Gjest Skytte-jenta Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Jeg har en veninne som er veldig kristen. Hun reagerer veldig på noen felles venner av oss som er kristne og som har valgt prøverørsbehandling for å få barn. Argumentet hennes er at befruktede egg blir kastet i prosessen. Og at man da ikke beskytter de befruktede fostrene. Jeg kan ikke så mye om prøverørsbehandling. Er prøverørsbehandling noe kristne helst ikke velger?. Kan man bruke prøverør og velge å befrukte ett egg om gangen? Hva er deres syn på dette?. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Jeg vet at noen konservative kristne syns det er galt å bruke spiral som prevensjon fordi den virker slik at befruktede egg støtes ut istedet for å feste seg. Så det du forteller kan sikkert stemme, selv om jeg ikke har hørt akkurat den varianten før. 0 Siter
Gjest Eggmegherogder Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 He he, de synspunktene hørtes litt morsomme ut å høre nå i år 2006. Jeg kjenner ingen kristne som mener noe sånt! Klart du kaster noen befruktede egg ved ivf, men hvem av de som får den behandlingen tenker over det? det betyr slett ikke noe, for de eggene de kaster er ubrukelige egg som har sluttet å dele seg. Det betyr at det aldri ville ha blit barn av dem uansett. Skal man skamme seg om man opplever å miste befruktede egg ved ufrivillig abort også da? er det kanskje guds straff mot den som rammes? herrejerremias! Fortell til din kristne venninne at mange som tar ivf donerer bort overskytende egg (gratis) til andre kvinner som ikke har eggreserver igjen selv, og hør hva hun synes om det? Er kanskje det også galt i hennes øyne, selv om det er en såkalt god gjerning? 0 Siter
Dorthe Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 He he, de synspunktene hørtes litt morsomme ut å høre nå i år 2006. Jeg kjenner ingen kristne som mener noe sånt! Klart du kaster noen befruktede egg ved ivf, men hvem av de som får den behandlingen tenker over det? det betyr slett ikke noe, for de eggene de kaster er ubrukelige egg som har sluttet å dele seg. Det betyr at det aldri ville ha blit barn av dem uansett. Skal man skamme seg om man opplever å miste befruktede egg ved ufrivillig abort også da? er det kanskje guds straff mot den som rammes? herrejerremias! Fortell til din kristne venninne at mange som tar ivf donerer bort overskytende egg (gratis) til andre kvinner som ikke har eggreserver igjen selv, og hør hva hun synes om det? Er kanskje det også galt i hennes øyne, selv om det er en såkalt god gjerning? De eggene som er befruktet og som nå kastes, skal brukes til stamcelleforskning fra høsten av. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.