Gå til innhold

Spørsmål til heterofile

Anbefalte innlegg

Gjest PandaMiranda
Skrevet

"Det jeg tenker, er at en person som er homofil, kanskje ikke nødvendigvis oppdager det sånn helt plutselig. Jeg tror at seksualiteten våkner såpass tidlig at et barn kan ha de følelsene, uten at de er definert. Om de følelsene er heterofile eller homofile, tenker den ikke over. Den trenger ikke en gang å vite at andre kan føle ting annerledes enn den selv gjør."

Men det er jo omtrent det samme som jeg sa?

"Kanskje først når en person kommer i ungdomsalderen, blir den møtt med holdninger og definisjoner som viser at noen følelser er aksepterte og andre ikke. Plutselig blir den klar over at de følelsene den har kanskje ikke er helt like som alle andres."

Igjen, akkurat det samme som jeg sa :-)

"Det å "oppdage at man er homofil" tror jeg egentlig ikke alltid kjennes som et naturlig spørsmål for en homofil person."

Meget mulig. Men det blir et spørsmål om detaljer ved ordlyden, og den egentlig meningen med spørmålet.

"Jeg tror nettopp at hva som normalt sett vil være utgangspunktet, er den enkelte persons følelser, før man blir brutalt sosialisert. Det utgangspunktet du snakker om, representerer flertallet i samfunnet."

Som sagt.

"Mens kanskje den enkelte homofile ikke synes det spørsmålet er like naturlig å få?"

Sikkert ikke. Men en homofil, som er normalt oppegående, vet jo også at homofile er avviket i forhold til heterofili.

"Kanskje de rett og slett aldri egentlig har "oppdaget" at de er homofile, de har rett og slett alltid bare vært det?"

På ett eller annet vis må man "oppdage" at man er annerldes enn de fleste andre på det området. Det være seg at man tenner på klassekameratene i dusjen etter gymmen, ikke "skjønner" hva som er så interessant med jenter, eller hva det måtte være.

"......................................"

Jammen så fint at vi er enige, da!

Sånn nesten, da i hvert fall.

Men kanskje vi skal la det være opp til de homofile om de liker den typen spørsmål eller ikke?

Må innrømme at jeg får litt sånn "neger-debatt"-følelse, jeg...

(Litt sånn "jammen, jeg mener jo ikke noe stygt når jeg sier neger, da...")

Men uansett gir jeg meg med filosoferingen i denne runden, og så får heller en homofil ta ordet hvis h*n skulle mene noe mer om dette-!

:-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

7

• Orio

5

• DarkPink

2

• Sofline

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Jeg tror ikke de "legger til seg" disse faktene, jeg tror de faktisk er sånn. :o)

Glemmer aldri den bittelille spirrevippen av en mann jeg så på en klesbutikk, iført en babydoll (!) av gjennomsiktig stoff med lodne kanter mens han sto og freste til damen bak disken i raseri over at de ikke hadde den i hans størrelse... Da har man kanskje trekt det litt i lengste laget. :o)

Men det går jo også an å se sånne personer som fargeklatter i en ellers (til tider) grå hverdag...

;-)

Skrevet

Jammen så fint at vi er enige, da!

Sånn nesten, da i hvert fall.

Men kanskje vi skal la det være opp til de homofile om de liker den typen spørsmål eller ikke?

Må innrømme at jeg får litt sånn "neger-debatt"-følelse, jeg...

(Litt sånn "jammen, jeg mener jo ikke noe stygt når jeg sier neger, da...")

Men uansett gir jeg meg med filosoferingen i denne runden, og så får heller en homofil ta ordet hvis h*n skulle mene noe mer om dette-!

:-)

Klart - det er jo opp til hver enkelt. Det blir bare umulig å la være å diskutere det når det blir fremlagt på generell basis. Og på et diskusjonsforum :-)

"Neger" bruker jeg ikke, annet enn humoristisk. Så lenge ordet i seg selv er nedsettende, og de fleste "negre" ikke setter pris på å bli kalt det, så er det respektløst å insistere på å bruke det fordi du, mora di og hele stamtreet tilbake til harald hårfagre gjorde det. Det samme gjelder "eskimo" om inuitter.

"........................................."

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Klart - det er jo opp til hver enkelt. Det blir bare umulig å la være å diskutere det når det blir fremlagt på generell basis. Og på et diskusjonsforum :-)

"Neger" bruker jeg ikke, annet enn humoristisk. Så lenge ordet i seg selv er nedsettende, og de fleste "negre" ikke setter pris på å bli kalt det, så er det respektløst å insistere på å bruke det fordi du, mora di og hele stamtreet tilbake til harald hårfagre gjorde det. Det samme gjelder "eskimo" om inuitter.

"........................................."

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...