Gå til innhold

Klatrehortensia og ompotting av stueplanter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å plante en eller flere klatrehortensia, er det for sent på sommeren å plante dem i løpet av et par uker nå?

Og jeg skulle ha pottet om en del av stueplantene mine, men holder det om jeg legger et lag ny jord på toppen av de krukkene der jorda er sunket mest sammen? De er fine og grønne og St. Pauliaen blomstrer for ørtende gang på ørten år! :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok bedre å potte om skikkelig enn å bare fylle jord på toppen. Mine planter blir hvertfall større og finere når jeg tar jobben med å fjerne gammel jord og en del av røttene. Gidder du ikke den jobben hjelper det sikkert litt med ny jord på toppen :-)

Klatrehortensia har jeg ikke peiling på...

Skrevet

Det er nok bedre å potte om skikkelig enn å bare fylle jord på toppen. Mine planter blir hvertfall større og finere når jeg tar jobben med å fjerne gammel jord og en del av røttene. Gidder du ikke den jobben hjelper det sikkert litt med ny jord på toppen :-)

Jeg skulle uansett skilt St. Pauliaene, det har jo kommet opp flere rundt moderplanten så det er vel opptil mange i hver potte nå tror jeg. Må handle potter og jord i morra.

Skrevet

Jeg skulle uansett skilt St. Pauliaene, det har jo kommet opp flere rundt moderplanten så det er vel opptil mange i hver potte nå tror jeg. Må handle potter og jord i morra.

Det er en grei jobb å gjøre nå på sommern når man kan stå ute og grise uten å fryse av seg fingrene :-)

Skrevet

Det er en grei jobb å gjøre nå på sommern når man kan stå ute og grise uten å fryse av seg fingrene :-)

Det er meldt knallvarmt til i morra så det hadde passet godt da. :o) Må uansett gjøre det på verandaen, gidder ikke drasse alt med meg ned 3 etasjer og opp igjen etterpå.

Skrevet

Du, virkelig?

Jeg har pottet om alle mine, kjøpte den dyreste jorda jeg fant.

Men den blir jo steinhard!

Og plantene mine blir sykere for hver dag...

:-(

Skrevet

Du, virkelig?

Jeg har pottet om alle mine, kjøpte den dyreste jorda jeg fant.

Men den blir jo steinhard!

Og plantene mine blir sykere for hver dag...

:-(

Du må ikke kjøpe den dyreste jorda, men det er greit å kjøpe jord som egner seg til potteplanter :-)

Lecakuler i bunnen, fjerne en del av røttene, ny jord - da blir plantene lykkelige!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...