Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har sett at det er andre som har fått svar på utsettelse av menstruasjon, ved å fortsette bakerst på ett nytt brett med p-piller etter man har tatt de 21 pillene.

Det jeg lurer på, er om det blir trygt hvis man gjør det omvendt, altså hvis man vil ha menstruasjonen noen dager før den egentlig skal komme. Kan man da stoppe å ta pillene FØR man er ferdig på et brett (ta f.eks 17 piller) deretter vente i sju dager, og så begynne på ett nytt brett som vanlig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23916-fremskynde-mens-med-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest melora

Du kan vel det, men hvorfor framskynde når man kan utsette??

Hva slags piller er det da? er det monofasiske kan du jo droppe hele mensen for en tid.. Bare fortsett rett på neste brett,osv osv, til du vil ha mensen igjen. Helt ufarlig.Eller du kan ta en pause akkurat nå, og få mensen om 2 dg.. Veldig greit m monofasiske piller..

Litt mer kluss med de andre, det blir uansett litt rot med hormonene. Men har liten erfaring med trifasiske.

Mette Moen, Gynekolog

Ja, man kan stoppe før. Hvis du stopper etter 17 dager vil jeg anbefale å begynne på et nytt brett den dag du får mensen for å være sikker, men vi har ikke stor erfaring med det.

Det med å begynne bakfra på neste brett er egentlig tull. Bruker man 3-fase piller med forskjellig hormon fortsetter man med den siste type piller så lenge man ønsker å utsette mensen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...