Gå til innhold

Hvem har rett?

Anbefalte innlegg

Gjest Per og Kari
Skrevet

Per og Kari spiser middag. Per spør Kari om hun kan sende saltet. Kari ser spørrende på Per, hever øyenbrynene på en spørrende måte og peker på saltet som står like langt fra dem begge. Kari skjønner ikke hvorfor ikke Per kan strekke ut armen etter saltet selv, mens Per ikke skjønner hvorfor Kari ikke bare kan sende han saltet.

Like etterpå spør Per om ikke Kari kan fylle på vann i glasset hans, fra springen. Kari reagerer på samme måte som i stad, siden dem begge sitter like langt fra vannkrana.

Både Per og Kari er friske og oppegående mennesker.

Begge synes den andre er egoistisk, dust, for å ikke snakke om lat, pluss har dårlig oppdragelse.

Hvem har rett?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 120
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

17

• nattsvermeren1365380995

10

• Lillemus

4

• lonelyP

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kari har rett. Per kan ikke forvente at hun skal oppvarte ham når han selv sitter like nære det han vil ha.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Høres ut som to stykker som er drittlei hverandre.

Ingen av dem har rett.

Skrevet

Begge er rimelig egoistiske og lager bråk for bagateller, synes jeg.

Skrevet

Høres ut som to stykker som er drittlei hverandre.

Ingen av dem har rett.

Selvfølgelig er Per en lat dust, når de to sitter like langt fra salt/vann kan han like gjerne hente det selv som å forvente at hun skal gjøre det for ham.

Men ellers er jeg enig med deg, disse to er nok drittlei av hverandre.

Snacky1365380698
Skrevet

hvis dette er daglidags (skjer hver dag, dag ut og dag inn) vil jeg kalle mannen lat.

Var derimot en engangshendelse ville jeg ikke satt i gang en krangel. Ofte jeg sitter i sofaen og er lat og spør sambo om han kan lage mat/drikke til meg. Er fullstendig i stand til å gjøre det selv, men koselig at han vil gjøre meg den tjenesten. Går også motsatt vei.

Nå kunne Per ha gjort dette selv, men mener det skal litt mer enn slikt til for å klassifisere en person som lat og med dårlig oppdragelse. Skader ingen å være snill innimellom. Var jo ikke akkurat slik at det kostet Kari så mange ekstra kalorier å gjøre det.

Nei, sånn slikt skjer ofte hos oss uten at jeg tenker noe særlig over det. Har andre ting å bekymre meg mer over.

Pick your battles.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Selvfølgelig er Per en lat dust, når de to sitter like langt fra salt/vann kan han like gjerne hente det selv som å forvente at hun skal gjøre det for ham.

Men ellers er jeg enig med deg, disse to er nok drittlei av hverandre.

Per forsøker å provosere når han begynner å mase om vannet.

Men Kari var ei fitte som hang seg opp i at saltet sto like langt fra dem. Det får være grenser for kverulerende oppførsel. Det at hun velger å irritere seg over det i stedet for å strekke armen ut er mer idiotisk enn Pers spørsmål om hun kan sende saltet - uansett om det står på millimeteren like langt fra dem begge.

Skrevet

Men Kari var ei fitte som hang seg opp i at saltet sto like langt fra dem. Det får være grenser for kverulerende oppførsel. Det at hun velger å irritere seg over det i stedet for å strekke armen ut er mer idiotisk enn Pers spørsmål om hun kan sende saltet - uansett om det står på millimeteren like langt fra dem begge.

De er vel i grunnen idiotiske begge to. :o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

De er vel i grunnen idiotiske begge to. :o)

Jupp. Typisk folk som går og irriterer seg på hverandre uten å ta opp hva som egentlig irriterer dem, og så ender det i krangler om bagateller.

