Gå til innhold

hvorfor kaller forskere syndromer opp etter seg?

Anbefalte innlegg

Gjest Dolianas syndrom
Skrevet

Hvis jeg var forsker og fant et gen som førte til en sjelden defekt, eller symptomer som til sammen dannet diagnose så ville jeg ikke at det skulle oppkalles etter meg.

Hadde dere hatt betenkeligheter med å oppkalle et syndrom etter dere?.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, det hadde da vært stilig med Lillemus-syndromet? ;o)

bugge -jenta
Skrevet

Tenker du på programmet om Treacher Collins -syndrom?

jeg så nettopp et program om det syndromet, og har du ikke sett det blir jo dette litt corny, men det var slikt et bra program for meg akkurat nå.

Å se disse sterke flotte menneskene. Gav meg perspektiv på ting jeg sliter med. Har du ikke sett programmet gikk du glipp av noe.

Men nå svarte jeg ikke på spørsmålet ditt. Antar det betyr nye forskningsmidler og høy status å finne nye syndromer, og derav navnoppkallingen.

Gjest misfornøyd mann
Skrevet

Neida, det hadde da vært stilig med Lillemus-syndromet? ;o)

Det finnes allerede. Har opplevd det på kroppen, bokstavelig talt. Kom ikke inn.

Gjest Dolianas syndrom
Skrevet

Tenker du på programmet om Treacher Collins -syndrom?

jeg så nettopp et program om det syndromet, og har du ikke sett det blir jo dette litt corny, men det var slikt et bra program for meg akkurat nå.

Å se disse sterke flotte menneskene. Gav meg perspektiv på ting jeg sliter med. Har du ikke sett programmet gikk du glipp av noe.

Men nå svarte jeg ikke på spørsmålet ditt. Antar det betyr nye forskningsmidler og høy status å finne nye syndromer, og derav navnoppkallingen.

Jeg så det samme programmet som deg, og kunne ikke la være å bli rørt og imponert over det motet disse menneskene viste.

Men allikevel så forstår jeg ikke helt hvorfor forskere velger å oppkalle syndromer etter seg selv.

Skrevet

Jeg har jo Keinsteinsyndromet,; når du våkner, mangler et par tenner og har skoa på i senga, da er det lørdag. Når du blir påtruffet hengende mellom to politihester etter beina, da er det søndag natt.

Skrevet

Jeg så det samme programmet som deg, og kunne ikke la være å bli rørt og imponert over det motet disse menneskene viste.

Men allikevel så forstår jeg ikke helt hvorfor forskere velger å oppkalle syndromer etter seg selv.

Anerkjennelse og status.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...