Gjest Undrer meg meget Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Når man er i kontakt med mennesker som sliter, og man har en følelse av at disse menneskene (noen av dem) lever på en livsløgn for å beskytte seg selv fra den virkelige verden, og dermed lever et meget forkrøplet liv. Skal man da si det man mener, eller man jatte med det mennesket? Ikke godt å si om det mennesket blir psykotisk om man konfronterer, samtidig så kan sannheten frigjøre. Jeg mener ikke i profesjonell sammeheng, men privat. Som person så har jeg vanskelig for å jatte med, når jeg tydelig ser personer lulle seg inn i livsløgner, og lever et elendig liv. Men når de tilsynelatende har det, og sier selv at de har det godt. Skal man da la dem være i fred? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Du har da ingenting med å fucke opp en persons imaginære verden dersom en eller annen lever i en sånn. 0 Siter
Logitechmusa Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Jeg har gått på et par smeller selv i forsøk på å få mennesker jeg bryr meg om til å komme i kontakt med moder jord. Men etter hvert har jeg konkludert med at det beste er å la dem leve i sin imaginære virkelighet, man greier ikke få dem ut av illusjonene likevel. Så jeg hører hva de sier, og lar det være med det. 0 Siter
Mista nikket Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Tar en fra et menneske livsløgnen, kan du knekke dem helt. Er du der for å plukke opp bitene? Som du skriver, er livsløgnen en metode for å beskytte seg selv. Du synes personene lever et forkrøplet liv, men det er etter din standard. Hvis noen skal prøve på å få en person til å forandre sittvirkelighetsbildet, bør det være profesjonelle folk som gjør det. Amatører eller godtroende folk kan gjøre ubotelig skade. 0 Siter
Gjest Vært der, gjort det Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Om denne personene ber deg om hjelp så kan du gi av deg selv, men om den person bare klager, syter hvor ille alt er og ikke vil ha gode råd er det ikke mye du kan gjøre. Det er ikke vits å bruke mye av din tid til denne personen da hun/han bare stjeler energi fra deg. 0 Siter
Gjest sweet peach Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Det er en klok person som har sagt noe lignende som 'Ta aldri lystløgenen fra en gjennomsnittsperson, du tar da kanskje fra han selve livet'... 0 Siter
Gjest sweet peach Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Det er en klok person som har sagt noe lignende som 'Ta aldri lystløgenen fra en gjennomsnittsperson, du tar da kanskje fra han selve livet'... Det jeg ville si med det da, det var at noen beskytter seg på mange rare måter mot det underbevisstheten skjønner at de ikke kan takle. Ikke akkurat på dette punktet av livet. Kanskje om et eller noen år. Kanskje aldri. Alle har vi vel våre lystløgner? Noen om småting, andre om mer omfangende fenomener. 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Det er en klok person som har sagt noe lignende som 'Ta aldri lystløgenen fra en gjennomsnittsperson, du tar da kanskje fra han selve livet'... Det er Ibsen i Vildanden:"Tar De livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, tar De lykken fra ham med det samme". 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.