Gjest alene26 Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Kan noen anbefale noen gode filmer og bøker til lange ensomme kvelder? Har nettopp blitt separert og har to barn...så trenger noe å kose meg med når jeg sitter alene etter barna har lagt seg. 0 Siter
nattsvermeren1365380995 Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 da vinci-koden.vanskelig å legge fra seg! 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Jeg vil anbefale bøkene til Jo Nesbø (i rekkefølge). + Dan Brown "Engler og demoner". Filmer: f.eks. Lord of war, One night at McCool's, Blinkende lygter og Finding Nemo. 0 Siter
Gjest gulrota Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Jeg vil anbefale bøkene til Jo Nesbø (i rekkefølge). + Dan Brown "Engler og demoner". Filmer: f.eks. Lord of war, One night at McCool's, Blinkende lygter og Finding Nemo. Enig med "hare", men vil legge til Henning Mankell og Unni Lundell...det er bra bøker! 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 "Bienes hemmelige liv" er en svært god bok, den er jeg nettopp ferdig med. 0 Siter
lonelyP Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 "Mysteriene i Santo Fico" av Smith. Ikke stor litteratur, men en kjempekoselig bok. En real feel-good bok. Lettlest og fin. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Enig med "hare", men vil legge til Henning Mankell og Unni Lundell...det er bra bøker! Jeg har ikke lest noen bøker av Mankell og Lundell enda. Jeg kom på en annen bok: "Ulvenatten" (Egeland). 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Har nettopp sett ferdig serien Six Feet Under. Den kan jeg anbefale på det sterkeste. Begynn med sesong 1 og kos deg igjennom 5 sesonger med storstilte depresjoner. 0 Siter
cathlin Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Har nettopp sett ferdig serien Six Feet Under. Den kan jeg anbefale på det sterkeste. Begynn med sesong 1 og kos deg igjennom 5 sesonger med storstilte depresjoner. Hvordan er six feet under? Er så mange som sier serien er bra, men har aldri sett en episode. Storstilte depresjoner, altså? lol 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Jeg har ikke lest noen bøker av Mankell og Lundell enda. Jeg kom på en annen bok: "Ulvenatten" (Egeland). Bøkene til Mankell er utrolig bra! De må du prøve, Hare! Jeg har også lest mye av Unni Lundell. Men jeg syns hun har tapt seg, så jeg vil ikke anbefale de nyeste bøkene hennes. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Hvordan er six feet under? Er så mange som sier serien er bra, men har aldri sett en episode. Storstilte depresjoner, altså? lol Det er en fantastisk HBO-serie. Stikkordet er at det er HBO som står for den. HBO er en betalingstv-kanal i USA, og ser ut til å ha ubegrenset med penger. Derfor har de råd til både de beste regissørene og de beste skuespillerne. De slipper også å ta hensyn til sensuren i USA, som normalt er ekstrem. Normalt holder serier en svært lav kvalitet sammenlignet med dyre filmer. Dette gjelder ikke seriene til HBO. De er mest kjent for Sopranos. Six Feet Under handler om en familie som driver et begravelsesbyrå, men mest av alt handler den om livet. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Bøkene til Mankell er utrolig bra! De må du prøve, Hare! Jeg har også lest mye av Unni Lundell. Men jeg syns hun har tapt seg, så jeg vil ikke anbefale de nyeste bøkene hennes. Jeg har hørt at Mankell er veldig bra, mens Lundell ikke er helt storveis... Jeg skal lese litt i sommer så jeg skal huske Mankell. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Jeg har hørt at Mankell er veldig bra, mens Lundell ikke er helt storveis... Jeg skal lese litt i sommer så jeg skal huske Mankell. Det er helt korrekt. Mankell er konge. Lundell suger. 0 Siter
cathlin Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Det er en fantastisk HBO-serie. Stikkordet er at det er HBO som står for den. HBO er en betalingstv-kanal i USA, og ser ut til å ha ubegrenset med penger. Derfor har de råd til både de beste regissørene og de beste skuespillerne. De slipper også å ta hensyn til sensuren i USA, som normalt er ekstrem. Normalt holder serier en svært lav kvalitet sammenlignet med dyre filmer. Dette gjelder ikke seriene til HBO. De er mest kjent for Sopranos. Six Feet Under handler om en familie som driver et begravelsesbyrå, men mest av alt handler den om livet. Så bra. Det visste jeg ikke. Den skal jeg legge meg på minne. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Det er helt korrekt. Mankell er konge. Lundell suger. Fint å vite at jeg trodde rett... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Så bra. Det visste jeg ikke. Den skal jeg legge meg på minne. Aberet med HBO-seriene er at de ofte er jævla dyre. Men jeg betalte i hvert fall 299,- per sesong hos Platekompaniet nylig (bortsett fra sesong 5 som kostet 349,-). De forandrer dog på prisene oftere enn vanlige folk skifter undertøy. Det er uansett billig. Selv i utlandet koster hver sesong fort 4-500 kroner. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Fint å vite at jeg trodde rett... Må sies at jeg ikke liker noen av de såkalte krimdronningene her til lands. Det ser ut som om samtlige av dem har lest den samme boka som må hete noe sånt som: "Hvordan skrive krim som selger - punkt 1, 2, 3, 4 og 5. Følg punktene slavisk!". 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Må sies at jeg ikke liker noen av de såkalte krimdronningene her til lands. Det ser ut som om samtlige av dem har lest den samme boka som må hete noe sånt som: "Hvordan skrive krim som selger - punkt 1, 2, 3, 4 og 5. Følg punktene slavisk!". Jeg tror ikke jeg har lest noen bøker av de norske krimdronningene. Ikke av Anne Holt heller. 0 Siter
cathlin Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Aberet med HBO-seriene er at de ofte er jævla dyre. Men jeg betalte i hvert fall 299,- per sesong hos Platekompaniet nylig (bortsett fra sesong 5 som kostet 349,-). De forandrer dog på prisene oftere enn vanlige folk skifter undertøy. Det er uansett billig. Selv i utlandet koster hver sesong fort 4-500 kroner. Mm. *håper på salg* Ellers har de dem sikkert til leie. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Jeg tror ikke jeg har lest noen bøker av de norske krimdronningene. Ikke av Anne Holt heller. Det er ikke noe tap. Jeg har vel lest de fleste bøkene til Anne Holt, Kari Fossum og Unni Lindell. Har du lest en har du lest alle. Men Kari Fossum er den dyktigste av dem. Gå for Mankell og Jo Nesbø. Og ja - Varg Veum. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.