Gjest Ann O' Nym -06 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Vi møter mine søsken når det er ferier, siden vi bor på mitt hjemsted. Mannen min har søsken i forskjellige byer, også i utlandet. Jeg ønsker tanker og erfaringer rundt det når søsken etablerer seg og får barn; vi har ikke råd til å reise så hvor mye kontakt skal vi ha? Jeg har ikke kontakt med alle mine søskenbarn, og det har jeg heller ikke savnet. Noen bor langt borte og er eldre enn meg, så det har ikke vært aktuelt å være venner. Jeg håper noen forstår hva jeg mener her, for det er litt vanskelig å forklare. Men jeg føler at vi bør sende julegaver og brev selv om vi ikke møtes. Mannen min har f.eks. en søsken som absolutt ikke har vist oss interesse. Han har ikke møtt ungene og vi har ikke hatt råd til å reise til ham (han har heller ikke hatt plass). Besøker vi svigers er han ikke der siden han bor i en annen by. Han sender aldri kort eller gaver, så jeg har sluttet å sende julegave. Nå har han fått kjæreste og jeg funderer på hvordan det blir om de får barn..... Barna våre får da søskenbarn, og jeg tviler på at vi kommer til å treffe dem så ofte. Vi har invitert familie hit, men om vi skulle reist hvert år på besøk til alle ville det blitt dyrt og tatt mye tid. Vi har ikke råd til ferie, men jeg vet f.eks. at svigers har råd. Alikevel kommer de sjelden på besøk (det er noen år siden de var her). Takk for synspunkter og erfaringer. Hilsen anonym. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239229-familie-p%C3%A5-forskjellige-steder/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
cec5 Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Jeg har to yngre brødre. Ingen av dem kjøper gaver til mine unger. De bryr seg bare ikke. Vi bor langt unna hverandre. Han eldste av dem har en sønn. Jeg kjøper julegaver til tanteungen min, men ikke til min bror. Jeg har også ordnet sparekonto til han, som jeg setter litt penger på hver gang han har bursdag. Har tenkt som så at jeg er dumsnill som gidder det, når han ikke bryr seg om mine unger. Men slutter jeg, er det kun guttungen det går utover. Og han skal jo ikke straffes for at faren er en tosk. Selv om det er familie, så må man jo ikke på død og liv holde kontakten. Kan dere ikke heller bruke pengene på ferietur, istedetfor pliktbesøk til familien?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239229-familie-p%C3%A5-forskjellige-steder/#findComment-1848256 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ann O' Nym -06 Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Jeg har to yngre brødre. Ingen av dem kjøper gaver til mine unger. De bryr seg bare ikke. Vi bor langt unna hverandre. Han eldste av dem har en sønn. Jeg kjøper julegaver til tanteungen min, men ikke til min bror. Jeg har også ordnet sparekonto til han, som jeg setter litt penger på hver gang han har bursdag. Har tenkt som så at jeg er dumsnill som gidder det, når han ikke bryr seg om mine unger. Men slutter jeg, er det kun guttungen det går utover. Og han skal jo ikke straffes for at faren er en tosk. Selv om det er familie, så må man jo ikke på død og liv holde kontakten. Kan dere ikke heller bruke pengene på ferietur, istedetfor pliktbesøk til familien?? Tusen takk for svar. Vi har ikke så mye penger men vi ferierte sammen med noen venner i sommer i steden for å besøke familie. Jeg mener at de også kan komme hit. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239229-familie-p%C3%A5-forskjellige-steder/#findComment-1848266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cec5 Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Tusen takk for svar. Vi har ikke så mye penger men vi ferierte sammen med noen venner i sommer i steden for å besøke familie. Jeg mener at de også kan komme hit. Fornuftig! Det mener jeg også. Det må gå begge veier. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239229-familie-p%C3%A5-forskjellige-steder/#findComment-1849135 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.