Gå til innhold

Flere bekymringer....

Anbefalte innlegg

Gjest Juli06

Huff, nå er jeg litt fortvilet. Er 4 uker og tre dager på vei. Ikke så lenge med andre ord. Tingen er,som jeg har skrevet før, at jeg har konstant brun utflod som av og til er svart. Dette har jeg hatt siden 1 uke etter eggløsning, altså snart 3 uker.

I dag ringte jeg legen først og han var veldig negativ. Han mente at dette hørtes ikke bra ut og at det mest sannsynlig ville ende i en abort. Så ringte jeg jordmor for å høre om hun var like pessimistisk... Hun var litt mer positiv på at det kunne gå bra, men det kunne også gå galt. Jeg måtte bare vente å se det an.

Må legge til at jeg er svimmel om morgenen og har litt ømme bryst. Føler meg ellers ikke gravid.

Hva mener dere? Er det noen som har noe oppløftende ord til meg? Det er fælt å måtte gå å vente på om det skal skje noe eller ikke. Vi ønsket oss veldig et lite barn, så det er litt trist hvis det skulle gå galt når vi endelig fikk det til.

Takknemlig for svar!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239225-flere-bekymringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Må legge til at jeg er svimmel om morgenen og har litt ømme bryst."

Dette er normale graviditetssymptomer. Det er mange som ikke føler noe i det hele tatt så tidlig i graviditeten. Leser du her og på andre gravidtietsfora, ser du at det er normalt å ha småblødninger i begynnelsen av svangerskapet. Det er sikkert flere her som kan berolige deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239225-flere-bekymringer/#findComment-1846544
Del på andre sider

hei

jeg har samme problem som deg, jeg tok en positiv test idag, legen kom frem til 6,5 uke på vei.

Jeg fikk mens til normal tid, varte bare et par dager, så begynte jeg å blø igjen litt over en uke etter mens, og har nå blødd i 1 uke, litt brunt, svart og noen ganger helt friskt blod.

Legen sa til meg at hadde jeg ikke smerter var det håp.

Men jeg skjønner deg så alt for godt.

Legen sa og til meg at han hadde hatt en pasient som hadde mens til hun var 22 uker på vei, blødde hver mnd, og svangerskapet gikk bra.

skjønner veldig godt du er bekymret, det er jeg og.

Får håpe det går bra med oss, jeg klarer ikke glede meg over dette før jeg vet om jeg bærer på ungen min ennå.

Ønsker deg masse lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239225-flere-bekymringer/#findComment-1846587
Del på andre sider

Gjest Juli06

hei

jeg har samme problem som deg, jeg tok en positiv test idag, legen kom frem til 6,5 uke på vei.

Jeg fikk mens til normal tid, varte bare et par dager, så begynte jeg å blø igjen litt over en uke etter mens, og har nå blødd i 1 uke, litt brunt, svart og noen ganger helt friskt blod.

Legen sa til meg at hadde jeg ikke smerter var det håp.

Men jeg skjønner deg så alt for godt.

Legen sa og til meg at han hadde hatt en pasient som hadde mens til hun var 22 uker på vei, blødde hver mnd, og svangerskapet gikk bra.

skjønner veldig godt du er bekymret, det er jeg og.

Får håpe det går bra med oss, jeg klarer ikke glede meg over dette før jeg vet om jeg bærer på ungen min ennå.

Ønsker deg masse lykke til.

På samme måte som deg klarer heller ikke jeg å glede meg over graviditeten. Den dagne jeg eventuellt får vite at alt står bra til skal jeg glede meg!! Hvor mye bør du? Jeg har bare litt brun tynn utflod som kommer i rykk og napp. Har ikke sett noe til ferskt blod. Jeg hadde en del svart utflod og litt vondt i går, så da ble jeg virkelig bekymret. Men jeg har ingen smerter så det er vel litt positivt oppi dette da!

Tekk for svar!!

Lykke til!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239225-flere-bekymringer/#findComment-1846592
Del på andre sider

På samme måte som deg klarer heller ikke jeg å glede meg over graviditeten. Den dagne jeg eventuellt får vite at alt står bra til skal jeg glede meg!! Hvor mye bør du? Jeg har bare litt brun tynn utflod som kommer i rykk og napp. Har ikke sett noe til ferskt blod. Jeg hadde en del svart utflod og litt vondt i går, så da ble jeg virkelig bekymret. Men jeg har ingen smerter så det er vel litt positivt oppi dette da!

