Gå til innhold

Telt ferie- erfaringer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest midia

Jeg var mye på telttur med familien som barn/tenåring (er 22 nå) og har bare gode minner fra det. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men var du barn den gangen alle telt var blå og orange, har komforten bedret seg betraktelig siden den gang.

lol vårt nye telt er blått og orange!

Gjest sjøstjerna

Vokste også opp med det, og har mange gode minner fra den tiden.

Så tok vi familien og telt og dro. Sukk, Stønn. Uff.

Teltet må opp. Madrasser pumpes opp. Fellesdusj hvor du må sette på 10 kr for å få litt vann.

Ungene elsket det. Masse plass og boltre seg på. mange unger å bli kjent med. Nye lekestativer etc på de ulike campingplassene. Og evt basseng.

Jeg _hatet_ det. Trangt. Rotete. Mørkt. Insekter.

MEN det kan jo hende at jeg er blitt bortskjemt etter å ha vært på ferie i hotell og leide leiligheter...

Annonse

Gjest midia

noe spesielt du lurer på ang.telting/camping med telt?

Kanskje litt om vond rygg ved å ligge på madrass.

Best med dyne eller sovepose.

Oppvask: engangs eller plast tallerkener?

Bør vi ha med hengelås til teltet?

Hvor mange netter holder vi ut å overnatte i telt?

Det er stort telt med 3 soverom i alt 6 plasser + oppholdsrom med plass til campingbord og stoler.

Tips til hva vi helst ikke bør glemme ønskes.

Gjest midia

Vokste også opp med det, og har mange gode minner fra den tiden.

Så tok vi familien og telt og dro. Sukk, Stønn. Uff.

Teltet må opp. Madrasser pumpes opp. Fellesdusj hvor du må sette på 10 kr for å få litt vann.

Ungene elsket det. Masse plass og boltre seg på. mange unger å bli kjent med. Nye lekestativer etc på de ulike campingplassene. Og evt basseng.

Jeg _hatet_ det. Trangt. Rotete. Mørkt. Insekter.

MEN det kan jo hende at jeg er blitt bortskjemt etter å ha vært på ferie i hotell og leide leiligheter...

Husker selv jeg elsket det, men jeg visste ikke om noe bedre heller i den tiden.:)

Har litt lyst nå å prøve oss på en telt tur.

Har ikke noe særlig utstyr da så vi må kjøpe oss middag på restaurant tror jeg.

Gjest teltet i sommer

Jeg trodde jeg hatet det og hadde ikke vært på telttur siden jeg var liten. Men det var koselig og vi skal gjøre det neste år også! Tips til hva som kan være nyttig å ha med: noe klesklyper slik at du kan tørke tøy på telt-trådene, myggspray, våtservietter, aloe vera-gel, lommelykt, badesko, campingstol, vin/øl og flaske med vann. På camping er det som en egen kultur, og det er tidlig opp om morgenen og tidlig i seng.

Det er stort telt med 3 soverom i alt 6 plasser + oppholdsrom med plass til campingbord og stoler.

Hva med feltseng?

http://www.turut.no/images/telt.h2.jpg

nattsvermeren1365380995

oppblåsbar best for rygg(selvoppblåsende fåes på sportsbutikk).hengelås-nei(ikke legg igjen verdisaker i teltet.) har ligget i telt 1-2 uker.

sovepose greiere enn dyne(for å holde varmen hvis kaldt)

husk:myggolje,evt mygglampe,kleklyper og tørkesnor hvis klevask/tørking av bade hånduker.førstehjelp.

det finnes som regel dusj,kjøkken,vaskerom (m.tørketrommel og vaskemaskin.

papp-eller plast -tall.:ettersom hvor mye oppvask du ønsker.

propan eller rødspritapp.

få tak i kataloger og vurder campingplasser etter komfort,pris,.lønner seg å bestille på forhånd,

"Best med dyne eller sovepose."

Sovepose, helt klart. Dyne kan lett bli kaldt i et telt.

"Oppvask: engangs eller plast tallerkener?"

Engangs. Plast går kun hvis dere bare skal spise brødmat av dem (børst av smulene).

Gjest midia

Jeg trodde jeg hatet det og hadde ikke vært på telttur siden jeg var liten. Men det var koselig og vi skal gjøre det neste år også! Tips til hva som kan være nyttig å ha med: noe klesklyper slik at du kan tørke tøy på telt-trådene, myggspray, våtservietter, aloe vera-gel, lommelykt, badesko, campingstol, vin/øl og flaske med vann. På camping er det som en egen kultur, og det er tidlig opp om morgenen og tidlig i seng.

Takker for tips!

Det med tidlig morgen og tidlig kveld passer ikke meg særlig godt ;)

Annonse

Gjest midia

oppblåsbar best for rygg(selvoppblåsende fåes på sportsbutikk).hengelås-nei(ikke legg igjen verdisaker i teltet.) har ligget i telt 1-2 uker.

sovepose greiere enn dyne(for å holde varmen hvis kaldt)

husk:myggolje,evt mygglampe,kleklyper og tørkesnor hvis klevask/tørking av bade hånduker.førstehjelp.

det finnes som regel dusj,kjøkken,vaskerom (m.tørketrommel og vaskemaskin.

papp-eller plast -tall.:ettersom hvor mye oppvask du ønsker.

propan eller rødspritapp.

få tak i kataloger og vurder campingplasser etter komfort,pris,.lønner seg å bestille på forhånd,

Tuse takk for mange tips!

Den så fin ut!

Sikkert godt å komme litt opp fra bakken også.

Takk for tips!

Jeg er ikke noe telt-menneske sjøl, men mannen min har en sånn en til turbruk. Enig med deg at det er en fordel å komme litt opp fra bakken, både med tanke på småkryp og liggekomfort. Tror man kan ha et sånt (selv-)oppblåsbart liggeunderlag oppå der også for bedre komfort.

Du får kjøpt sånne på XXL, Magasinet.no (utsalg i Oslo og Lier), og sikkert i en del vanlige sportsbutikker og andre butikker som selger utstyr til jakt og turbruk.

Eksempelvis http://www.xxl.no/xxl_templates/Produkt____42807.aspx eller http://www.magasinet.no/nettbutikk/frameset.asp?genses=200607210245757866 - turutstyr - feltseng

Gjest midia

Jeg er ikke noe telt-menneske sjøl, men mannen min har en sånn en til turbruk. Enig med deg at det er en fordel å komme litt opp fra bakken, både med tanke på småkryp og liggekomfort. Tror man kan ha et sånt (selv-)oppblåsbart liggeunderlag oppå der også for bedre komfort.

Du får kjøpt sånne på XXL, Magasinet.no (utsalg i Oslo og Lier), og sikkert i en del vanlige sportsbutikker og andre butikker som selger utstyr til jakt og turbruk.

Eksempelvis http://www.xxl.no/xxl_templates/Produkt____42807.aspx eller http://www.magasinet.no/nettbutikk/frameset.asp?genses=200607210245757866 - turutstyr - feltseng

Finner den sikkert på sportsbutikker her jeg bor også.

Takk for tips!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...