Gå til innhold

Uten personnummer, ingen person?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Myndighetene lever i den tro at alle kan tvinges inn under regler, lojalitet og disiplin.

Men likevel lever borti 50 000 mennesker i dette landet uten ID, rettigheter og regler, de øker raskt i antall. Bl a kjører mer enn 10 000 biler rundt uten forsikring eller lovlig hjemmel, de øker også. Antallet skattesnytere øker. Smugling øker.

Har vi strammet skruen for hardt? Eller har skruen gått av gjengene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er visst ikke så strenge med oss, for vår 2 mnd gamle baby har enda ikke fått noe personnummer. Hun eksisterer visst ikke...

Skrevet

De er visst ikke så strenge med oss, for vår 2 mnd gamle baby har enda ikke fått noe personnummer. Hun eksisterer visst ikke...

Da bør du purre litt på folkeregisteret, det skal komme ganske raskt etter fødselen det.

Skrevet

Da bør du purre litt på folkeregisteret, det skal komme ganske raskt etter fødselen det.

Jeg har purret og purret og purret, jeg... Feilen er at de har rotet bort papirene. Sykehuset har sendt kopier, men det ser ikke ut til at det hjelper stort heller.

Så vi får ikke dra utenlands for vi får ikke pass *klaske panna*

Gjest et forslag
Skrevet

Jeg har purret og purret og purret, jeg... Feilen er at de har rotet bort papirene. Sykehuset har sendt kopier, men det ser ikke ut til at det hjelper stort heller.

Neste gang sender du en kopi til Sivilombudsmannen. :-)

Skrevet

Forvaltningsloven er til for å brukes, og den tillater ikke sommel og rot i offentlige tjenester. Det hjelper ofte å true med advokat, ombud, eller be om et møte på deres kontor. Det er en stor feil å la dem få tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...