Tekk for svar!!

Lykke til!!

hei.

jeg har blødd litt i rykk og napp. plutselig har det stoppet opp på dagen, så blør det på kvelden igjen.

Det er ikke særlig mye blod som kommer, det er helst på papiret ved toalettbesøk.

Hadde på et lite bind, men trengte ikke skifte pga det var mye blod i det.( Men det blør jo nok til at det vises at jeg blør i bindet. )

Den dagen jeg begynte å blø, var det brunt og nesten svart, så etter det, noen ganger klart rødt friskt blod eller så lyst at det nesten er orange.

Har ikke hatt smerter, men har litt sånn mensmurringer som om mensen er rett rundt hjørnet.

Legen sa og at så lenge en ikke blør klumper er det og håp.

Men kan jo hende jeg mistet mitt da jeg blødde ganske mye den dagen jeg skulle hatt mens.

Kan ikke si med ord en gang hvor godt jeg skjønner hvordan du har det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239225-flere-bekymringer/#findComment-1846604
Del på andre sider

Gjest Juli06

hei.

jeg har blødd litt i rykk og napp. plutselig har det stoppet opp på dagen, så blør det på kvelden igjen.

Det er ikke særlig mye blod som kommer, det er helst på papiret ved toalettbesøk.

Hadde på et lite bind, men trengte ikke skifte pga det var mye blod i det.( Men det blør jo nok til at det vises at jeg blør i bindet. )

Den dagen jeg begynte å blø, var det brunt og nesten svart, så etter det, noen ganger klart rødt friskt blod eller så lyst at det nesten er orange.

Har ikke hatt smerter, men har litt sånn mensmurringer som om mensen er rett rundt hjørnet.

Legen sa og at så lenge en ikke blør klumper er det og håp.

Men kan jo hende jeg mistet mitt da jeg blødde ganske mye den dagen jeg skulle hatt mens.

Kan ikke si med ord en gang hvor godt jeg skjønner hvordan du har det.

Tusen takk for støtten! Forstår godt at du også er fortvilet. Av og til tenker jeg at kan jeg ikke bare miste det nå med en gang hvis det er sånn at jeg faktisk skal miste det... Bedre å få det overstått enn å gå å vente.

Jeg har ikke sett noe klumper annet enn vanlig klumper i utfloden. Håper ikke dette er et dårlig tegn. Jeg tenkte jeg skulle gå til legen på mandag å be han ta blodprøver sånn som hos deg sånn at han kan se om det er normal utvikling på hormonnivået. Vil så gjerne vite hvordan det står til med den lille spiren...

Håper virkelig ting ordner seg for oss og jeg skal krysse alt jeg har for det!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239225-flere-bekymringer/#findComment-1846851
Del på andre sider

Annonse

Gjest Juli06

Dette er normale graviditetssymptomer. Det er mange som ikke føler noe i det hele tatt så tidlig i graviditeten. Leser du her og på andre gravidtietsfora, ser du at det er normalt å ha småblødninger i begynnelsen av svangerskapet. Det er sikkert flere her som kan berolige deg.

Kan småblødninger komme som konstant brun utflod i 3 uker?? Har ikke sett noe friskt blod i det hele tatt. Bare brunt eller svart veldig tynn utflod.

Takk for svar!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239225-flere-bekymringer/#findComment-1846852
Del på andre sider

Gjest Juli06

Kan småblødninger komme som konstant brun utflod i 3 uker?? Har ikke sett noe friskt blod i det hele tatt. Bare brunt eller svart veldig tynn utflod.

Takk for svar!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239225-flere-bekymringer/#findComment-1846853
Del på andre sider

Gjest Juli06

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239225-flere-bekymringer/#findComment-1846856
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg hadde småblødninger, for det meste brunlighe, men også litt friskt rødt blod, fra uke 3 i forrige svangerskap. Småblødningene varte til uke 11+5 (hadde vært på UL i uke 7 og fått fastslått at det var et levende embryo/foster/baby der inne)

I uke 11+5 ble småblødningene avløst av en kjempestor blødning (type fossblø - som om noen trakk ut en tropp, og friskt, rødt blod sildret nedover beina mine!) - ble lagt inn på sykehuset - men fremdeles var det en levende liten baby der inne!

Fortsatte å blø, men nå brunt/svart blod fram til omkring uke 16-17.

Resultat: Ei flott, frisk jente!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239225-flere-bekymringer/#findComment-1855208
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...