Gjest jente1969 Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Kort fortalt: Jeg er overvektig, veier 93 kilo nå. Og jeg røyker. Jeg slutta å røyke (brukte plaster) i oktober i fjor og var røykfri et halvt år. Det gikk helt fint. MEN: I løpet av dette halve året gikk jeg opp 15 kilo :-( Begynte å røyke igjen etter ca et halvt år, men vekta har holdt seg stabil. Jeg har bestemt meg for å slutte igjen, men har ventet litt på det rette tidspunktet (det er muligens nå Problemet er bare at jeg har litt kontakt med en fyr i det siste. Han sier han vil møte meg igjen, og jeg har veldig lyst til å bli bedre kjent med ham. OG jeg vil ned i vekt! Problemstilling: Jeg er godt i gang, og har klart å gå ned 2-3 kilo. Er det dumt å slutte å røyke midt oppi dette, med tanke på vektreduksjon? Det er altså ikke et alternativ å akseptere den vekta jeg har nå. MEN det er et spørsmål hvorvidt jeg skal slanke meg mens jeg røyker, eller slanke meg og stumpe røyken samtidig. Innspill ønskes fort 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Slank deg og stump røyken samtidig! Still røykesuget ved å ha oppskårne gulerøtter / kålrot / blomkålbuketter og sånt i kjøleskapet til enhver tid. Evt. sukkerfrie pastiller om du tåler det (jeg får vondt i magen). Lykke til! *Klem* 0 Siter
Gjest jente1969 Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Slank deg og stump røyken samtidig! Still røykesuget ved å ha oppskårne gulerøtter / kålrot / blomkålbuketter og sånt i kjøleskapet til enhver tid. Evt. sukkerfrie pastiller om du tåler det (jeg får vondt i magen). Lykke til! *Klem* Takk 0 Siter
Excelsion Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Slank deg og stump røyken samtidig! Still røykesuget ved å ha oppskårne gulerøtter / kålrot / blomkålbuketter og sånt i kjøleskapet til enhver tid. Evt. sukkerfrie pastiller om du tåler det (jeg får vondt i magen). Lykke til! *Klem* Bare til Lillemus: Får du vondt i magen av 1 pastill? Fordi søtningsstoffet er avfførende, så ved inntak av ett par så kan man lett få vondt imagen :-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Du vil orke mye mer trening hvis du kutter ut røyken. Kondisen kommer fortere enn du aner. Og jo mer trening du orker, jo mer vil du gå ned i vekt. Ellers er det naturligvis viktig at du spiser fornuftig, hver tredje time, sunn mat, og drit i småspising mellom måltidene. Mange eksrøykere kompenserer for røyken med mat, og det vil naturligvis gi vektøkning. 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Bare til Lillemus: Får du vondt i magen av 1 pastill? Fordi søtningsstoffet er avfførende, så ved inntak av ett par så kan man lett få vondt imagen :-) Sukkerfrie lakrispastiller skal det ikke så mye til før jeg får vondt i magen nei. ) Men jeg tror det er en kombinasjon av noe for jeg tåler ikke svart lett-brus heller. 0 Siter
Gjest jente1969 Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Du vil orke mye mer trening hvis du kutter ut røyken. Kondisen kommer fortere enn du aner. Og jo mer trening du orker, jo mer vil du gå ned i vekt. Ellers er det naturligvis viktig at du spiser fornuftig, hver tredje time, sunn mat, og drit i småspising mellom måltidene. Mange eksrøykere kompenserer for røyken med mat, og det vil naturligvis gi vektøkning. Mulig det...jeg gledet meg veldig til å få bedre kondis sist jeg slutta, men kan ikke si jeg merket rare forskjellen. Men takk for tips, vil jo helst klare begge deler samtidig (men er litt redd for at det skal bli tøft) 0 Siter
