage er liten park er stor, det ligger vel i ordene? 0 Siter
Gjest Nier Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Hva er forskjellen på en dyrehage og en dyrepark? Jeg har aldri hørt en definert forskjell på de to begrepene, men det betyr jo ikke at det ikke er det. ) Inni meg er det forskjell! ) Dyrehage er små bur med ulykkelige dyr, elefanter som vagger, og leogeotigerparder som går hvileløst fram og tilbake. Dyrepark er Jurrasic Park. Store områder, kjøre bil inn, se på dyr som har det så godt som de har det i fangenskap. Sånn er det i mitt hode. 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Inni meg er det forskjell! ) Dyrehage er små bur med ulykkelige dyr, elefanter som vagger, og leogeotigerparder som går hvileløst fram og tilbake. Dyrepark er Jurrasic Park. Store områder, kjøre bil inn, se på dyr som har det så godt som de har det i fangenskap. Sånn er det i mitt hode. Aha. Har bare aldri tenkt på det sånn før. ) 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 23. juli 2006 Skrevet 23. juli 2006 Jeg er ikke fan av noen av delene. Men dyrepark kan være en god greie når det blir brukt til å bevare de dyrene som er utrydningstruet. Bortsett fra det, er det ingen grunn til noen av delene. Helst burde dyr som er utrydningstruet osv være i et svært, fritt natur reservat om man vil bevare dyrene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.