Gå til innhold

Søsteren min skuffer far.... (og meg..)

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet tvillingsøster......
Skrevet

Nå trenger jeg bare å få ut følelsene mine til andre enn meg selv - i dag har jeg stort sett grått og stanget hodet i veggen. Jeg trenger både trøst og gode råd fra noen som har tid og anledning til å høre på meg for en gangs skyld - eller er jeg for sutrete og egoistisk...?

Tvillingsøsteren min "Stine" giftet seg forrige fredag. Det var vel hyggelig, tenker du sikkert.

Muligens det, men jeg har både grått og vært rasende i hele dag. Først og fremst fordi "Stine" ikke har invitert faren vår til den den store begivenheten - eller i det minste fortalt ham om det før etterpå. Til tross for at han de to-tre siste årene har slitt med en alvorlig sykdom har han vært "limet" i familien siden moren vår døde for snart 10 år siden. Selv om han ikke vil innrømme det, vet jeg at han er kjempeskuffet. Han har bestandig drømt om å se yndlingsdatteren få sin kjære samboer gjennom 6 år til ektemann... Men hver gang jeg har prøvd å snakke med ham om akkurat det er det MEG han blir sur på...

At jeg verken var invitert eller har fått vite om giftemålet direkte fra tvillingsøsteren min, men fra en arbeidskollega som tilfeldigvis kommer fra det stedet søsteren min nå bor, synes jeg også er skuffende, men slett ikke overraskende - ingen av de tre gangene hun har blitt mor fikk jeg høre om det før like før fødselen..

"Stine" og jeg har ikke flere søsken, og etter som vi er oppvokst på en lite sted uten andre lekekamerater var vi ikke bare tvillingsøsken, men også bestevenninner helt til vi ble en 17-18 år, og "Stine" flyttet på hybel i byen og fikk nye venner mens jeg ble værende i bygda og skiftet rolle til "reservevenn" når "Stine" ikke var sammen med de nye vennene. Etterhvert fikk "Stine" flere kjærester også, før hun til slutt flyttet sammen med han hun nå giftet seg med.

Jeg har derimot svært få venninner, og har aldri hatt noen kjæreste, i første rekke pga at jeg verken er pen å se på, stammer og er ekstremt sjenert.

Skrevet

Første som slår meg, er at her må det da ligge myye bak som ikke kommer frem i innlegget ditt?

nattsvermeren1365380995
Skrevet

hei! hun høres veldig egoistisk ut,tvillingsøsteren din. skjønner ikke hvorfor hun oppfører seg på en slik måte mot dere. hvorfor sier du at hun er yndlingsdatteren til din far?og at du er stygg?

Gjest gruffalo
Skrevet

"Jeg har derimot svært få venninner, og har aldri hatt noen kjæreste, i første rekke pga at jeg verken er pen å se på, stammer og er ekstremt sjenert."

Hva har det med saken å gjøre?

Forøvrig synes jeg folk skal få gifte seg akkurat som de lyster, selv om det betyr at noen velger å ikke inkludere familien.

Skrevet

Første som slår meg, er at her må det da ligge myye bak som ikke kommer frem i innlegget ditt?

Det tenker jeg også.

Skrevet

Holdt de et hemmelig bryllup med bare seg selv og forlovere eller hadde de stor fest uten å invitere dere? Hvis det er sistnevnet, skjønner jeg dere er skuffet. Men ble ingen andre bedt heller, synes jeg dere får respektere valget deres.

Gjest No way hilsen mei
Skrevet

Ingen MÅ be søsteren sin i brylupet.Jeg ba ikke min!

Skrevet

"Jeg har derimot svært få venninner, og har aldri hatt noen kjæreste, i første rekke pga at jeg verken er pen å se på, stammer og er ekstremt sjenert."

Hva har det med saken å gjøre?

Forøvrig synes jeg folk skal få gifte seg akkurat som de lyster, selv om det betyr at noen velger å ikke inkludere familien.

"Forøvrig synes jeg folk skal få gifte seg akkurat som de lyster, selv om det betyr at noen velger å ikke inkludere familien."

Så hvis man gifter seg, og inviterer andre gjester, men ikke engang forteller det til familien, så skal familien respektere det? *LOL* no way - vedkommende hadde ikke lenger vært regnet som familie av meg ihvertfall.

"...................................."

Skrevet

Er dette en søster (og samboer) du har hatt et godt forhold til? Og er det vanlig å gjøre slik for dere - synes hun det er helt greit om du gjør slikt? I såfall viker hun jo en smule asosial i forhold til akkurat den delen av livet.

"........................................"

Skrevet

At din far har vært syk har lite med saken å gjøre. For alt du vet kan hun ha gode grunner for ikke å invitere ham.