Excelsion Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Sukkerfrie lakrispastiller skal det ikke så mye til før jeg får vondt i magen nei. ) Men jeg tror det er en kombinasjon av noe for jeg tåler ikke svart lett-brus heller. Nå vet ikke jeg om idetheletatt vil like det, men har du prøvd den nye Coca Cola light, med sukralose istedet for aspartam? Tror ikke snop og sånn med sukralose er så ille for magen. 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Nå vet ikke jeg om idetheletatt vil like det, men har du prøvd den nye Coca Cola light, med sukralose istedet for aspartam? Tror ikke snop og sånn med sukralose er så ille for magen. Jeg prøver å holde meg unna kunstige søtningsstoffer (bortsett fra suketter i teen) så jeg drikker ikke lettbrus uansett. ) Jeg drikker så lite brus at når jeg først tar meg et glass eller to så drikker jeg vanlig "sukkerbrus" og da helst gul brus. 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Dumt å begynne å røyke igjen, for da ender man gjerne opp som deg, både tjukk og røykende :-) Han som vil treffe deg igjen vet jo hvordan du ser ut, så for hans del trenger du nok ikke slanke deg ialfall. Jeg vil tro at det er vanskelig å både slanke seg og slutte å røyke.. Men jo før du klarer å slutte med røyken, jo bedre er det jo, så det er et vanskelig dilemma det der. 0 Siter
Gjest jente1969 Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Dumt å begynne å røyke igjen, for da ender man gjerne opp som deg, både tjukk og røykende :-) Han som vil treffe deg igjen vet jo hvordan du ser ut, så for hans del trenger du nok ikke slanke deg ialfall. Jeg vil tro at det er vanskelig å både slanke seg og slutte å røyke.. Men jo før du klarer å slutte med røyken, jo bedre er det jo, så det er et vanskelig dilemma det der. Du har et poeng eller to der Men jeg prøver nå å slå på stortromma i alle fall. Er kjempemotivert for vektreduksjon akkurat nå, og røykestoppen gikk jo veldig greit sist (bortsett fra den "beskjedne" vektøkningen..) Jeg har ikke røykt i dag (og det er ikke dårlig, jeg røykte 15-25 sigaretter pr dag, og var oppe i det igjen på 2-3 dager da jeg begynte igjen) Bruker plaster og syns egentlig det går like greit som sist...så langt. På søndag reiser jeg på ferie sammen med noen venner, ingen av dem røyker, og jeg får mye annet å beskjeftige meg med. ::modig:: 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Du har et poeng eller to der Men jeg prøver nå å slå på stortromma i alle fall. Er kjempemotivert for vektreduksjon akkurat nå, og røykestoppen gikk jo veldig greit sist (bortsett fra den "beskjedne" vektøkningen..) Jeg har ikke røykt i dag (og det er ikke dårlig, jeg røykte 15-25 sigaretter pr dag, og var oppe i det igjen på 2-3 dager da jeg begynte igjen) Bruker plaster og syns egentlig det går like greit som sist...så langt. På søndag reiser jeg på ferie sammen med noen venner, ingen av dem røyker, og jeg får mye annet å beskjeftige meg med. ::modig:: Lykke til!!! :-) Men husk at når du har sluttet må du ALDRI smake på en sigarett igjen, ikke etter 20 år engang!! Jeg har selv røykt en gang, men det er lenge siden heldigvis. En røykfri tilværelse kan anbefales :-) 0 Siter
Gjest jente1969 Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Lykke til!!! :-) Men husk at når du har sluttet må du ALDRI smake på en sigarett igjen, ikke etter 20 år engang!! Jeg har selv røykt en gang, men det er lenge siden heldigvis. En røykfri tilværelse kan anbefales :-) Jeg TROR jeg har lært nå! Gikk i dørken pga noe som skjedde, og skulle ta bare èn. Hehe. Så håper jeg det ordner seg med han fyren også, men jeg har ikke de største forhåpningene pga vekt og sånn. 0 Siter
Gemini Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Jeg TROR jeg har lært nå! Gikk i dørken pga noe som skjedde, og skulle ta bare èn. Hehe. Så håper jeg det ordner seg med han fyren også, men jeg har ikke de største forhåpningene pga vekt og sånn. Ikke alle gutter vil (bare) ha slanke jenter. Noen er faktisk mest opptatt av om de liker jenta! Selv er jeg tjukk, men allikevel gift! (Med en slank mann, om det har noe å si) 0 Siter
