Gå til innhold

Vannseng - er det farlig for fosteret i magen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg vet om veldig mange som har ligget i vannseng under svangerskapet, spes. tidligere, da det var svært populært. Det kan oppleves som godt og varmt, men også som noe slitsomt ved snuing etc. Jeg har derimot ikke hørt at det er vitenskapelige holdepunkter for å si at det er skadelig. Jeg skjønner at du sikter til varmeelementene og fare for stråling, men etter min oppfatning blir det ren spekulering å påstå at det er farlig for fosteret. Forhør deg hos Statens Strålevern hvis du vil ha mer informasjon.

Jeg sov i vannseng under hele det forrige svangerskapet og fødte ei frisk og rask jente til rett tid. Jeg syns det var fantastisk å sove i vannseng som gravid, da jeg kunne sove mye lengre på magen og at det var lettere å snu seg enn i vanlige senger.

Ammingen var derimot ingen suksess i vannseng, så da fikk vi oss en annen seng!

Lykke til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...