Lillemus Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Har lyst til å plante en eller flere klatrehortensia, er det for sent på sommeren å plante dem i løpet av et par uker nå? Og jeg skulle ha pottet om en del av stueplantene mine, men holder det om jeg legger et lag ny jord på toppen av de krukkene der jorda er sunket mest sammen? De er fine og grønne og St. Pauliaen blomstrer for ørtende gang på ørten år! ) 0 Siter
libra Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Det er nok bedre å potte om skikkelig enn å bare fylle jord på toppen. Mine planter blir hvertfall større og finere når jeg tar jobben med å fjerne gammel jord og en del av røttene. Gidder du ikke den jobben hjelper det sikkert litt med ny jord på toppen :-) Klatrehortensia har jeg ikke peiling på... 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Skrevet 21. juli 2006 Det er nok bedre å potte om skikkelig enn å bare fylle jord på toppen. Mine planter blir hvertfall større og finere når jeg tar jobben med å fjerne gammel jord og en del av røttene. Gidder du ikke den jobben hjelper det sikkert litt med ny jord på toppen :-) Klatrehortensia har jeg ikke peiling på... Jeg skulle uansett skilt St. Pauliaene, det har jo kommet opp flere rundt moderplanten så det er vel opptil mange i hver potte nå tror jeg. Må handle potter og jord i morra. 0 Siter
libra Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Jeg skulle uansett skilt St. Pauliaene, det har jo kommet opp flere rundt moderplanten så det er vel opptil mange i hver potte nå tror jeg. Må handle potter og jord i morra. Det er en grei jobb å gjøre nå på sommern når man kan stå ute og grise uten å fryse av seg fingrene :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Skrevet 21. juli 2006 Det er en grei jobb å gjøre nå på sommern når man kan stå ute og grise uten å fryse av seg fingrene :-) Det er meldt knallvarmt til i morra så det hadde passet godt da. ) Må uansett gjøre det på verandaen, gidder ikke drasse alt med meg ned 3 etasjer og opp igjen etterpå. 0 Siter
Excelsion Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Det er nok bedre å potte om skikkelig enn å bare fylle jord på toppen. Mine planter blir hvertfall større og finere når jeg tar jobben med å fjerne gammel jord og en del av røttene. Gidder du ikke den jobben hjelper det sikkert litt med ny jord på toppen :-) Klatrehortensia har jeg ikke peiling på... Du, virkelig? Jeg har pottet om alle mine, kjøpte den dyreste jorda jeg fant. Men den blir jo steinhard! Og plantene mine blir sykere for hver dag... :-( 0 Siter
libra Skrevet 23. juli 2006 Skrevet 23. juli 2006 Du, virkelig? Jeg har pottet om alle mine, kjøpte den dyreste jorda jeg fant. Men den blir jo steinhard! Og plantene mine blir sykere for hver dag... :-( Du må ikke kjøpe den dyreste jorda, men det er greit å kjøpe jord som egner seg til potteplanter :-) Lecakuler i bunnen, fjerne en del av røttene, ny jord - da blir plantene lykkelige! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.