Gå til innhold

Arvelige sykdommer og gentest

Anbefalte innlegg

Gjest Vifte
Skrevet

Hvordan hadde du reagert om du hadde fått påvist en sterkt arvelig sykdom som voksen, men det viser seg at ingen i "slekten din" har denne sykdommen.

Du tar derfor en gentest og finner ut at han som du har sett på som din far ikke er det. Moren din har løyet for både deg og "fedrene" hele livet, og aldri kunnet forestille seg at det ble avslørt.

Hva hadde du gjort, og hvordan tror du du hadde reagert. Ville du informert "fedrene" og de som trodde de var din biologiske slekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok blitt bitter på min mor, men prøvd å forstå hvorfor hun har gjort som hun har.

Hva jeg hadde gjort i forhold til nåværende slekt og biologisk familie vet jeg ikke. Det er så urealistisk at jeg ikke klarer å sette meg inn i det sånn med en gang i alle fall.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Hva jeg ville gjort? Tror jeg ville snakket med moren. Fortalt hva jeg har funnet ut, og hørt hva hun har å si til det.

Så ville jeg forholdt meg rolig en tid. Dvs ikke informert familie og fedre. Først tenkt meg nøye om.

Familien som har vært din familie- er jo det fremdeles. Han som har vært din far- er jo det. Bare ikke i blodet. han er kjempeglad i deg- og så skal du stenge han ute bare pga dette med ulikt blod?

Den "nye" faren som ikke vet om deg.. Jeg ville virkelig drøftet med mor først. Hvorfor ble det ikke de to?

Et sidesprang?

Er det verdt å ødelegge familien for? Nå mange år etterpå?

Jeg ville virkelig TENKT før jeg gjorde noe.

Skrevet

Oj, den var ikke lett. Jeg hadde nok først konfrontert moren min. Hørt hva hun hadde sagt.

Alt etter hva hun sier hadde jeg snakket med han jeg trodde var faren min, og kanskje med den biologiske faren også.

Men det er veldig mange variabler her som må fylles inn før man kan gi et fullgodt svar.

Skrevet

Jeg hadde konfrontert moren, men jeg tror ikke jeg hadde fortalt det til "faren min". Legg merke til "tror"...

Skrevet

Aller først undersøkt grundig hvorvidt det er mulig at denne arvelige sykdommen også kan oppstå via spontanmutasjon, slik at man altså er den første i sin slekt som har sykdommen.

Alle sykdommer har jo oppstått en eller annen gang, så på et eller annet tidspunkt har ens gener blitt utsatt for en endring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...