Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jge har verdens minst grønne fingre, og allikevel har flere av kollegaene mine satt inn blomstene sine til meg når de dro på ferie.. ikke så lurt!

Blant annet var det to nydelige orkideer - de sto begge i full blomst da jeg fikk dem, nå er den ene uten blomster (de lå på gulvet i dag morges...) og den andre ser litt stakkarslig ut. Er det min skyld at den ene er avblomstret - eller er det normalt? Jeg har gitt dem vann en gang i uken ( i tråd med kollegaens formaninger....)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De blomstrer av etter en tid så det er helt normalt. :o)

Jeg gir min ca. 1 dl vann omtrent en gang i uka og den har så langt stått i et sørvestvendt vindu. Nå har den flyttet til en sørvendt vindu og jeg er litt spent på hva som skjer. Sett dem lyst og gi dem en god dæsj med vann en gang i uka - mer kan du ikke gjøre.

Skrevet

Jeg gir min ca. 1 dl vann omtrent en gang i uka og den har så langt stått i et sørvestvendt vindu. Nå har den flyttet til en sørvendt vindu og jeg er litt spent på hva som skjer. Sett dem lyst og gi dem en god dæsj med vann en gang i uka - mer kan du ikke gjøre.

Åh, takk! Var redd jeg måtte ut og handle nye blomster :)

Skrevet

Jeg tror rett og slett at blomster ikke liker enkelte av oss, og at det er derfor de dør. Jeg klarer heller ikke å holde liv det grønne, selv om jeg gjør så godt jeg kan for at de skal ha det bra!

Skrevet

Vi hadde en orkide og vannet den en gang i uka og den klarte seg fint. De avblomstrer jo på et tidspunkt uansett.

Skrevet

Vi hadde vår i et nordøstvendt vindu, og det gikk også fint! :-)

Skrevet

Vi hadde vår i et nordøstvendt vindu, og det gikk også fint! :-)

Jeg har min på spisestuebordet og den lever også :-p

Får et eggeglass vann hver fredag.

Skrevet

Det med eggeglasset er bare en myte, den trenger egentlig mer vann enn det. :o)

Skrevet

Min fikk hver mandag. :-) Når jeg sier fikk, betyr det at vi kastet den da den avblomstert.

Jeg har også hørt det med et eggeglass.

Skrevet

Det er visst helt normalt! Har heller ikke spesielt grønne fingre, så passe planter for andre orker jeg bare ikke. (mammas planter ser for tida helt daue ut alle sammen, samme hvor mye vann de får.....)

Skrevet

Neste gang du har drept noen bør du kanskje ikke snakke så høyt om det!

Skrevet

Ja? Vel, det vet i så fall ikke min orkidé, for den trives godt med sitt ukentlige eggeglass :-) Nye skudd kommer den med også.

Skrevet

Det er visst helt normalt! Har heller ikke spesielt grønne fingre, så passe planter for andre orker jeg bare ikke. (mammas planter ser for tida helt daue ut alle sammen, samme hvor mye vann de får.....)

*kremt* det er noe som heter å overvanne dem også... eller rettere sagt drukne dem:)

Skrevet

*kremt* det er noe som heter å overvanne dem også... eller rettere sagt drukne dem:)

Joda, vet det. Men de er helt tørre, vanner de, tørre igjen osv. likevel ser de helt daue ut... heldigvis kommer hun hjem i kveld, så da får hun ta over igjen :)

Skrevet

Joda, vet det. Men de er helt tørre, vanner de, tørre igjen osv. likevel ser de helt daue ut... heldigvis kommer hun hjem i kveld, så da får hun ta over igjen :)

:) oki, men bladen på blomstrene/plantene har ikke blitt litt gulaktige har de?

Bra hun kommer igjen:) så de ikke dauer;)

Skrevet

:) oki, men bladen på blomstrene/plantene har ikke blitt litt gulaktige har de?

Bra hun kommer igjen:) så de ikke dauer;)

De er både gule/brune og grønne.... har advart henne, så hun vet det :) i tillegg henger/ligger de rett ned.....

Skrevet

De er både gule/brune og grønne.... har advart henne, så hun vet det :) i tillegg henger/ligger de rett ned.....

Høres ut som om de har drukna:S men men, hun får de nok til igjen:)

Skrevet

Høres ut som om de har drukna:S men men, hun får de nok til igjen:)

Det er ikke første gangen det skjer, så det går nok bra :)

Gjest Elextra
Skrevet

Det kommer jo bl.a. an på hvor varmt man har det inne. Har du det varmt, vil plantene trenge mer vann. Og lar du dem stå i vinduskarmen over ovn eller radiator gjelder selvfølgelig det samme, i enda større grad.

Skrevet

Hvor lenge har den blomstret da? Jeg fikk en blomstrende orkide i mars og først nå i juli falt blomstene av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...