ShitDiddelyDo Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Det var et tilbud! Nja, det var ikke helt et tilbud, men jeg trenger et ligg jeg også. Fort. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 godt sagt! klem:) er det lenge til du finner fram pelsen igjen? Bare når det er fullmåne. 0 Siter
red Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Den påfølgende vannepisoden tror jeg vi må se bortfra. Her er både Per og Kari på defansiven, Per prøver å hevde sin ære fra situasjonen med saltet, Kari på sin side er låst og ikke tilgjengelig for forsoning Så til sakens kjerne: Salt. Er det så sikkert at det er like langt til saltet ? Det ser kanskje fra den ene eller begge sider ut til at saltet er på midten, til nød like langt unna. Scenen kan med fordel rekonstrueres, og avstand måles opp. Her bør slingrinsmonnet gå i Karis favør. Det må dog tas et forbehold om optrappingen før situasjonen. Har Per vært i åkeren hele dagen, gjort en ekstra innstats for familien eller annet, som (berettiget eller ikke) gjør han føler han har fortjent litt ekstra forpleining ? Hvis både Per og Kari er enige om at slik var det ikke, saltet er på midten eller svakt hellende på Per sin side, så er det Kari som har rett. Om derimot Per fortjener oppmerksomheten, eller saltet vises å stå vesentlig nærmere Kari enn først anntatt, er det Per som har rett. mvh Red som er grisetrøtt etter noen timers søvn og morgenskiftet. Og skulle det dukke opp flere rik er det bare å ringe 0 Siter
red Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Hei Håper dere skjønner at jeg hadde det litt morro med dere i går. Brukte endel kvasse ord om Per, jeg behøvde kansje ikke si så bastante stygge ting om Per når jeg spøker, men det fløyt bare ut lissom Men jeg mener seriøst at det er Kari som har rett Beklager hvis jeg såret Per..! love love and more love... it is the only way. Jeg vil referere til min tråd, etter en grundig analyse ser vi at det faktisk mangler noen forutsetninger for å kunne si hvem som har rett. Dine konklusjoner er for hastige ! 0 Siter
petter smart Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Begge har rett i at den andre er en egoistisk dust, som er lat og med dårlig oppdragelse. Det er lov å gjøre andre en tjeneste, selv om de kunne gjort det selv. Har selv blitt spurt om å sende saltet selv om vedkommende godt kunne tatt det selv. Og da har jeg sendt saltet uten å klage. Men å hente vann blir mer arbeid og det bør vedkommende klare selv. Med mindre per alltid ber kari om å ordne alt så driter hun på draget ved å ikke sende ham saltet. Etterpå driter han seg ut ved å be henne hente vann. De er muligens friske, men de er ikke oppegående. 0 Siter
nattsvermeren1365380995 Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Bare når det er fullmåne. vet,det:) maste bare litt,det er lenge å vente;) 0 Siter
Gjest Tja..! Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Jeg vil referere til min tråd, etter en grundig analyse ser vi at det faktisk mangler noen forutsetninger for å kunne si hvem som har rett. Dine konklusjoner er for hastige ! Nei, Per skulle ikke ha spurt, saltet var like langt unna, det stod det. Det må være lang avstand og mye letter for den andre parten om man først skal spørre om noen kan sende saltet. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Ingen av dem har "rett", man kan ikke snakke om rettferdighet i en slik sammenheng. Hvordan en reagerer på de to spørsmålene spørs helt på historikken i forholdet. Dersom reaksjonene ikke skyldes en spesiell historikk, forholdet dem i mellom, synes jeg det var smålig av Kari å ikke sende saltet selv om det var like langt unna begge. Tror ikke jeg ville vurdert å tenke på avstanden om noen hadde spurt meg (med mindre jeg altså var lei av å varte opp vedkommende). Vannet er en helt annen sak, men synes faktisk Kari burde la tvilen komme Per til gode og gi ham vannet, dersom dette var en enkeltstående hendelse. Forutsetter altså at det ikke var vanlig at han forventer å bli vartet opp. Jeg ville da anta at det neste gang kunne være motsatt. 0 Siter
