Gå til innhold

Råd mot brannmanet - Haster!!

Anbefalte innlegg

Gjest hjelp!!!!!!!!!!!!!!!!
Skrevet

Guttungen på 13 kom inn døren her,hylende..han har vært og badet og brent av brennmanet.

Noen som har noen gode råd??? Han er helt hysterisk,

Gjest Calóni
Skrevet

Å smøre på med yoghurt virker avkjølende og lindrende.

Gjest cindyrella
Skrevet

Har hørt at youghurt skal hjelpe,men har aldri prøvd selv

Gjest prøv det
Skrevet

Hvitvask, yoghurt. Når man kommer borti en brannmanet skal man helst være i sjøen en stund. La gutten få et varmt bad! Geléen som er på toppen av maneten (brennmaneten) kan smøres på. Blåmaneten har også noe på toppen men det hjelper ikke så godt. Så: Bad i 45 min minst, så hvitvask ville jeg prøvd. Aloe vera kan kanskje også hjelpe?

Gjest hjelp!!!!!!!!!!!!!!!!!
Skrevet

Saltvann er uaktuelt..vi er ikke ved sjøen...han har blitt kjørt hjem av noen, jeg heiv han i dusjen med kaldt vann..men det skulle jeg visst ikke gjort...!!!

Gjest ta det med ro
Skrevet

Det går over etter et par timer. Litt psykisk herding skader ingen.

Skrevet

Det skal visst være veldig lindrende å helle tiss på det brente området.... Ikke så aktuelt kanskje. Så det på et TV-program her om dagen.

nattsvermeren1365380995
Skrevet

eddik(IKKE den sterkeste blandingen som er 35%,da den er ETSENDE, bland ut eddiken til ca 7%og ha på. skal være meget effektivt

Gjest hjelp!!!!!!!!!!!
Skrevet

eddik(IKKE den sterkeste blandingen som er 35%,da den er ETSENDE, bland ut eddiken til ca 7%og ha på. skal være meget effektivt

Eddik er prøvd, men det hjalp ikke :-( Han hyler fortsatt...bør jeg kansje kontakte lege...er vondt å se eksakt hvor mye som er brent..da han er blitt solbrent i i tillegg...og er rød på hele ryggen og brystet..

Skrevet

Eddik er prøvd, men det hjalp ikke :-( Han hyler fortsatt...bør jeg kansje kontakte lege...er vondt å se eksakt hvor mye som er brent..da han er blitt solbrent i i tillegg...og er rød på hele ryggen og brystet..

Stakkar liten. Kanskje greit å kontakte lege ja.

"Når er det nødvendig å kontakte lege?

Lege skal kontaktes ved: Opphovning i hals/munn, pusteproblemer, intense smerter og/eller feberreaksjoner. Lege skal også kontaktes hvis et lite barn har brent seg på større deler av kroppen og huden er svært rød og smertefull"

Fra http://www.badeinfo.no/tema/brennmaneter.asp

Skrevet

OK, jeg leste at han var 3, ikke 13. Men likevel.

Skrevet

Hørt at tiss skal hjelpe på. Still han i dusjen med en kopp og be han tisse i koppen og helle på der det er brent.. ??

Skrevet

Skrap med barberblad og skyll i saltvann. Lag saltvannet selv.

Skrevet

En kollega smurte på aloevera-salve, og det lindret.

Gjest hjelp!!!!!!!!!!!!!!!!!
Skrevet

Takk for råd alle sammen...

Vi fikk lånt noe bedøvende krem fra naboen, så de intense smertene har gitt seg nå...nå sitter han bare og klør seg da...så det er iallefall noe bedre...

Skrevet

Ser at dere forlengst har fått hjelp. Men til en annen gang har jeg et tips: Var innom helsekosten i dag, og der selger de solkrem som også lager en beskyttende hinne slik at man ikke brenner seg om man kommer borti en brennmanet. Har aldri sett noe sånt før, men det så jo snedig ut!

Skrevet

Takk for råd alle sammen...

Vi fikk lånt noe bedøvende krem fra naboen, så de intense smertene har gitt seg nå...nå sitter han bare og klør seg da...så det er iallefall noe bedre...

Har dere prøvd å smøre på yoghurt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...