Gå til innhold

Coop fjerner spilleautomater!

Anbefalte innlegg

Snorkfrøken
Skrevet

Ok, greit nok. Det var sikkert x antall avhengige og det er jo synd for dem.

Skal de plukke tobakken av hyllene også? Det finnes jo folk som er avhengige av tobakk og det er jo som kjent farlig det også.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Snorkfrøken

8

• mynaeve

2

• petter smart

2

• Lurveline

2

Skrevet

Nå er det vel de færreste som klarer å røyke seg fra gård og grunn økonomisk?

petter smart
Skrevet

Hva med øl? Det er mange som drikker seg fra hus, familie, jobb og helsa.

Eller usunn mat. Mange som sliter med overvekt, hjerteinfarkt osv.

Skrevet

Ett sted må man begynne vettu;o)

petter smart
Skrevet

Spørsmålet er vel heller hvor vi ender opp. Skal staten fjerne alt som kan være farlig for oss? Skal vi behandles som små barn? Blir ikke det jævlig kjedelig?

Snorkfrøken
Skrevet

Spørsmålet er vel heller hvor vi ender opp. Skal staten fjerne alt som kan være farlig for oss? Skal vi behandles som små barn? Blir ikke det jævlig kjedelig?

Det er det jeg også mener. Det er da ting som er farligere for langt flere personer som bør fokuseres på her.

Skrevet

Man kunne jo forbydt all alkohol salg, og legalisert hjemmebrenning!

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg leste ett innlegg i en avis om akkurat dette.

Det var skrevet av en alkoholiker (men han henviste til spilleautomatdebatten), og han sa det enkelt, de som var avhengige, de fikk tak i "rusen" sin, samme hvor langt de måtte gå. Uansett så greide de i de fleste tilfeller og skaffe seg det de ville ha, siden man ikke kan få fjernet noe 100%.

Jeg har vært litt usikker på hva jeg skal mene om denne diskusjonen, men dette innlegget gav meg litt og tenke på.

Han skrev også om at han var tørrlagt alkoholiker, og måtte jo lære seg og se fristelsene, uten og bruke de. Det var halve poenget i og være rusfri.

Snorkfrøken
Skrevet

Det var skrevet av en alkoholiker (men han henviste til spilleautomatdebatten), og han sa det enkelt, de som var avhengige, de fikk tak i "rusen" sin, samme hvor langt de måtte gå. Uansett så greide de i de fleste tilfeller og skaffe seg det de ville ha, siden man ikke kan få fjernet noe 100%.

Jeg har vært litt usikker på hva jeg skal mene om denne diskusjonen, men dette innlegget gav meg litt og tenke på.

Han skrev også om at han var tørrlagt alkoholiker, og måtte jo lære seg og se fristelsene, uten og bruke de. Det var halve poenget i og være rusfri.

Det er det jeg også mener.

Vi kan ikke fjerne alt som er farlig.

Gjest spillegal i familien
Skrevet

Det hjelper kanskje ikke for dem som allerede er avhengige, men det hjelper så ikke flere og flere blir avhengige.

Gjest spillegal i familien
Skrevet

En liten ting til:

Som nicket mitt sier har jeg en spillegal i familien, og jeg vet derfor at det faktisk hjelper når spilleautomatene ikke står rett utenfor kassa. Det er lettere for en "tørrlagt" spillegal å holde seg unna automatene når h*n skal oppsøke dem, enn når de er de stedene man må oppsøke uansett (f.eks. matbutikker).

Gjest Shira12
Skrevet

En liten ting til:

Som nicket mitt sier har jeg en spillegal i familien, og jeg vet derfor at det faktisk hjelper når spilleautomatene ikke står rett utenfor kassa. Det er lettere for en "tørrlagt" spillegal å holde seg unna automatene når h*n skal oppsøke dem, enn når de er de stedene man må oppsøke uansett (f.eks. matbutikker).

OK. Som jeg sa så vet jeg ikke helt hva jeg skal mene i denne debatten, derfor er det veldig greitt med tilbakemeldinger fra alle, avhengige, pårørende og oss andre.

Men da jeg skrev innlegget mitt tenkte jeg også på det store bildet, spilleautomater, alkohol, tobakk, og hvor man skal streke opp grensene, hvor mye skal kontrolleres.

Faktisk så har jeg en bekjent som har erstattet alkoholrus med spilling, så i hans tilfelle ville det nok vært bra med fjerning av automater.

Men jeg sier igjen, jeg kjenner ikke alle sider, alle sine erfaringer til og ha en bastant mening om denne debatten.

Men for mye kontroll generelt stiller jeg meg skeptisk til, men det får bli i en annen tråd :o)

Skrevet

Og da snakker vi kanskje mest om de som røyker på senga og sovner med sneipen på dyna. :D

Men for all del; vekk med tobakken! Få den ut av dagligvarebutikken, i alle fall. Det er ingen som dør av at verden blir røykfri... :D

Skrevet

Wow, jeg er overrasket over at noen ikke synes dette er en god ide..

All honør til Coop.

Skrevet

For ikke å snakke om rødvin og sprit :o)

Skrevet

At veksleutomater er forbudt og sedler ikke kan brukes, mister litt av meningen når eierne av automatene gjerne stiller med kilovis av 20-kroner og kommer hjem til folk med dem om de trengs.

Skrevet

At veksleutomater er forbudt og sedler ikke kan brukes, mister litt av meningen når eierne av automatene gjerne stiller med kilovis av 20-kroner og kommer hjem til folk med dem om de trengs.

Hehe... Jeg hørte om sikkerhetsvakter som stod og vekslet ved automatene.

Snorkfrøken
Skrevet

Wow, jeg er overrasket over at noen ikke synes dette er en god ide..

All honør til Coop.

Jovisst er det flott. Men de kan ødelegge livet for noen økonomisk.

Jeg bare mener at tobakken ødelgger liv den også, hvorfor er ikke den fjernet?

Skrevet

Jovisst er det flott. Men de kan ødelegge livet for noen økonomisk.

Jeg bare mener at tobakken ødelgger liv den også, hvorfor er ikke den fjernet?

Hvis spilleautomater absolutt skal sammenliknes med noe rusmiddel, så måtte det blitt heroin. Begge er avhengighetsdannende på en litt mer alvorlig måte. Og ikke minst, det er gjerne en progresjon i misbruken. De færreste ender opp på 100 sigaretter daglig uansett hvor tilgjengelig sigaretter er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...