lonelyP Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Det hele bunner vel i prinsipper. Hvorfor kan ikke Kari bare sende saltet? Hvorfor kan ikke bare Per ta saltet selv? Hvorfor kan ikke Kari være snill og hente vann til sin tørste sambo. Hvorfor kan ikke Per løfte på rumpa og hente vann til seg selv selv. Per og Kari har totalt ulikt syn på disse sakene. Jeg skjønner ikke problemet fordi jeg har ikke bygget meg opp et prinsipp rundt det å sende saltet til noen. Bordet mitt er heller ikke delt inn i soner. Pokker ikke rart det er krig i verden gitt... 0 Siter
red Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Nei, Per skulle ikke ha spurt, saltet var like langt unna, det stod det. Det må være lang avstand og mye letter for den andre parten om man først skal spørre om noen kan sende saltet. Men er både per og kari enige om at saltet sto midt mellom dem ? Hvor hvis de ikke er det, er grunnlaget for konkulsjonen feil. 0 Siter
Gjest Per og Kari Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Jeg skjønner ikke problemet fordi jeg har ikke bygget meg opp et prinsipp rundt det å sende saltet til noen. Bordet mitt er heller ikke delt inn i soner. Pokker ikke rart det er krig i verden gitt... Ja, det er tydelig at du ikke skjønner det.. eller hva jeg prater om i det hele tatt. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Ja, det er tydelig at du ikke skjønner det.. eller hva jeg prater om i det hele tatt. LonelyP har da et forferdelig godt poeng. Det er sort-/hvitt-spørsmålet ditt som ikke henger på greip. 0 Siter
Gjest Per og Kari Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 LonelyP har da et forferdelig godt poeng. Det er sort-/hvitt-spørsmålet ditt som ikke henger på greip. Det er sort/hvitt spørsmålet som er hovedessensen i greia her da! At to mennesker har så totalt ulikt syn på slike ting som dette. Og ikke ta saltet så jævla bokstavelig, saltet er bare et eksempel på tilsvarende ting. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 "Både Per og Kari er friske og oppegående mennesker. Begge synes den andre er egoistisk, dust, for å ikke snakke om lat, pluss har dårlig oppdragelse." Det er noe som skurrer her. Er de ordentlig glad i/respekterer hverandre? Ikke noe problem å sende saltet vel, man gjør det for dem man er glad i. Hente vann kunne han nok gjort selv, men dette er smålig fra begges side, og det ligger nok mye mer bak om slike bagateller kan utløse krangler om hvem som er mest dust... 0 Siter
Gjest mij Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Det er sort/hvitt spørsmålet som er hovedessensen i greia her da! At to mennesker har så totalt ulikt syn på slike ting som dette. Og ikke ta saltet så jævla bokstavelig, saltet er bare et eksempel på tilsvarende ting. Hvis vi ikke skal ta saltet så jævla bokstavelig så kom med en mer relevant situasjon da.... 0 Siter
Gjest Per og Kari Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Hvis vi ikke skal ta saltet så jævla bokstavelig så kom med en mer relevant situasjon da.... Klarer dere ikke å se hva jeg mener? Klarer dere ikke å se at disse menneskene har totalt ulikt syn på disse tingene? At de har ulike prinsipper? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Klarer dere ikke å se hva jeg mener? Klarer dere ikke å se at disse menneskene har totalt ulikt syn på disse tingene? At de har ulike prinsipper? Nei. Og det er komplett umulig å se det ut ifra den situasjonen der. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Klarer dere ikke å se hva jeg mener? Klarer dere ikke å se at disse menneskene har totalt ulikt syn på disse tingene? At de har ulike prinsipper? Jeg synes begge virker like sta og egosentriske. Du gnåler, du anklager oss for ikke å forstå hva du mener samtidig som du vedgår å ikke beskrive en relevant situasjon.. Du virker slitsom. 0 Siter
Gjest Per og Kari Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Jeg synes begge virker like sta og egosentriske. Du gnåler, du anklager oss for ikke å forstå hva du mener samtidig som du vedgår å ikke beskrive en relevant situasjon.. Du virker slitsom. Jeg har beskrevet 2 relevante situasjoner.. men samma, glem det, jeg gir opp. Vi er vel like sprø begge to (altså Kari og Per) da, bra vi ihvertfall er enige om de store tingene i livet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.