Skrevet

Dette skjer også hos oss. Gubben spør etter hjelp av vane, det er et tegn på å føle seg verdsatt og satt pris på - uansett hvor dumt det høres ut - men skjønner etterpå at det var et ganske teit spm. Uansett hos oss går det greit, vi KOMMUNISERER - noe det tydeligvis ikke gjøres hos per og kari:)

Skrevet

hvis dette er daglidags (skjer hver dag, dag ut og dag inn) vil jeg kalle mannen lat.

Var derimot en engangshendelse ville jeg ikke satt i gang en krangel. Ofte jeg sitter i sofaen og er lat og spør sambo om han kan lage mat/drikke til meg. Er fullstendig i stand til å gjøre det selv, men koselig at han vil gjøre meg den tjenesten. Går også motsatt vei.

Nå kunne Per ha gjort dette selv, men mener det skal litt mer enn slikt til for å klassifisere en person som lat og med dårlig oppdragelse. Skader ingen å være snill innimellom. Var jo ikke akkurat slik at det kostet Kari så mange ekstra kalorier å gjøre det.

Nei, sånn slikt skjer ofte hos oss uten at jeg tenker noe særlig over det. Har andre ting å bekymre meg mer over.

Pick your battles.

Du har så fantastisk rett! En gang i blant må det gå ann å be om litt ekstra av sin kjære, selv uten en veldig god grunn. Men selvsagt ikke for ofte.

Da får man heller kalle mannen latsabb og gi han saltet. Blir litt irritert av hele problemstillingen.

Skrevet

Ved første øyekast er Per en doven fjott som ikke gidder å sørge for seg selv og Kari bare dum som gidder å la seg provosere av det i stedet for å si; Gjør det sjæl ;-)

Men for alt vi vet så har Per stått i tre timer og slavet for å lage deilig middag til sin kjære Kari, og da kunne hun jo godt sende saltet og fylle glasset hans med vann som en takknemlig gest.

Skrevet

Ved første øyekast er Per en doven fjott som ikke gidder å sørge for seg selv og Kari bare dum som gidder å la seg provosere av det i stedet for å si; Gjør det sjæl ;-)

Men for alt vi vet så har Per stått i tre timer og slavet for å lage deilig middag til sin kjære Kari, og da kunne hun jo godt sende saltet og fylle glasset hans med vann som en takknemlig gest.

Så enig, så enig!

FOr alt vi vet vet er ikke Kari så veldig enig å leve med heller.

Gjest Tja..!
Skrevet

Enig med lillemus, saltet er jo bare en håndstrekning borte..

virker rart at noen skal spørre om og sende saltet når det er like langt fra dem begge.

nattsvermeren1365380995
Skrevet

Du har så fantastisk rett! En gang i blant må det gå ann å be om litt ekstra av sin kjære, selv uten en veldig god grunn. Men selvsagt ikke for ofte.

Da får man heller kalle mannen latsabb og gi han saltet. Blir litt irritert av hele problemstillingen.

elller gjør mot andre det du vil at andre skal gjøre mot deg.hvis den ene begynner med å "varte opp"-så den andre føler seg satt pris på,så kanskje den andre også begynner å gjøre gjengjeld:)og antagelig er det ting i forholdet som de burde bli flinkere til å snakke sammen om:)

nattsvermeren1365380995
Skrevet

ser nå at jeg sendte feil,skulle sendt til trådstarter.unnskyld:)

Gjest Moooh
Skrevet

Jupp. Typisk folk som går og irriterer seg på hverandre uten å ta opp hva som egentlig irriterer dem, og så ender det i krangler om bagateller.

Syns Kari virker som en real megge jeg.

Får jo ikke vite noe om mannen annet enn at han har lyst på salt på maten og spør pent om hun kan sende saltet for ukjente grunner.

Skrevet

ser nå at jeg sendte feil,skulle sendt til trådstarter.unnskyld:)

En dag finner jeg det nok i hjertet mitt å tilgi deg..En dag...

nattsvermeren1365380995
Skrevet

En dag finner jeg det nok i hjertet mitt å tilgi deg..En dag...

du om det. ha en fin dag!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...