Gå til innhold

Trening - kosthold/sjokolade

Anbefalte innlegg

Gjest Sporty sjokoholiker
Skrevet

Hei!

Er det slik at sjokolade og potetgul osv er mindre farlig for kroppen når man trener mye.

Jeg trener ca 3 - 4 ganger i uken(gruppetreinger på treningssenter. Feks spinning). Går mye tur i helgene også, og sykler i tillegg til dette til og fra jobb (dette blir ca en halv time hver dag).

Spiser relativ sunne måltider.

Men... spiser en del sjokolade og potetgull. Potetgull holder jeg meg stort sett til i helgene, men det blir litt popcorn og saltstenger osv i uka.

Spiser sjokolade nesten hver dag. Blir ca en sjokolade hver dag. (Som regel en "liten" sjokolade på ca 50 g, av og til litt mer).

Er dette mindre farlig for kroppen når man er aktiv?

Tenker ikke på overvekt, men diabetes, hjerte - kar sykdommer osv.

Videoannonse
Annonse
Mary Poppins
Skrevet

Jeg vet ikke hva du mener med farlig men det er jo ganske åpenbart at hvis du spiser en sjokolade + trener hver dag så legger du mindre på deg enn om du spiser en sjokolade + ikke trener hver dag.

nattsvermeren1365380995
Skrevet

uansett-så er det forebyggende i forhold til slike livsstilssykdommer som du nevner-å trene.

Skrevet

Jeg vet ikke hva du mener med farlig men det er jo ganske åpenbart at hvis du spiser en sjokolade + trener hver dag så legger du mindre på deg enn om du spiser en sjokolade + ikke trener hver dag.

Ok:) Jeg tenkte på "farlig" i den forstand at selv om man ikke legger på seg av sjokoladen, i og med at jeg trener en del, så kan det være farlig med tanke på diabetes og hjerte kar sykdommer osv.

:)

Skrevet

uansett-så er det forebyggende i forhold til slike livsstilssykdommer som du nevner-å trene.

Ok! Tusen takk for svar:) Det er trygt å vite:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...