Gjest vil surfe på golsfjellet Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Jeg(grønn på internettoppsett) har en laptop med trådløst nettverk og en SE W800i og lurer på om disse kan kobles opp slik at jeg kan surfe på nettet når jeg er på hytta. Hvis så...hva slags abonnement lønner det seg å ha, og hva kan man regne med å bruke på en times surfing(kr)? 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Du må vel ha et trådløst modem stående i nærheten av der du skal surfe selv om laptopen er trådløs? For jeg regner med at det ikke er noe felles utbygd trådløst nettverk på fjellet der du har hytte? ) Mobilen skal det nok gå an å surfe med, men jeg aner ikke hvordan. Har hatt wap-tlf i flere år, men har ikke giddet (hatt bruk for) å sette meg inn i det. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Du må vel ha et trådløst modem stående i nærheten av der du skal surfe selv om laptopen er trådløs? For jeg regner med at det ikke er noe felles utbygd trådløst nettverk på fjellet der du har hytte? ) Mobilen skal det nok gå an å surfe med, men jeg aner ikke hvordan. Har hatt wap-tlf i flere år, men har ikke giddet (hatt bruk for) å sette meg inn i det. Får du ikke dol-abstinenser på den nye hytta di, Lillemus? 0 Siter
Gemini Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Jeg har en SE-telefon (K750i), og fikk ikke til å bruke den som modem med trådløs kobling til laptopen. Men med USB-kabelen som fulgte med telefonen så gikk det greit, da fungerte mobilens GPRS som modem. Tror i alle fall Netcom da belastet per nedlastet MB, ikke for tiden man brukte. Slik at det fx er mye billigere å chatte eller sende mail (uten store bilder), enn å surfe på nettsider, tror bildene på nettsidene drar mye filstørrelse. Man kan jo slå av bildevisning i nettleseren, men da blir det jo også litt rart å lese, fx på nettaviser. Men altså fullt mulig. 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Får du ikke dol-abstinenser på den nye hytta di, Lillemus? *Hehe* Nei, når jeg har ferie eller er sammen med kjæresten min så er det ikke dol jeg først og fremst er ute etter gitt. ;o) 0 Siter
Sofline Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Du må vel ha et trådløst modem stående i nærheten av der du skal surfe selv om laptopen er trådløs? For jeg regner med at det ikke er noe felles utbygd trådløst nettverk på fjellet der du har hytte? ) Mobilen skal det nok gå an å surfe med, men jeg aner ikke hvordan. Har hatt wap-tlf i flere år, men har ikke giddet (hatt bruk for) å sette meg inn i det. Min ekssjef surfet på internett ombord på skipet jeg jobbet på. Han brukte bare mobiltelefonen til det (koblet den til dataen). Ikke noe trådløst nettverk. 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Min ekssjef surfet på internett ombord på skipet jeg jobbet på. Han brukte bare mobiltelefonen til det (koblet den til dataen). Ikke noe trådløst nettverk. Jeg skjønte at det gikk an etter å ha lest vårt data-orakel Geminis svar. ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.