Gjest jente1969 Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Ikke alle gutter vil (bare) ha slanke jenter. Noen er faktisk mest opptatt av om de liker jenta! Selv er jeg tjukk, men allikevel gift! (Med en slank mann, om det har noe å si) Ja, det er mange som sier dette, OG jeg setter pris på å høre det, men jeg har litt vanskelig for å tro at det også kan gjelde meg. Jeg ser meg selv i speilet og ser ei låvedør, og da må jeg innrømme at jeg mister alle forhåpninger, ja. (Ble litt sytende dette, stort sett prøver jeg å se lyst på livet 0 Siter
Gemini Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Ja, det er mange som sier dette, OG jeg setter pris på å høre det, men jeg har litt vanskelig for å tro at det også kan gjelde meg. Jeg ser meg selv i speilet og ser ei låvedør, og da må jeg innrømme at jeg mister alle forhåpninger, ja. (Ble litt sytende dette, stort sett prøver jeg å se lyst på livet Bare vent, det ordner seg nok! Jeg antar at tallet i nicket ditt sier noe om alderen din, og vi er i såfall på samme alder. Og jeg fant ikke min kjære før i høy alder, og høy vekt, så hvorfor skulle det ikke kunne skje deg også? Ei jente som er hyggelig og sjarmerende, med en fin personlighet liker mange gutter uansett vekt. Du vil alltid ha noen som først ser etter "perfekt" vekt, modellutseende osv, men gutter på pluss minus vår alder er mindre opptatt av utseende/vekt enn fx tenåringsgutter, det er i alle fall min erfaring. Rett deg opp, kle deg fint, smink deg litt hvis du trives med det, og vær deg selv, ikke heng deg opp i tanker om vekt. Negativ selvfokusering er ikke tiltrekkende ;-) 0 Siter
Gjest jente1969 Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Bare vent, det ordner seg nok! Jeg antar at tallet i nicket ditt sier noe om alderen din, og vi er i såfall på samme alder. Og jeg fant ikke min kjære før i høy alder, og høy vekt, så hvorfor skulle det ikke kunne skje deg også? Ei jente som er hyggelig og sjarmerende, med en fin personlighet liker mange gutter uansett vekt. Du vil alltid ha noen som først ser etter "perfekt" vekt, modellutseende osv, men gutter på pluss minus vår alder er mindre opptatt av utseende/vekt enn fx tenåringsgutter, det er i alle fall min erfaring. Rett deg opp, kle deg fint, smink deg litt hvis du trives med det, og vær deg selv, ikke heng deg opp i tanker om vekt. Negativ selvfokusering er ikke tiltrekkende ;-) Takk takk Det er slike ting jeg prøver å si til meg selv. OG at jeg er den jeg er, og at det er bra nok. Så får vi se 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Da jeg slutta å røyke gikk jeg ned i vekt, og jeg var redd for å gå opp for det hadde jeg hørt at alle gjør. Men, nei, jeg gikk faktisk ned. Hvorfor? Fordi jeg orket å røre meg mer uten å bli tungpustet:) Og så er det jo så godt med frisk luft. Og det er godt å slippe røyklukta:) Lykke til da:D 0 Siter
Gjest jente1969 Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Da jeg slutta å røyke gikk jeg ned i vekt, og jeg var redd for å gå opp for det hadde jeg hørt at alle gjør. Men, nei, jeg gikk faktisk ned. Hvorfor? Fordi jeg orket å røre meg mer uten å bli tungpustet:) Og så er det jo så godt med frisk luft. Og det er godt å slippe røyklukta:) Lykke til da:D Som sagt: Ved forrige røykestopp klabba jeg på 15 kg :-( Men i alle fall: Nå er det andre dagen uten røyk, og det er (så og si) uproblematisk! Bekymrer meg mer at jeg reiser på ferie i morgen, og da blir det så godt å spise god mat i godt lag... *vil bli slank* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.