Gjest Tja..! Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Ingen av dem har "rett", man kan ikke snakke om rettferdighet i en slik sammenheng. Hvordan en reagerer på de to spørsmålene spørs helt på historikken i forholdet. Dersom reaksjonene ikke skyldes en spesiell historikk, forholdet dem i mellom, synes jeg det var smålig av Kari å ikke sende saltet selv om det var like langt unna begge. Tror ikke jeg ville vurdert å tenke på avstanden om noen hadde spurt meg (med mindre jeg altså var lei av å varte opp vedkommende). Vannet er en helt annen sak, men synes faktisk Kari burde la tvilen komme Per til gode og gi ham vannet, dersom dette var en enkeltstående hendelse. Forutsetter altså at det ikke var vanlig at han forventer å bli vartet opp. Jeg ville da anta at det neste gang kunne være motsatt. Hva er det som gjør vannet en annen sak? 0 Siter
Gjest Tja..! Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 "Både Per og Kari er friske og oppegående mennesker. Begge synes den andre er egoistisk, dust, for å ikke snakke om lat, pluss har dårlig oppdragelse." Det er noe som skurrer her. Er de ordentlig glad i/respekterer hverandre? Ikke noe problem å sende saltet vel, man gjør det for dem man er glad i. Hente vann kunne han nok gjort selv, men dette er smålig fra begges side, og det ligger nok mye mer bak om slike bagateller kan utløse krangler om hvem som er mest dust... Hva er det som gjør vannet en annen sak? 0 Siter
Gjest Tja..! Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Begge har rett i at den andre er en egoistisk dust, som er lat og med dårlig oppdragelse. Det er lov å gjøre andre en tjeneste, selv om de kunne gjort det selv. Har selv blitt spurt om å sende saltet selv om vedkommende godt kunne tatt det selv. Og da har jeg sendt saltet uten å klage. Men å hente vann blir mer arbeid og det bør vedkommende klare selv. Med mindre per alltid ber kari om å ordne alt så driter hun på draget ved å ikke sende ham saltet. Etterpå driter han seg ut ved å be henne hente vann. De er muligens friske, men de er ikke oppegående. Jeg ser ikke forskjellen på og hente vann og sende saltet her.. virkelig ikke... det er den akuratt samme situasjonen. 0 Siter
Gjest Tja..! Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Men er både per og kari enige om at saltet sto midt mellom dem ? Hvor hvis de ikke er det, er grunnlaget for konkulsjonen feil. Jammen, det gjorde det ikke, saltet stod akuratt i midten av dem. Det var like langt. 0 Siter
Gjest Tja..! Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Kari er teit som ikke vil rekke ham saltet. Er det noe å lage et nummer ut av da? Per er teit som ikke kan hente vannet sitt selv! Kona di er ikke slaven din! Hva er det som gjør vannet en annen sak? 0 Siter
Sofline Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Hva er det som gjør vannet en annen sak? Man skal reise seg fra bordet og avbryte spisingen... 0 Siter
Gjest Tja..! Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Hvorfor går dere alle utifra at det er Kari som har laget en situasjon av dette, gjort det om til en "krangel" ? 0 Siter
Gjest Tja..! Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Man skal reise seg fra bordet og avbryte spisingen... Men det er jo ikke farlig. 0 Siter
Sofline Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Men det er jo ikke farlig. Øh... nei... (??) 0 Siter
Gjest Tja..! Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Øh... nei... (??) Nei så da er det vel prinsippet.. og da er det og sende saltet helt likt. 0 Siter
Åsemor Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Så typisk at folk er opptatt av HVEM som har rett og ikke HVA som er rett. Om man ikke orker å gjøre noe så er det hyggelig om den man ber orker og gidder, og gjør det med et smil. Om man ikke gidder å gjøre noe og bare ber andre gjøre det hele tida, skjønner jeg godt at man får sure svar og blikk... 0 Siter
Gjest Per og Kari Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Så typisk at folk er opptatt av HVEM som har rett og ikke HVA som er rett. Om man ikke orker å gjøre noe så er det hyggelig om den man ber orker og gidder, og gjør det med et smil. Om man ikke gidder å gjøre noe og bare ber andre gjøre det hele tida, skjønner jeg godt at man får sure svar og blikk... Det er akkurat det jeg mener da. Ved å legge det frem slik jeg gjorde. Med hvem som har rett mener jeg jo også samtidig HVA som er rett! 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Det er akkurat det jeg mener da. Ved å legge det frem slik jeg gjorde. Med hvem som har rett mener jeg jo også samtidig HVA som er rett! Det er selvfølgelig ingenting som er rett etter galt her. Hva slags absurd sort-/hvitt-verden er det du lever i? 0 Siter
Klara Q Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Men en mindre bitchy kjerring hadde ikke brydd seg om å måle avstanden til saltet for så å mase om at spørsmålet var urimelig. Per er muligens lat (jeg forstår det av vannspørsmålet som følger), men Kari er ei bitch. Konklusjon: Per bør dumpa Kari. Case closed. Du må da skjønne at Per bad Kari sende saltet bare for å provosere? *tsk tsk* 0 Siter
Gjest Per og Kari Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Det er selvfølgelig ingenting som er rett etter galt her. Hva slags absurd sort-/hvitt-verden er det du lever i? Ok, glem det.. Jeg gir opp.. At det ikke går an å ha en formening om hva som er mest normal adferd her skjønner jeg ikke. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Du må da skjønne at Per bad Kari sende saltet bare for å provosere? *tsk tsk* Selvsagt. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Hva er det som gjør vannet en annen sak? Å strekke ut armen versus å måtte gå fra bordet for å hente vann. En bagatell, så klart, men småting synes å bety mye her. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Jeg har beskrevet 2 relevante situasjoner.. men samma, glem det, jeg gir opp. Vi er vel like sprø begge to (altså Kari og Per) da, bra vi ihvertfall er enige om de store tingene i livet. ) 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Det må være slitsomt å være i forhold med en person som lager en problemstilling av en sånn bagatell. 0 Siter
lonelyP Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Ja, det er tydelig at du ikke skjønner det.. eller hva jeg prater om i det hele tatt. Poenget mitt er vel at jeg synes dere er merkelig mennesker som gidder å bry dere om slike smågreier som det der, for ikke snakke om å krangle om det. Problemstillingen er syk, syk, syk ) Sorry, men jeg greier ikke ta dette seriøst. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.