Og kanskje hadde brudeparet et lite bryllup med bare de to og evt. forloverne? Det tror jeg at jeg vil ha om det skulle bli noen neste gang.

Må nok vite mer om hva som ligger bak her om det skal være mulig å komme med et fornuftig svar.

Gjest proria
Skrevet

Det første som slo meg da jeg leste innlegget, var at her får du nok ikke så mye sympati fra DOL-folket. Og jammen fikk jeg rett.

Det leses mellom linjene at her ligger mye mer bak enn det du forteller.

Skrevet

"Forøvrig synes jeg folk skal få gifte seg akkurat som de lyster, selv om det betyr at noen velger å ikke inkludere familien."

Så hvis man gifter seg, og inviterer andre gjester, men ikke engang forteller det til familien, så skal familien respektere det? *LOL* no way - vedkommende hadde ikke lenger vært regnet som familie av meg ihvertfall.

"...................................."

Helt enig. Det er noe alvorlig galt hvis man forteller alle unntatt faren og søstra at man skal gifte seg.

Skrevet

Helt enig. Det er noe alvorlig galt hvis man forteller alle unntatt faren og søstra at man skal gifte seg.

Det står ikke noe om at "alle andre visste". Søstra kan selvfølgelig være steinsær, men hun kan også ha gode grunner for å ville gifte seg i "hemmelighet". Det vet jo ikke vi.

Skrevet

Det står ikke noe om at "alle andre visste". Søstra kan selvfølgelig være steinsær, men hun kan også ha gode grunner for å ville gifte seg i "hemmelighet". Det vet jo ikke vi.

Skrev jeg ikke "hvis alle andre visste"? *skjekke innlegget sitt*

Jeg er enig i at det må være lov å holde brylluppet sitt hemmelig for omverdenen.

Skrevet

Skrev jeg ikke "hvis alle andre visste"? *skjekke innlegget sitt*

Jeg er enig i at det må være lov å holde brylluppet sitt hemmelig for omverdenen.

Mulig jeg forsto deg feil, men jeg leste det som om du mente hun hadde fortalt alle unntatt far og søster om bryllupet. :o)

Her må det ligge mye mer bak.

Skrevet

Mulig jeg forsto deg feil, men jeg leste det som om du mente hun hadde fortalt alle unntatt far og søster om bryllupet. :o)

Her må det ligge mye mer bak.

Neida, det vet vi jo ingenting om, men hvis.... :-)

Skrevet

"Han har bestandig drømt om å se yndlingsdatteren få sin kjære samboer gjennom 6 år til ektemann... "

Hvis mine barn gifter seg, og innerst inne har lyst til å gjøre det ved en stille feiring, uten stor fest/masse familie,- så håper jeg inderlig at de gjør det slik, og at de ikke føler seg forpliktet til å ta hensyn til om vi andre evt. har lyst til å delta.

Skrevet

"Han har bestandig drømt om å se yndlingsdatteren få sin kjære samboer gjennom 6 år til ektemann... "

Hvis mine barn gifter seg, og innerst inne har lyst til å gjøre det ved en stille feiring, uten stor fest/masse familie,- så håper jeg inderlig at de gjør det slik, og at de ikke føler seg forpliktet til å ta hensyn til om vi andre evt. har lyst til å delta.

Foreldre har ingen som helst rett til å forlange å få oppleve noe slikt, sånn er det bare.

Jeg ble nesten sjokkert da en eller annen her inne en gang skrev at hun var så glad for at hun hadde en pike og en gutt for da kunne hun bli både mormor og farmor! Jeg hadde ikke tenkt tanken engang - håper bare mine to blir lykkelige når de blir voksne (og i tiden før det også selvfølgelig!) jeg.

Skrevet

Foreldre har ingen som helst rett til å forlange å få oppleve noe slikt, sånn er det bare.

Jeg ble nesten sjokkert da en eller annen her inne en gang skrev at hun var så glad for at hun hadde en pike og en gutt for da kunne hun bli både mormor og farmor! Jeg hadde ikke tenkt tanken engang - håper bare mine to blir lykkelige når de blir voksne (og i tiden før det også selvfølgelig!) jeg.

Enig ;-)

Gjest også tvilling
Skrevet

Søsteren sin er ansvarlig for SITT liv, DU er ansvarlig for DITT liv og faren deres for SITT liv.

Det høres ut som om du har vært ganske avhengig av din søster. Hun har kanskje fått et veldig behov for å være bare seg selv og realisere seg selv. Det samme burde kanskje du også gjort.

Men selvfølgelig så kan det ligge helt andre ting bak her

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...