Gå til innhold

Jobbdilemma

Anbefalte innlegg

Gjest litt anonym nå
Skrevet

Jeg har fikk for en stund siden tilbud om jobb. Fordi jeg skulle på ferie, ble vi enige om at jeg skulle starte når jeg kom hjem igjen. Jeg var ikke så veldig fornøyd med denne arbeidsplassen, og lønna jeg ble tilbude var dårlig, man jeg takket ja fordi jeg var redd for å ikke finne noe annet.

Vi ble også enige om at jeg skulle sende en sms når jeg visste nøyaktig når jeg kom hjem. Det gjorde jeg et par dager etter, men hørte ikke noe fra arbeidsgiver. Veldig uprofesjonelt synes jeg, men så fant jeg ut dagen jeg kom hjem at nummeret jeg hadde sendt sms'en til (jeg hadde fått det nummeret av arbeidsgiver) var feil ved at nummerets eier ringte meg. Jeg sender straks en ny sms til arbeidsgiver og beklager jeg ikke har tatt kontakt før. Pinlig!

Jeg hørte ikke fra arbeidsgiver og regner derfor med jobben har gått til en annen siden han ikke hørte fra meg.

Allikevel hadde jeg planer om å ringe og "tigge" om jobb, men så ser jeg en annonse om en jobb jeg heller vi ha, ringer og blir innkalt til intervju. Denne jobben (og arbeidsgiver) virket mer tiltalende og lønna er her på "normalt nivå" i tillegg til helgetillegg.

Jeg vil helt klart heller ha denne jobben, og jeg får svar på mandag om jeg har fått den eller ikke.

Så nå: Første arbeidsgiver ringer og jeg rekker ikke ta telefonen. Vil han nå tilby meg jobb allikevel tro? I såfall skal jeg ringe og høre hva han vi nå, eller skal jeg vente til mandag? På mandag kan jeg jo evt. takke nei hvis jeg har fått den andre jobben. Men det blir dumt å takke nei nå hvis jeg ikke får det andre, og det blir dumt å takke ja nå hvis jeg får den andre.

Hva hadde du gjort i denne situasjonen? Ventet til den andre arbeidsgiveren gav beskjed på mandag? Eller?

Det ble langt dette, blir takknemlig hvis noen svarer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ventet til mandag med å kontakte første arbeidsgiver å unnskyldt meg med at du hadde forlat tlf eller noe.....

Men nå er det jo fredag kveld så du har vel allerede tatt en avgjørelse.

Gjest litt anonym nå
Skrevet

Jeg hadde ventet til mandag med å kontakte første arbeidsgiver å unnskyldt meg med at du hadde forlat tlf eller noe.....

Men nå er det jo fredag kveld så du har vel allerede tatt en avgjørelse.

Jeg prøvde å ringe tilbake, men han svarte ikke. Jeg hadde tenkt til å si hvis han ville hatt meg på jobb i kveld for eksempel at jeg ikke kunne før tirsdag. I såfall kunne jeg takket nei på mandag og sagt jeg var tilbudt jobb med høyere lønn. Men siden han ikke svarte løste det egentlig seg selv.

Takk for svar. :-)

Skrevet

Jeg prøvde å ringe tilbake, men han svarte ikke. Jeg hadde tenkt til å si hvis han ville hatt meg på jobb i kveld for eksempel at jeg ikke kunne før tirsdag. I såfall kunne jeg takket nei på mandag og sagt jeg var tilbudt jobb med høyere lønn. Men siden han ikke svarte løste det egentlig seg selv.

Takk for svar. :-)

Så flott!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...