Gå til innhold

Snuppa kom seks uker for tidlig!

Anbefalte innlegg

fuji1365380447

Nå er det snart en måned siden jeg har vært inne på DOL.

Årsaken er at jeg fikk for tidlig vannavgang i uke 32 og ble liggende på sykehus i to uker.

I uke 34+3 startet fødselen av seg selv, og min lille prinsesse ble født, seks uker for tidlig. Selv om hun var prematur, så var hun relativt stor (2555 g), så det ble ikke regnet som noen stor risiko.

Nå har vi ligget to uker på nyfødt intensiv sengepost for å sikre at alt er greit med den lille tuppa mi. Medisinsk er alt i orden, selv om hun har hatt noen runder i lys pga gulsott. De første ti dagene ble hun matet med sonde gjennom nesa og ned i magen.

Nå de siste dagene har hun klart å ta puppen ved hjelp av et brystskjold. Så nå har vi kommet hjem med verdens fineste tulle.

Fødselshistorie kommer senere...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239284-snuppa-kom-seks-uker-for-tidlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuji1365380447

Åi, næmmen.. er hun kommet allerede? Sikkert et lite sjokk, men så koselig da!

Gratulerer!!

Ja, jeg kan love deg at det var et sjokk, da vannet plutselig gikk.

Men etter to uker sengeliggende på sykehus i denne sommervarmen, så var jeg rimelig klar for å få fødselen overstått. Og jeg var veldig glad for at jeg slapp å bli satt i gang..

Og hun er jo så fiiiin!!!!!

Totalt forelsket i mitt lille barn.

fuji1365380447

Gratulerer SÅ mye! Fint at alt er bra med jenta! Håper alt er bra med mor også... :-)

Det har jo vært en hard tid, og ennå så er det jo sårbart.

Men ei så lita jente, så er det lett å bli litt engstelig...

Jeg tar lett til tårene i disse dager.

Annonse

Det har jo vært en hard tid, og ennå så er det jo sårbart.

Men ei så lita jente, så er det lett å bli litt engstelig...

Jeg tar lett til tårene i disse dager.

Som vitne til en del nybakte mødre kan jeg jo si at det er helt normalt å være engstelig å gråte i straten, også selv om barnet ikke permaturt.

Igjen gratulerer! Lykke til fremover! Jeg er litt misunnelig. :-)

Gratulerer så utrolig mye med prinsessa di fuji!!! Regner med det var litt nervepirrende innimellom, men at det nå bli bare kos (så mye kos det kan bli oppi alt kaoset det er å få et nytt menneske i familien!).

Godt at det hele gikk så bra. Jeg har fått 2 premature (4 og 5 uker), og det har gått veldig bra det også. Flott at dere ble tatt godt vare på på sykehuset.

Gleder meg til å høre mer!!! Velkommen hjem (til dol :-))

fuji1365380447

Gratulerer så utrolig mye med prinsessa di fuji!!! Regner med det var litt nervepirrende innimellom, men at det nå bli bare kos (så mye kos det kan bli oppi alt kaoset det er å få et nytt menneske i familien!).

Godt at det hele gikk så bra. Jeg har fått 2 premature (4 og 5 uker), og det har gått veldig bra det også. Flott at dere ble tatt godt vare på på sykehuset.

Gleder meg til å høre mer!!! Velkommen hjem (til dol :-))

Takk for det!

Joda, det er klart at vi koser oss, men samtidig så er jeg ustabil i humøret og sliter med de søvnløse nettene...

Jeg kan jo ikke akkurat si at jeg er full av kjærlighet klokken tre på natta, når krapylet ennå ikke har sovnet... Men selvfølgelig er det verdt det, og jeg er utrolig glad for at alt har gått såpass bra.

Nå sitter vi her i stua og svetter oss gjennom sommerdagene med puppen ute!

Annonse

Takk for det!

Joda, det er klart at vi koser oss, men samtidig så er jeg ustabil i humøret og sliter med de søvnløse nettene...

Jeg kan jo ikke akkurat si at jeg er full av kjærlighet klokken tre på natta, når krapylet ennå ikke har sovnet... Men selvfølgelig er det verdt det, og jeg er utrolig glad for at alt har gått såpass bra.

Jeg vet veldig godt hva du mener!!! Trøsten er at det blir litt mer orden i kaoset etterhvert. Selv om man nok en god stund fremover må godta å stå opp på natta, så er det lettere når man har fått litt struktur på døgnet.

Og når man får den første så er det ekstra "ille", for man vet ikke helt hva det faktisk innebærer å få et lite barn. Selv hadde jeg lest omtrent alt som fantes av svangerskaps-, fødsels- og barselslitteratur før jeg fikk storesøster. Men herlighet så overrasket jeg ble over hvordan det faktisk var.

Joda, jeg hadde jo lest om såre brystvorter, søvnløse netter, hormoner som er spinnville osv, men jeg visste ikke hvordan det faktisk føltes.

Men det blir bedre. Ha puppene ute så mye som mulig så unngår du kanskje den værste sårheten. Gråt når du trenger det!!! (Det er lov!)

La pappa'n få gjøre så mye som han kan. Selv om han kanskje ikke gjør det på din måte, så overlever babyen likevel. (Det fant jeg ut med nr. 2...)

Og igjen, gratulerer så kjempemasse!

Takk for det!

det der hørtes også veldig kjent ut. På denne tiden for to år siden satt jeg nærmest naken i sofaen med en våt, kald klut over skuldrene mens lillegutt spiste pupp. Svetten rant og jeg var trøtt, sliten og ustabil i humøret.

De første ukene kan være steintøffe.

en det går seg til etterhvert...

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...